• 2
  • 3
2008-02-10, 13:55
Medlem
nilfirres avatar
alltså mina matlåder ligger på typ 15kr stycket, den är godare än kebab och sånt skit.
Citera
2008-02-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Ja, 99% som tar med sig matlåda hänvisar till ekonomiska orskar. Äter själv oftast dagens ute, ca 400 kr/v. Skulle jag laga själv hemma skulle kostnadera säker bli mellan 100-200 kr ändå samt att det skulle ta minst 3-5 h genom att handla, laga mat, diska etc. Känns inte så svårt att tjäna ihop de extra kronor under den extra tid som jag slipper stå och laga mat mm.

Bara oseriösa som tar med matlåda alltså.

Alla kanske inte har ett jobb där man kan tjäna extra pengar genom övertid. 40h/vecka är det man får betalt för och får klara sig på. Dessutom har man kanske inte tid att gå iväg och äta.

oseriösa
Citera
2008-02-10, 14:08
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilfirre
alltså mina matlåder ligger på typ 15kr stycket, den är godare än kebab och sånt skit.

Det mesta är godare än kebab.
Citera
2008-02-10, 14:14
Medlem
Ninsos avatar
På jobbet har jag kostavdrag, då jag jobbar på café. När jag är i skolan tar jag med mig matlåda, det är sällan jag köper Dagens. Främst av ekonomiska skäl, men också för att skolrestaurangen inte har så fräsch mat. Så det blir matlåda 4-5 dagar i veckan.
Citera
2008-02-10, 16:05
Medlem
på mitt jobb som är en gruppbostad har vi pedagogisk måltid då äter vi med dem som bor där. Oftast har jag lagat maten så då är det gott.. Om vi vill kan vi lägga lite pengar i en burk. Så en femma för lunch...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in