2008-02-09, 12:39
Medlem
Jag antar att du menar steriliserad, det är inte samma sak som kastrerad.
Jag tror det är ganska svårt att hitta en läkare i Sverige som skulle ställa upp på att kastrera en fysiskt frisk människa.
Citera
2008-02-24, 11:48
Medlem
Homo

Någon som hört Bodes homoerotiska skivor? Lite nyfiken på hur dessa kan ha låtit.
Citera
2008-04-09, 01:09
Medlem
Ingen som hört?

Nytt försök ifall någon sett eller hört Bodes gayskivor?
Citera
2008-04-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shri
Nytt försök ifall någon sett eller hört Bodes gayskivor?

Jag har endast sett skivomslaget till "vi är inte som andra vi".

JB blev farsa redan som tonåring på 20-talet efter han satt på en tjej bakifrån mot ett stängsel till en folkpark (enligt JB själv). Streliserad blev han inte förrän 25 års senare i ubyte mot att bli frisläppt från någon anstalt han satt på.
Citera
2008-04-09, 09:55
Medlem
direktörns avatar
I boken Tidernas största bedrägerier finns ett kapitel om Johnny Bode.
ISBN: 9172320966
Citera
2008-04-09, 10:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Föreslår att ni läser "en herre i frack". sista tiden bodde han i Malmö(amiralsgatan) var en flitig besökare må färjorna mellan malmö-köpenhamn. Karln dog utfattig..Tragiskt liv, men Jonny hade det nog jävligt skoj, tog ju allt med en klackspark den karlen..Han var fan inte frisk nånstans den mannen..
Citera
2008-04-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
sista tiden bodde han i Malmö(amiralsgatan) var en flitig besökare må färjorna mellan malmö-köpenhamn.

Stämmer precis. Jag tillbringade en resa tillbaka från köpenhamn vid hans bord där han satt tillsammans med sin läkare som jag tor hette Jochen Löfberg, bror till TV doktorn Bo-Ebbe Löfberg. Johnny var en charmerande person men det mesta han sade var lögn, bl a om sångtexter han skulle ha skrivit till Karl Gerhard.
Citera
2008-04-09, 10:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Stämmer precis. Jag tillbringade en resa tillbaka från köpenhamn vid hans bord där han satt tillsammans med sin läkare som jag tor hette Jochen Löfberg, bror till TV doktorn Bo-Ebbe Löfberg. Johnny var en charmerande person men det mesta han sade var lögn, bl a om sångtexter han skulle ha skrivit till Karl Gerhard.

Jag skulle nog vilja påstå att 99,9% av det Bode sade var lögn. Han var en tvättäkta mytoman, han ljög så att han trodde sig själv.
Citera
2008-04-09, 11:48
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Att han skrev sångtexter åt Karl Gerhard är knappast någon lögn. Han skrev massor av texter och kupletter till bl a Gösta Ekman d.ä.
Citera
2008-04-09, 12:41
Medlem
Kan så vara. Men jag kollade med Uno Myggan Ericson angående de texter som han talat med mig om - och där var det i alla fall lögn enligt Myggan.
Citera
2008-04-09, 12:48
Medlem
Tackar

Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
I boken Tidernas största bedrägerier finns ett kapitel om Johnny Bode.
ISBN: 9172320966

Tackar. Denna kände jag inte till. Ska genast inhandlas eller lånas i alla fall.
Citera
2008-04-09, 13:03
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shri
Tackar. Denna kände jag inte till. Ska genast inhandlas eller lånas i alla fall.

jag läser just den boken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in