Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-04, 14:17
Medlem
Behöver en smula hjälp här!

Bildskärmen stängs av automatiskt, kan vara grafikkortet men vad kan man göra åt saken mer än att köpa ett nytt? låter jag den vila i ca 2 dagar funkar det som vanligt igen, jag kommer in till datorn men efter ett par sekunder stängs bildskärmen av automatiskt, datorn fungerar korrekt.
Jag kommer in i felsäkert läge utan några vidare problem med bildskärmen.
Kan man fixa det här utan att behöva lägga ut pengar på ett nytt grafikkort?

Ska tilläggas att jag även har testat att köra äldre drivrutiner på grafikkortet men inget verkar fungera.
Citera
2008-02-04, 14:19
Medlem
Dockeys avatar
Kör du med vista?
Citera
2008-02-04, 14:49
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Ser du om skärmen går in i någon form av vänteläge, eller blir den bara svart? Och är det en platt eller en gammal tjock skärm?
Citera
2008-02-04, 17:01
Medlem
Jag kör med XP

Det är en tjock och en platt skärm, har testat båda var för sig. Den blir helt svart, dvs lampan på skärmen blir orange som om man har datorn avstängd!
Citera
2008-02-04, 17:04
Medlem
Dockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkiii
Jag kör med XP

Det är en tjock och en platt skärm, har testat båda var för sig. Den blir helt svart, dvs lampan på skärmen blir orange som om man har datorn avstängd!

låter som om det är glapp i någon kontakt? Sladden till din skärm kan eventuellt vara skadad inuti. använder du olika sladdar till skärmarna? isf är det kanske något som är fel med porten i datorn.
Citera
2008-02-04, 17:07
Medlem
Inget glapp på sladdarna, testat att byta etc.
Kan inte heller vara porten då jag kommer in på felsäkertläge.. mh
Citera
2008-02-04, 17:37
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Följer felet med när du skiftat skärm så ligger felet i datorn, och då förmodligen i grafikkortet. Om saker funkar en stund och sen ger upp så brukar värmeproblem ligga bakom. Kolla så fläkten på grafikkortet snurrar och att det inte är för tjockt med damm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in