• 1
  • 2
2008-02-07, 09:30
Medlem
Rangvalds avatar
Gomorgon FB!

Vi har frukost kl. 9.00 varje morgon där man själv får ta med sig sitt käk, och eftersom att det är ~80 pers som delar på 4 kylskåp så förvarar vi istället våra pålägg uppe på kontoret! Vi har testat alla jäkla mjukostar från Milko och Kavli, samt en bunke olika kaviartuber, men det börjar bli lite tradigt!

Har sökt, men hittar verkligen ingen vettig tråd om just detta ämne (Dvs pålägg som kan förvaras i rumstemp. ).

Har ni några tipps på smarriga pålägg till frukostmackorna som funkar att förvara här på kontoret? Vi är ett par glada pågar om detta kan komma fram =D

Kan tilläggas att vi har det ganska kallt på kontoret! Sitter med tjock tröja, och ändå så fryser man lite :P

Ha en fortsatt trevlig dag på er
Citera
2008-02-07, 10:11
Medlem
Sconemans avatar
Diverse salami och rökte korvar osv går väll bra att förvara i rumstemperatur? Makrillfileér säljs ju i helkonserv, såna brukar jag ha när jag är ute och seglar och inte har kylskåp.

/ Sconeman.
Citera
2008-02-07, 10:16
Medlem
tältpinnes avatar
Ni glada pågar borde köpa en minikyl på typ teknikmagasinet, jula el. liknande budgetbutik. Runt 500kr vill jag minnas att det går loss på.
Citera
2008-02-07, 12:32
Medlem
dr-zekes avatar
Diverse syltar kan med fördel förvaras i rumstemperatur. Samt olika röror, typ pesto eller tapenad. Riktigt gott att ha tapenad på rostad macka. Då kan ni passa på o köpa en brödrost till rummet eller var ni nu förvarar er mat.
Citera
2008-02-07, 16:57
Medlem
poojks avatar
tonfisk, makrills fiile,marmelad, kombinera kanske med lök purjolök osv
Citera
2008-02-07, 17:11
Medlem
w84funs avatar
Men risk för att hela svaret är OT... Jag skulle inte våga chansa på att åka på en rejäl matförgiftning. Varför kollar ni inte in blocket och köper en bättre beg. kyl som kan stå på ert kontor?
Citera
2008-02-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
tonfisk, makrills fiile,marmelad, kombinera kanske med lök purjolök osv

Oväntat att du skulle nämna tonfisk.
Citera
2008-02-07, 17:32
Medlem
klybans avatar
+allt som finns i affären som inte ligger i kyldiskarna, i öppnat format så kommer det bli dåligt snabbt beroende på vad det är.
Citera
2008-02-07, 17:37
Medlem
Sugarfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sconeman
Diverse salami och rökte korvar osv går väll bra att förvara i rumstemperatur? Makrillfileér säljs ju i helkonserv, såna brukar jag ha när jag är ute och seglar och inte har kylskåp.

/ Sconeman.

Precis Salamikorv som ni skär direkt från mår bra i rumstemperatur, dessutom smakar det gott och ni väljer själv tjocklek
Citera
2008-02-07, 18:29
Medlem
hesons avatar
Mät upp själv lite lagom mycket hemma, det lär stå sig till 9 oavsett vad det är. Annars är banan med jordnötssmör rätt ok pålägg som står sig.
Citera
2008-02-07, 19:35
Medlem
mraskers avatar
*Tomat och salt.
*
Citera
2008-02-08, 07:19
Bannlyst
Jordnötsmör och chokladpålägg (Dansk grunka)
Koka massa ägg och lägg in dom i lag, (äggmacka med kaviar och purjo är ju alltid en höjdare)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in