2008-02-04, 10:53
Medlem
Jag har försökt båda metoderna under denna länk http://www.vistax64.com/tutorials/67...ship-file.html
Den första metoden gör att det ser ut så här i kommandotolken:

"C:\Windows\system32>takeown /f C:\program files\common files\microsoft shared\office12\office setup controller\proof.en\proof.xml
ERROR: Invalid argument/option - 'files\common'.
Type "TAKEOWN /?" for usage."

det är filen proof.xml som jag vill kunna ändra i.

Metod nummer två kan jag ta mig igenom hela förrutom steg 14; där kan jag inte ändra ngr permissons men full control är redan checkad så det borde inte vara ngra problem tycker jag.

Men sen kan jag fortfarande inte ändra i filen.

Varför jag vill göra detta ser ni här http://www.mydigitallife.info/2007/0...omment-page-8/
Citera
2008-02-04, 11:24
Medlem
Du måste ha citationstecken runt sökvägen.
takeown ... "C:\program files\..."

Har förresten ingen aning om kommandot i övrigt.
Citera
2008-02-04, 11:28
Medlem
hedets avatar
Du måste followa instruction du getta av kommandotolken, alltså måste du typa "TAKEOWN /?" för att finda out hur du ska usea programet med right syntax. Förmodligen måste du bara quota fil-stringen så inputstringen lookar så här:
Kod:
takeown /"C:\program files\common files\microsoft shared\office12\office setup controller\proof.en\proof.xml" 
Citera
2008-02-04, 11:52
Medlem
Tack! Nu löste det sig
Citera
2008-02-04, 12:16
Medlem
Son of Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedet
Du måste followa instruction du getta av kommandotolken, alltså måste du typa "TAKEOWN /?" för att finda out hur du ska usea programet med right syntax. Förmodligen måste du bara quota fil-stringen så inputstringen lookar så här:
Kod:
takeown /"C:\program files\common files\microsoft shared\office12\office setup controller\proof.en\proof.xml" 

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in