2008-10-12, 15:06
Bannlyst
Jepp, idag smäller det. Gött att de visar matchen i tv då man inte hade möjlighet att åka med upp.

Nu tar vi det här, samtidigt som assyriska förlorar poäng.
Citera
2008-10-12, 15:23
Medlem
Vilken matcher visas idag på TV? Visar dem Assyriskas match?

Edit: Kollade nyss, det är BP-Örgryte
Citera
2008-10-12, 17:23
Medlem
LikeAGloves avatar
Haha vad självbelåtna kommentatorerna blev efter att dom sagt att Christer Youssef var en man som kunde förändra matchbilen när han byttes in, så spelar han in till 1-0 efter ungefär 1 minut på plan. Man kunde riktigt höra hur dom satt och klappa sig själva på axeln efter målet
Citera
2008-10-12, 17:55
Bannlyst
Fan då, jävla skitmatch. Tur att Assyriska tappar poäng i slutet i alla fall. Helvete.......
Citera
2008-10-12, 22:11
Medlem
P3RK3L3s avatar
"Ni som är från Göteborg..." osv. Imponerande liten bortaklack dock.

Jag tror BP vinner sina bägge återstende, men frågan är verkligen om det räcker när även Häcken prickat formtoppen just nu. As-syriska däremot har ju verkligen prickat formbotten. Snacka om urkassa nerver när det gäller. Är ju inte första gången heller. Samma gäller ju ÖIS. Det är svårt att leda serien hela säsongen.
Men 100 gånger av 100 ÖIS framför Häcken.

För övrigt hoppas jag innerligen att Gröndal eller Vasalund tar sig till nästa års Superettan. Ja, till och med Västerås, framför jävla Öster. Bu!
Citera
2008-10-12, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3

Jag tror BP vinner sina bägge återstende, men frågan är verkligen om det räcker när även Häcken prickat formtoppen just nu. As-syriska däremot har ju verkligen prickat formbotten. Snacka om urkassa nerver när det gäller. Är ju inte första gången heller. Samma gäller ju ÖIS. Det är svårt att leda serien hela säsongen.

För övrigt hoppas jag innerligen att Gröndal eller Vasalund tar sig till nästa års Superettan. Ja, till och med Västerås, framför jävla Öster. Bu!
Förhoppningsvis blir det Häcken och mitt kära ÖIS som blir direktuppflyttade, fyra poängs försprång minst ner till kvalplats, sex kvar att spela om. Med andra ord, en vinst så är ÖIS klara, om jag nu inte räknat fel i min trötthet. Sen känns det som om Assyriska inte ens klarar kvalplats, de har haft en bra vår och försommar, men sedan dess har det sett knacklig ut.

Hoppas på ÖIS och Häcken direkt upp. Sen åker BP på stryk mot Gefle i kvalet.
Citera
2008-10-13, 09:36
Medlem
Radio Hårds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3

Så där tycker du inte, det vet du ju själv om du bara tänker lite.
Citera
2008-10-13, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Radio Hård
Vad tillför Häcken till Allsvenskan? ÖIS har i alla fall en historia, samt att det är bara ÖIS-IFK derbyt som brukar bli ett "riktigt" derby i Göteborg. Sen får Gefles firma ett värdigt motstånd i Allsvenskan också.
Citera
2008-10-13, 21:36
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radio Hård

Okej nu har jag tänkt i en hel dag. Jag kom fram till att jag 100 gånger av 100 hellre ser ÖIS än Häcken i allsvenskan. Fram tills ni börjar skaka fram lite mer seriös support iallafall. Har en BKH-supporter någonsin satt sin fot på Råsunda? ÖIS hade mer mot BP igår än BKH sammanlagt haft i Stockholm på typ 20 år.

ÖIS är Sveriges äldsta fotbollsklubb och har en fin historia både sportsligt och supportermässigt. Häcken är typ som Spårvägen.

Men fortsätt jöbba!
Citera
2008-10-13, 23:48
Medlem
Konrad Haifas avatar
Häcken håller på att utvecklas till en riktig pellejöns-klubb? Klubben som alltid skrutit om sin fina ungdomsverksamhet lutar sig numera mot brassar, någon finne, avdankade m.fl. Jag betackar mig för ännu fler klubbar som gör en härligt fräsch "brasiliansk" satsning....

Öis har hämtat sig oväntat snabbt från spådda kollapsen, starkt faktiskt. Den nya generationen FB-öisare skall ha cred för att de inte fjantat runt i Allsvenskantråden med trams. Allbäck är mer än dubbelt så gammal som Robin Söder förresten, framtiden är som alltid Blåvit!
Senast redigerad av Konrad Haifa 2008-10-13 kl. 23:51.
Citera
2008-10-14, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Häcken håller på att utvecklas till en riktig pellejöns-klubb? Klubben som alltid skrutit om sin fina ungdomsverksamhet lutar sig numera mot brassar, någon finne, avdankade m.fl. Jag betackar mig för ännu fler klubbar som gör en härligt fräsch "brasiliansk" satsning....

Öis har hämtat sig oväntat snabbt från spådda kollapsen, starkt faktiskt. Den nya generationen FB-öisare skall ha cred för att de inte fjantat runt i Allsvenskantråden med trams. Allbäck är mer än dubbelt så gammal som Robin Söder förresten, framtiden är som alltid Blåvit!
Glöm inte att vi har jättetalangen Patrik Elmander, hört att han ska vinna skytteligan i år. Spås en lysande framtid i landslaget tillsammans med sin bror. Ungefär så lät det när han värvades i år, kan ärligt säga att han är en av de få om inte den enda ÖIS-spelaren jag någonsin har hatat. Gjort ända sedan hans förra sejour i ÖIS, då det enda positiva han bidrog med var att göra 1-0 mot AIK hemma i stort sett. Värdelösare spelare får man leta efter.

Dock har ÖIS några potentiella framtidsmän i sin trupp, eller ja vissa är relativt gamla men ändå. Dennis Johnson, Peter Abrahamsson och Alexander Mellqvist kan verkligen utvecklas och bli bra. De är redan väldigt duktiga alla tre, tror de kommer hålla bra i Allsvenskan.
Citera
2008-10-14, 01:27
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Dock har ÖIS några potentiella framtidsmän i sin trupp, eller ja vissa är relativt gamla men ändå. Dennis Johnson, Peter Abrahamsson och Alexander Mellqvist kan verkligen utvecklas och bli bra. De är redan väldigt duktiga alla tre, tror de kommer hålla bra i Allsvenskan.

Dennis Jonsson lär (tyvärr) aldrig bli mer än en hyfsad allsvensk mittback, men han ger alltid allt och har en jävla vilja och med det kommer man ganska långt här i Sverige. En riktig Blåvittkämpe. Kommer bli jobbigt på flera sätt att behöva se honom i Öis när derbyna spelas.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in