2008-02-03, 06:40
Bannlyst
Tjena.

Fr ett tag sedan bytte jag till denna brandvgg och har inte riktigt bilden klar fr mig med frlopp, men numera ser jag inga avatarer alls hr p FB och mrkligt nog bara en del av smileysarna i inlggen.

Kan det vara Comodo brandvggen som r orsaken till detta, eller har jag ngot annat strul ?

Har rtt instllningar hr p Fb, tror jag.
Citera
2008-02-03, 08:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Frmodar att du har kontrollerat under kontrollpanelen och din profil med rubrik -> Alternativ fr mnesvisning och att avatar r ibockad?
Citera
2008-02-03, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Frmodar att du har kontrollerat under kontrollpanelen och din profil med rubrik -> Alternativ fr mnesvisning och att avatar r ibockad?
Tack fr svaret, men visst har jag gjort det...flera ggr och sparat om det valet fr att vara helt sker.
Citera
2008-02-03, 10:29
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Tjena.

Fr ett tag sedan bytte jag till denna brandvgg och har inte riktigt bilden klar fr mig med frlopp, men numera ser jag inga avatarer alls hr p FB och mrkligt nog bara en del av smileysarna i inlggen.

Kan det vara Comodo brandvggen som r orsaken till detta, eller har jag ngot annat strul ?

Har rtt instllningar hr p Fb, tror jag.

Kr Comodo sjlv och har inte mrkt nt liknande och har vldigt svrt att tnka mig att det skulle pverka.
Bilderna gr ju ven dem ver http s funkar ntet i sig s...du har inte rkat adblocka fr mycket?
Testa att stnga av vissa extensions i FF temporrt och se om det lser problemet.

(Ja, jag gissar bara att du kr FF, men OM du gr det s kan detta funka.)
Citera
2008-02-03, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Kr Comodo sjlv och har inte mrkt nt liknande och har vldigt svrt att tnka mig att det skulle pverka.
Bilderna gr ju ven dem ver http s funkar ntet i sig s...du har inte rkat adblocka fr mycket?
Testa att stnga av vissa extensions i FF temporrt och se om det lser problemet.

(Ja, jag gissar bara att du kr FF, men OM du gr det s kan detta funka.)
Ok tack fr svaret.
Du har inget strul med comodo....visst har jag adblock och ven RIP, men jag stllde detta rtt i brjan hr p FB och har inte rrt detta sen dess..

Fast jag har ju gjort instllningar/begrnsningar p andra stllen sen dess...
Mste nog vara detta som stllt till det, eller s har FB ndrat p ngn parameter nyligen, s att det skapar detta problem.

En sak jag tycker r skitskum och frvirrande r angende smileysarna....jag ser smileys p gamla inlgg men inte p de nya inlggen och om jag skapar en smiley som jag gr nu... s ser jag att jag skrivit "koden" fr en glad smiley, men jag vet att jag inte kommer se den sedan nr jag postat detta inlgg ?? Hur skumt r det ?? (Nej jag gr inte p medicin)

Edit : Jag ser att koden fr glad smiley finns i mitt inlgg nu nr jag editerar, men den syns fan inte sedan p min skrm... ROFL
Senast redigerad av Konfucius 2008-02-03 kl. 10:58.
Citera
2008-02-16, 11:11
Medlem
testat inaktivera comodo och se om det funkar d?
installerade sjlv comodo igr, och nu funkar inte msn lngre, hnger sig p direkten
nn med liknande problem elller tnkbara lsningar p det? vet att det r comodo som fr det att hnga sig d det funkar nr man inaktiverar comodo.

//eduja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in