2008-03-21, 19:54
Medlem
bona officias avatar
Brukar gärna bjuda lodisar/missbrukare med anledning av de förmodligen lever ett ganska helligt liv och inte har det så lätt, därav är jag glad som inte har några ekonomiska bekymmer att bjuda på en gadd. Om det kommer fram någar osnytna lökyngel så är det däremot kalla handen utan pardon.
Citera
2008-03-25, 09:05
Medlem
Viktoorrs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=uF0Sd-hjTp8
Citera
2008-03-25, 09:13
Medlem
Baltassars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasnadwin
Hmm främlingar som kommer fram å frågar efter cigg.. Jag fattar inte vad de tänker med? Varför köper de inte egna om de nu är så otroligt röksugna att de inte kan hålla sig i skinnet?

du fattar inte vad dom tänker med, för precis så gör hela sverige också "främlingar är andra mäniskor"!
Citera
2008-03-25, 09:20
Medlem
Nemesis1s avatar
Då jag ändå alltid röker rulltobak så brukar jag ju inte så ofta ha särskilt många färdigrullade cigaretter med mig, därför blir det väl vanligtvis så att jag inte bjuder om jag inte röker vid tillfället jag tillfrågas... Har jag redan en tänd cigarett brukar jag säga att de kan få slutet på den om de väntar tills jag kommit dit...
Citera
2008-03-25, 09:31
Medlem
Förbannads avatar
Såvida jag inte bara har en cigarett kvar så bjuder jag alla förutom nerpissade alkisar/lodisar.

Jag bjuder nästan hellre främlingar än kompisarna. Känns ju inte direkt tacksamt att ge polarna, eftersom dem tar det för givet. Ger man en främling så mår man ju bättre själv, eftersom man lyckades göra en människa lycklig.
Citera
2008-03-25, 09:32
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Har jag redan en tänd cigarett brukar jag säga att de kan få slutet på den om de väntar tills jag kommit dit...
Hoho, brukar de stå där och vänta på att få de sista blossen?
Citera
2008-03-25, 09:47
Medlem
balzams avatar
Har jag ekonomi delar jag gärna med mig till mina vänner, aldrig annars.
Citera
2008-03-25, 14:54
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Hoho, brukar de stå där och vänta på att få de sista blossen?
Ja, det brukar de göra... Jag tycker inte det är något konstigt, är jag utan tobak så väntar jag gärna själv på att få de sista blossen av någon annan...
Citera
2008-03-25, 14:56
Medlem
Indianpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, det brukar de göra... Jag tycker inte det är något konstigt, är jag utan tobak så väntar jag gärna själv på att få de sista blossen av någon annan...

Står ni där tyst eller , gissar på att ni kallpratar?
Citera
2008-03-25, 18:16
Medlem
Apspektakels avatar
Klart man kan göra det. Har inga problem med att vara givmild.
Vet själv hur det är när man vandrar runt i natten och ens cigg tog slut.
Så går man där på väg hem runt 5 tiden och fyllesuget får en att känna sig som en heroinist som inte fått något den senaste veckan.
Då frågar man några artiga unga herrar med en sluddrig och knappt förståelig ton om dom har en cigg att bjuda på. Bjuder dom så kan man gå hem och lägga sig i lugn och ro.
Detta ska man tänka på själv när den där killen som fått en sexa gin för mycket på krogen kommer fram till en med stapplande steg som kan liknas en nyfödd kalvs.

Men det beror på.
EN tjej kom fram till mig för några helger sen när jag stod med flackande blick och väntade på att min kompis skulle köpa sin jävla varmkorv kl 4 på morgonen.
Då kommer en liten kär tjej fram till mig med hundögon och frågar om en cigg, min sista cigg, ciggen som jag hade reserverat till morgonen.
"nähädu lilla gumman, det här är minsann min morgoncigg!" förtäljde jag.
Den lilla flickan tittade på mig med förskräckta ögon, det var första gången den kvällen en kille inte hade släppt till utan istället sade nej.
Senast redigerad av Apspektakel 2008-03-25 kl. 18:18.
Citera
2008-03-25, 19:05
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Klart man kan göra det. Har inga problem med att vara givmild.
Vet själv hur det är när man vandrar runt i natten och ens cigg tog slut.
Så går man där på väg hem runt 5 tiden och fyllesuget får en att känna sig som en heroinist som inte fått något den senaste veckan.
Då frågar man några artiga unga herrar med en sluddrig och knappt förståelig ton om dom har en cigg att bjuda på. Bjuder dom så kan man gå hem och lägga sig i lugn och ro.
Detta ska man tänka på själv när den där killen som fått en sexa gin för mycket på krogen kommer fram till en med stapplande steg som kan liknas en nyfödd kalvs.

Men det beror på.
EN tjej kom fram till mig för några helger sen när jag stod med flackande blick och väntade på att min kompis skulle köpa sin jävla varmkorv kl 4 på morgonen.
Då kommer en liten kär tjej fram till mig med hundögon och frågar om en cigg, min sista cigg, ciggen som jag hade reserverat till morgonen.
"nähädu lilla gumman, det här är minsann min morgoncigg!" förtäljde jag.
Den lilla flickan tittade på mig med förskräckta ögon, det var första gången den kvällen en kille inte hade släppt till utan istället sade nej.

Det är fan rätt, man ska inte bjuda tjejer bara för att de ser bra ut eller nåt, de kmr ändå bara ta ciggen och sen dra.
Citera
2008-03-25, 19:17
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianpundare
Ja Hur gör ni? självklart bjuder man nära och kära,

Men om det kommer nån helt främmande när du e ute och går eller kanske i skolan eller så? vad gör ni?

Ja bjuder fan inte, vad tjänar jag på det liksom?.

Lite annat på fest dock, då händer det att man bjuder.

Va kör ni med för förklaringar ni som inte bjuder?

Fan vad less jag blir på snyltare. En nära person till vår familj är så gott som alltid utan cigg och röker både på mig och min sambos cigg. Men det är fan svårt att säga nej. Och vi trots allt nåt paket utav han då och då som kompensation, men det uppväger inte på långa vägar det han snyltar.

Det är för övrigt en av flera anledningar till att jag nu slutat röka. Förhoppningsvis så ska jag aldrig mer behöva känna mig besvärad över att bjuda en snyltare på cigg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in