• 1
  • 2
2008-02-07, 13:33
Medlem
Har nu länge tänkt skriva å se om någon vet mer om detta ämmne! Som synes röker jag John silver (hårdpack) innan rökte jag mjuk pack (toasted) tror jag det fanns för en massa år sen! Men nu till frågan!?? Var i norge och jobbade hadde glömt att köpa med cigg såklart,hadde ju snus men suget efter en cigg blev för mycket! Var inne i minst 3 affärer ingen john silver,va tvungen å ta prince blää! Nästa händelse! Var på ölresa till burg i tyskland samma visa glömde köpa cigg innan dannmark! Tror ni det fanns John silver nånstans! Näpp å ändå var jag inne på danska statoil 2gånger å en shell mack! Kom ner till burg tyskland där tobaken just nu är några kronor billigare än här,aaa tänkte jag! Meeen nej ingen john silver här heller,bara en massa kassa märken som bond å lider å allt fan va det fanns för skräp. Med facit i fickan av dessa erfarenheter drar jag till fuerto ventura med 5 packar jhon i väskan! Köper även lucky strike för 20 pix packen för å dryga ut lite. Hittar även här en massa skit cigg märken som jag aldrig hört talas om sen fanns marlboro å nån enstaka prince. Ja vet att john silver finns på färjorna i tax freen men vet inte om det finns i finland! Vad beror detta på jag har ju hela tiden trott att sorter som blend prince john silver är ganska stora märken! Varför finns John silver knappt i överiga europa? Nån som vet! Det är ganska störande när man drar utomlands!
Citera
2008-02-08, 17:17
John Silver är ett helsvenskt märke som aldrig lanserats utomlands känns inte som en alldeles knasig förklaring.
Citera
2008-02-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
John Silver är ett helsvenskt märke som aldrig lanserats utomlands känns inte som en alldeles knasig förklaring.

Men jag har bestämt för mej att jag läst någonstans att john silver kom 1947 och var den första amrekanska blend cigaretten? men att den skulle va helsvesk? ja vem vet! nån mer som har info!!!?
Citera
2008-02-09, 19:21
Medlem
Packans avatar
Citat:
John Silver är ett tobaksmärke. Det är ett av Sveriges äldsta varumärken. Cigaretten lanserades 1947 och fick snabbt en marknadsandel på över 50 procent. John Silver var den första "American Blend" i Sverige. John Silver finns både som cigarett och rulltobak samt rullpapper och filter. Tobaksblandningen är av Virginia- och Burleytobak.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/John_silver
Citera
2008-02-10, 14:14
Medlem
Zyraks avatar
Nämen vad trevligt. Detta hade jag ingen aning om. Brukar byta mellan Marlboro och John Silver då och då, men nu börjar jag fundera på att köpa John Silver på heltid.
Citera
2008-02-10, 16:06
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrak
Nämen vad trevligt. Detta hade jag ingen aning om. Brukar byta mellan Marlboro och John Silver då och då, men nu börjar jag fundera på att köpa John Silver på heltid.

John Silver är trevliga, den enda sanna Rock n´Roll cigaretten som finns.
Citera
2008-02-19, 14:47
Medlem
FilipSs avatar
Om du reser till Finland så är North State att rekomendera. Vet inte om ni har det i Sverige. Har aldrig rökt John Silver, men tror den är ganska lik North State
Citera
2008-02-19, 15:05
Medlem
En fråga.
Va på färjan och köpte typ 10 pack rulltobak john silver 50g för 150 spänn. Va kan man sälja den skiten för nu?
Nej de här är ingen jävla annons utan jag undrar bara vad marknaden ligger på..
Citera
2008-02-19, 15:10
Medlem
Thalassas avatar
John Silver är ett tobaksmärke. Det är ett av Sveriges äldsta varumärken. Cigaretten lanserades 1947 och fick snabbt en marknadsandel på över 50 procent. John Silver var den första "American Blend" i Sverige. John Silver finns både som cigarett och rulltobak samt rullpapper och filter. Tobaksblandningen är av Virginia- och Burleytobak.

Med drygt sextio år på nacken låter det som en lätt överdrift att det skulle vara ett av Sveriges äldsta varumärken.

Vad menas egentligen, antar att det är taget från företagets egen sida?
Citera
2008-02-19, 16:41
Citat:
Ursprungligen postat av Thalassa

Med drygt sextio år på nacken låter det som en lätt överdrift att det skulle vara ett av Sveriges äldsta varumärken.

Vad menas egentligen, antar att det är taget från företagets egen sida?

Varumärket är äldre än cigaretterna givetvis, en cigarett är en produkt, inte ett varumärke.
Citera
2008-02-19, 19:22
Medlem
Citat:
I vilket fall tycker jag dom flesta cigg smakar skit förutom john silver men jag får väl bita i hop när jag är utomlands!
Citera
2008-02-19, 19:25
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Varumärket är äldre än cigaretterna givetvis, en cigarett är en produkt, inte ett varumärke.

Haha, det har du givetvis helt rätt i.

Men vad krängde J.S innan de började med cigaretter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in