2008-02-06, 19:38
Medlem
unikums avatar
Kan någon kolla vad det är för standardfont i win Vista? Jag har segoe UI nu.
Nåt skit har hänt hos min dator. I t.ex. utorrent så är det numera en annan font som är bold och 2 storlekar större. På vissa sidor jag kollar varje dag så är det plötsligt annan font också osv.
Jag har en 1,5 årig terrorist hemma som brukar banka på t-bordet ibland. Låter ju otroligt att hon kunnat ändra grundinställningar förstås.
Senast redigerad av unikum 2008-02-06 kl. 19:44.
Citera
2008-02-06, 20:36
Medlem
unikums avatar
Jag blir knäpp. Ska jag behöva formatera för att få rätt på skiten? Jag har testat att byta tema och alla fonter under inställningar för utseende -> avancerat.

Citera
2008-02-06, 20:40
Medlem
calibri eller tahoma är det
Citera
2008-02-06, 20:41
Medlem
Blxts avatar
Är det inte Calibri som är standard font i VISTA? Jag tror det iallafall men jag är inte säker.....
Citera
2008-02-06, 20:44
Medlem
jallaballas avatar
Det är Segoe UI som är standard som systemfont i Vista: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa511295.aspx

Testa att göra en systemåterställning.
Citera
2008-02-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blxt
Är det inte Calibri som är standard font i VISTA? Jag tror det iallafall men jag är inte säker.....

Calibri är standard i office 2007. Hade det inte varit enklare att googla det än att slänga ur sig en felaktig gissning?

TS: du borde kunna göra någon form av systemreparation via installations-CD om inget annat hjälper. Bättre än omformatering åtminstone...
Citera
2008-02-07, 02:10
Medlem
unikums avatar
Det löste sig med en systemåterställning. Jag gick tillbaka ca 24 timmar.
Vore kul att veta vad som hänt. Enda jag installerat var .NET framework 1.1. Men det ska man väl kuynna ha i datorn?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in