• 1
  • 2
2008-02-05, 22:32
Medlem
Undrar hur många ggr i veckan ni lunchar ute eller hur ofta ni kör matlåda. Berätta gärna om ni pluggar eller jobbar och hur rutinerna ser ut bland dom andra på platsen.
Citera
2008-02-05, 22:32
Medlem
Flärps avatar
2-3 ggr i veckan matlåda. Bidraget räcker inte annars.
Pluggar på KY.
Citera
2008-02-05, 22:34
Medlem
ariers avatar
äter alltid lunch ute. Får 2 rikskupongshäften i månaden. Alla andra äter också ute.
Citera
2008-02-05, 22:38
Medlem
putteputte88s avatar
Allt som oftast, dvs. 4-5 dar av 5 möjliga äter jag matlåda. ycker inte att det är värt 50 spänn för skolmatskvalitet på käket, ett glas vatten och en liten sketen sallad..

Jag bor hemma med mor och far, och pluggar första året på universitetet. Många kursare tycker även de att det känns onödigt att betala mer än nödvändigt för maten, då kvaliteten är så superb.
Citera
2008-02-05, 22:40
Medlem
Trumpeters avatar
Äter ute 3-5 dagar i veckan. Skulle tro att folk på mitt jobb äter mer ute än vad jag gör.
Citera
2008-02-05, 22:55
Medlem
Germanpilsners avatar
5 dagar i veckan. Är student på SU och med tanke på de lunchpriser man finner där så är det ett måste om man går på studiemedel.
Citera
2008-02-05, 23:26
Medlem
Antevantes avatar
Vi har en cateringfirma som kör ut mat i aluminiumformar till oss. Vi betalar genom ett löneavdrag. Maten är rätt hafsigt gjord och jag är hjärtligt less på den. Det ingår sallad och bröd, ibland får man efterrätt.

Jag försöker så mycket jag kan ta med mat hemifrån då den är godare och mer prisvärd.

Det blir väl 3-4 ggr matlåda resten catering.
Citera
2008-02-05, 23:26
Medlem
ssshhs avatar
Citat:
5 dagar i veckan. Är student på SU och med tanke på de lunchpriser man finner där så är det ett måste om man går på studiemedel.

Pluggade på KTH tidigare och även där var maten rätt dyr.

Jag är fortfarande student, men i annan stad och nästan enbart på matlådor. Främst av uppenbara skäl
Citera
2008-02-06, 00:12
Medlem
Infusions avatar
Nästan alltid matlåda av anledningen som många andra ger, student och har således studentekonomi.
Citera
2008-02-10, 01:35
Medlem
mraskers avatar
Käkar alltid ute (oftast dagens lunch). Aldrig matlåda.

Jobbar. Kan sägas att företaget pröjsar lunchen åt mig!
Citera
2008-02-10, 08:44
Jag går oftast hem på lunchen och lagar till något eftersom det inte är mer än 10 minuters gångväg från skolan hem till mig.
Citera
2008-02-10, 08:57
Medlem
soptippsbosses avatar
Äter på jobbet i restaurangen, det är sån där firma som hyr in sig på olika arbetsplatser och serverar lunchen och även frukosten, vi betalar dock själva. De brukar servera fyra olika alternativ varje lunch, så man hittar allt som oftast något som går att äta. Orsak till att jag inte gör matlåda är att jag i detta fallet är alldeles för bekväm av mig och tycker det är trevligt att kunna plocka av en massa olika saker på salladsbordet, flera olika bröd och massor av olika drycker. Ser väl ut som på de flesta andra "Dagens lunch"-restauranger, men enkelheten är värd pengarna jag betalar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in