2008-02-07, 16:47
Medlem
Är det någon som lagt märke till att det inte finns för Intel macar?

Jag tanka både Firefox 2 senaste versionen och Firefox 3 Beta från mozillas hemsida. Kollar man sedan så står det PowerPC på Activity Monitorn. Hur kan det komma sig att en så stor browser inte ens gjort en version för Intel macar än?
Citera
2008-02-07, 16:58
Medlem
Jag har en macbook pro 15" som jag just nu kör firefox på. Jag kör Tiger, inte säker på om det är samma sak till Leopard då jag inte har uppdaterat än. Finns en universal binary på http://www.mozilla.com/en-US/product...osx&lang=sv-SE
Citera
2008-02-07, 16:59
Medlem
Nemans avatar
Funkar att köra vanligt, men om du ska ha Java/Flash igång så måste Firefox startas med Rosetta. Rosetta gör det möjligt att köra PPC på Intel.
Citera
2008-02-07, 17:21
Medlem
Installerade från länken du gav. Det vart PowerPC igen. Men nu kommer det konstiga. Testade att flytta firefox från Applications till Desktop och starta igång. Då vart det Intel. Flyttade tillbaks till Applications och det vart PowerPC.

Vad är det som händer? Hur kan jag fixa detta? Det var väldigt stor skillnad på när man starta firefox när den låg i apps till skillnad mot desktop.
Citera
2008-02-07, 18:55
Medlem
Vad är det för konstig version du har fått tag på? Min (och de allra flestas skulle jag mena) är Universal.
Citera
2008-02-07, 18:58
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Låt Xslimmer kolla igenom din dator en gång så ska nog in din burk råka välja fel igen får vi hoppas.
Citera
2008-02-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Låt Xslimmer kolla igenom din dator en gång så ska nog in din burk råka välja fel igen får vi hoppas.

Yes! Nu kan jag ha firefox i applications och det står intel, tack tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in