2011-01-21, 07:05
Bannlyst
Som andra tidigare har sagt så känns det som att det är TV3 eller Kanal 5 som har producerat nya Plus. Ge oss Sverker tillbaka
Citera
2011-01-22, 11:40
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
WT-kärringen som trott att hon hittat guld när hon hittade "Mr Svensson"-hemsidan måste vara det mest korkade på länge. Hur fan kan hon stå och säga att dotterns Nintendo DS kostade 90öre när hon säkert lagt ett antal bud alá 12kr/budet, och hur fan kan kärringen från Plus inte påpeka detta?

Sverker lär nog gråta floder varje natt för att dom våldtar hans "baby".

Håller med er, programmet har blivit ett REA för svagsinta vuxna.

EXAKT, "denna köpte jag för tio kronor, i butik kostar den 1500. Hahaha"

Vilken retard, om du har köpt 13 prylar du inte har fått och du anser att grejerna kostar 90 öre till 10 kronor hur kan du då anse att de är skyldiga dig 4 000 din dumma kossa?

Vitaminvattentesten var under all kritik. Jag dricker lite vatten och slår en golfboll, ingen skillnad = det funkar inte. Du kunde ha stoppat idig ett kilo steroider och sedan slått en golfboll och du hade ändå varit lika dålig. Totalt tidsslöseri det där med golfen och bågskyttet. Upplys oss om att vi inte behöver extra tillskott. Jämför priset på olika sätt att få i sig extra vitaminer. Analysera innehållet och se om skiten innehåller de vitaminer som de hävdar o.s.v. Fanns tusen sätt att göra ett bra test av det hela istället får vi se någon som slår golfbollar och sysslar med pilbågar?!?!?! Vad är det för skämt.

Sedan bilköpet. De kommer fram till att de kan lägga ca 3 000 i månaden och det gör att de kan köpa den bil de vill ha för ca 250 000. Sakta i backarna säger Charlie! Ni måste räkna in VÄRDEMINSKNINGEN i månadskostnaden!!!! Charlie, varför måste man räkna in värdeminskningen? Bilen är en förbrukningsvara precis som nästan allt annat. Räknar du in värdeminskningen när du köper ett par skor? Räknar du in värdeminskningen när du köper en ny spis? Sannolikt inte, så varför ska man räkna in den när man köper en bil? Det är en värdeminskning, det är inte en kostnad som man erlägger varje månad så vad fan ska det vara med i månadskostnaden för? Det blir bara ett ökat sparande för dem eller tror du att de ska betala pengar till någon?

Herre-gud.

Och var hittar de folk som vill ställa upp på skiten? "Hej, vi är från Plus vill ni köpa en ny begagnad bil? OK, får vi filma er och läxa upp er framför kameran? Vad bra då kör vi".
Citera
2011-01-22, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Och var hittar de folk som vill ställa upp på skiten? "Hej, vi är från Plus vill ni köpa en ny begagnad bil? OK, får vi filma er och läxa upp er framför kameran? Vad bra då kör vi".
Ja man kan då undra. Det är ju inte de mest intelligenta personerna som de har med.
Citera
2011-01-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Sedan bilköpet. De kommer fram till att de kan lägga ca 3 000 i månaden och det gör att de kan köpa den bil de vill ha för ca 250 000. Sakta i backarna säger Charlie! Ni måste räkna in VÄRDEMINSKNINGEN i månadskostnaden!!!! Charlie, varför måste man räkna in värdeminskningen?

Nej, det enda av intresse är att bilen är betalad när man ska byta bil igen. Att skulden då inte överstiger värdet. Har man en lägre budget får man behålla bilen längre helt enkelt. Som du säger så kommer det ju ingen räkning på värdeminskningen.
Citera
2011-01-27, 21:28
Medlem
Hörde jag rätt när tjejen som skulle lära sig spara trodde att 100kr förräntade sig till någon tusenlapp på tre år genom ett sparkonto?
Citera
2011-01-27, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Hörde jag rätt när tjejen som skulle lära sig spara trodde att 100kr förräntade sig till någon tusenlapp på tre år genom ett sparkonto?
Ja det stämmer. Hon verkade inte ha alla hästar hemma utan tror att hon tjänar på sina fonder. En annan sak som jag återigen tycker är störande är dels att de visar fyra-fem minuter av varje inslag oerhört irriterande. Det andra var batteritestet som jag inte uppfattade som speciellt seriöst. Sen var ju den fysikprofessorn smått förvirrad och talade mycket i tungor.
Citera
2011-01-27, 21:50
Medlem
Haha han som hjälpte tjejen med sparande: "Aktier går upp och ner men det gör inget att det förändras fram till att du ska ta ut pengarna" Idioten måste väl fatta att aktierna kan vara värda hälften av vad hon köpte dom för efter tre år?!
Sen tycker jag det är allmänt segt, stängde av skiten och satte mig framför datorn istället...
Citera
2011-01-27, 21:59
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Ja det stämmer. Hon verkade inte ha alla hästar hemma utan tror att hon tjänar på sina fonder. En annan sak som jag återigen tycker är störande är dels att de visar fyra-fem minuter av varje inslag oerhört irriterande. Det andra var batteritestet som jag inte uppfattade som speciellt seriöst. Sen var ju den fysikprofessorn smått förvirrad och talade mycket i tungor.
Det var ju den stelopererade Filip & Fredrik-kompisen från Boston Tea Party. Lite kul att han sa något med att ficklampan "lyser långsammare"...
Citera
2011-01-27, 22:03
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Den kvinnliga programledaren kände inte till att ångerrätten börjar gälla från och med att varan eller tjänsten levererats.

Många telemarketingbolag använder sig av taktiken att vänta 14dagar innan de skickar varan för att ta hand om ångerrätten, men se den gubben går inte.

Hon verkar inte kunna så mkt.
Citera
2011-01-27, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Den kvinnliga programledaren kände inte till att ångerrätten börjar gälla från och med att varan eller tjänsten levererats.

Många telemarketingbolag använder sig av taktiken att vänta 14dagar innan de skickar varan för att ta hand om ångerrätten, men se den gubben går inte.

Hon verkar inte kunna så mkt.
Antar att hon kommer från TV4 från början vilket förklarar en hel del.
Citera
2011-01-30, 21:45
Medlem
SuperTimors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Antar att hon kommer från TV4 från början vilket förklarar en hel del.

Hon kommer ifrån Sveriges Radio vilket säger ännu mera.

Programmet känns väldigt inavlat på något sätt.
Citera
2011-02-05, 22:13
Medlem
Såg nya Plus på SvtPlay nyss, det var sjukt dåligt. Chockerande!

Sååå segt och korkat, de verkar verkligen anstränga sig att dra ut programmet till 55 minuter. Skäms, SVT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in