2008-02-04, 10:53
Medlem
Jag har frskt bda metoderna under denna lnk http://www.vistax64.com/tutorials/67...ship-file.html
Den frsta metoden gr att det ser ut s hr i kommandotolken:

"C:\Windows\system32>takeown /f C:\program files\common files\microsoft shared\office12\office setup controller\proof.en\proof.xml
ERROR: Invalid argument/option - 'files\common'.
Type "TAKEOWN /?" for usage."

det r filen proof.xml som jag vill kunna ndra i.

Metod nummer tv kan jag ta mig igenom hela frrutom steg 14; dr kan jag inte ndra ngr permissons men full control r redan checkad s det borde inte vara ngra problem tycker jag.

Men sen kan jag fortfarande inte ndra i filen.

Varfr jag vill gra detta ser ni hr http://www.mydigitallife.info/2007/0...omment-page-8/
Citera
2008-02-04, 11:24
Medlem
Du mste ha citationstecken runt skvgen.
takeown ... "C:\program files\..."

Har frresten ingen aning om kommandot i vrigt.
Citera
2008-02-04, 11:28
Medlem
hedets avatar
Du mste followa instruction du getta av kommandotolken, allts mste du typa "TAKEOWN /?" fr att finda out hur du ska usea programet med right syntax. Frmodligen mste du bara quota fil-stringen s inputstringen lookar s hr:
Kod:
takeown /"C:\program files\common files\microsoft shared\office12\office setup controller\proof.en\proof.xml" 
Citera
2008-02-04, 11:52
Medlem
Tack! Nu lste det sig
Citera
2008-02-04, 12:16
Medlem
Son of Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedet
Du mste followa instruction du getta av kommandotolken, allts mste du typa "TAKEOWN /?" fr att finda out hur du ska usea programet med right syntax. Frmodligen mste du bara quota fil-stringen s inputstringen lookar s hr:
Kod:
takeown /"C:\program files\common files\microsoft shared\office12\office setup controller\proof.en\proof.xml" 

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in