• 1
  • 2
2008-02-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Jag kapar tråden lite.. hoppas att det är OK..

Jag sitter i ungefär samma sits. Har en äkta oem-licens men ingen skiva.
Kan jag ladda ner valfri XP Home och använda RockXP för att ange mitt licensnummer?

Skall man använda cracken som brukar följa med och sedan byta nyckel med RockXP?

RockXP används om du, säg, har installerat Windows med piratnyckel, och vill byta till en legal nyckel utan ominstallation. I ditt fall bör du försöka hitta en OEM-skiva på nätet och använda din riktiga nyckel. Som företag kan man också beställa hem media utan nyckel från Microsoft, men jag har ingen koll på om det går som privarperson.

Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Jag har även en annan äkta licens med XP home med skiva... kan jag på nåt sätt få DEN att acceptera en annan nyckel under installationen?

Den här var jag inte med på, du har en XP Home-skiva med nyckel, installera då XP Home? Vill du använda nyckeln till en XP Pro, alternativt installera Pro via Homeskivan mha OEM-licensen?
Citera
2008-02-21, 19:35
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mepmep
Den här var jag inte med på, du har en XP Home-skiva med nyckel, installera då XP Home? Vill du använda nyckeln till en XP Pro, alternativt installera Pro via Homeskivan mha OEM-licensen?

Dumma frågor som sagt!

Jag trodde att den skivan jag har, också den OEM, på nåt sätt bara gick att installera med den licensen jag fick med till den

Men jag kan alltså använda den skivan och skriva in min andra legala OEM-licens?

Och nej.. båda licenserna är OEM XP Home, likaså skivan jag har!

Däremot är det en crackad XP Pro installerad nu som jag kommer att ta bort/formatera, för att få in en äkta Home!

Kanonbra om det funkar så enkelt som att använda min egen skiva! Tackar så mkt
Senast redigerad av Barbafetto 2008-02-21 kl. 19:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in