• 1
  • 2
2008-02-03, 16:17
Medlem
XXtazys avatar
Låter som en underbar idé... har länge tänkt på att bara dra härifrån men har inte kommit på något alternativ ännu. Kanske flytta till tibet och meditera i ett par år. hoppas du kommer fram till något vettigt, och i sånna fall dra med mig!
Citera
2008-02-03, 16:23
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Låter som en underbar idé... har länge tänkt på att bara dra härifrån men har inte kommit på något alternativ ännu. Har tänkt på att flytta till tibet och meditera i ett par år. hoppas du kommer fram till något vettigt, och i sånna fall dra med mig!

Tibet existerar inte längre, Kina har tagi över hela landet och de flesta Tibetaner har flytt. Några kloster eller munkar att meditera med existerar inte.

Många Tibetaner flydde till Nepal alternativt norra Indien.

Vill ni fly till ett ställe där spiritualismen är stark rekomenderar jag Rishikesh, en av de heligaste städerna i Indien där det finns många Ashrams som man kan bo i och lära sig meditation/yoga. Varför inte dansa in soluppgången i ett Krishnatemple eller ta en simtur i the big Ganga
Citera
2008-02-03, 18:36
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svamp_mani
I detta kollektivet vi drar inga onödiga slutsatser om människor, & behandlar alla som vi själv vill bli behandlade, & ingen ser ner på någon eftersom alla har samma potential som dig.
Det låter ju bra, men...
Citat:
Vi kommer att använda droger endast för att förbättra våra hjärnor -- & inte fly ett meningslöst eller smärtsamt liv genom dem!

Vi kommer att leva på optimal näring (rå/levande föda & rätt närings-sammansätning) & kalori-restriktion, & 3-7-dagars-fasta.
Låt oss säga att jag flyttar in till ditt kollektiv, jag är en kreativ, ambitiös individualist som anser att McDonald's-mat och opioider (exempelvis heroin) hör till livets största nöjen... Är jag välkommen i ditt kollektiv eller dömer du ut mig??
Citera
2008-02-03, 20:14
Medlem
Rogge-s avatar
Mjo, verkar lite som att det redan finns en del ramar uppspikade. Fasta? Rå/levande föda?

Själva poängen med att springa iväg är ju att få va sig själv utan att nån lägger sig i.
Citera
2008-02-03, 22:59
Bannlyst
Citat:
Jag vill starta ett kollektiv utomlands, med folk som har ambition & är kreativa.
Med folk som behöver ett mer vänligt klimat för att uppnå sina mål.
För folk som vill ha mer syfte i sitt liv -- & inte bara gå till ett jobb & göra samma sak om & om igen för att överleva i sammhället!!!
För folk som vill se ändring i den sociala världen.

För folk som vill experimentera med livsstil & personlighet utan att vara rädd för vad folk tänker om dem!

De flesta människor har ingen ambition, & bara sitter framför TV, läser böcker, tidningar eller annat som inte förbättrar dem -- som bara är halv-kul & gör så att de glömmer sina meningslösa liv temporärt!

Vi startar kollektivet i ett land som accepterar droger & ger mer frihet åt människor!

Ambition? hmm... Du behöver endast vara trött på samhället du lever i, & något av det andra jag nämnde.

I detta kollektivet vi drar inga onödiga slutsatser om människor, & behandlar alla som vi själv vill bli behandlade, & ingen ser ner på någon eftersom alla har samma potential som dig.

Vi kommer att använda droger endast för att förbättra våra hjärnor -- & inte fly ett meningslöst eller smärtsamt liv genom dem!

Vi kommer att leva på optimal näring (rå/levande föda & rätt närings-sammansätning) & kalori-restriktion, & 3-7-dagars-fasta.
Vi måste offra oss lite för teamet!
Vi kommer också att ha så mycket mer energi, & vara mycket mer lugna & fokuserade! En fokus som endast någon som mediterat i år kan uppnå, eller någon på LSD.

Så detta måste klargöras:
-land val
--mänsklig frihet (för droger i första hand)
--jobb
--bostads kostnad
--matkostnad
--härligt värder

Om du vill hjälpa med forskningen så posta med struktur, ie:
Land: Goa
Jobb:
...

Jag skulle gärna hänga med
Citera
2008-02-04, 03:35
Medlem
Skönt att höra några interesserade!
Jag ska inte svika er!

"jag är en kreativ, ambitiös individualist som anser att McDonald's-mat och opioider (exempelvis heroin) hör till livets största nöjen"
Så här tänkte jag: om din ambition är hög nog så kommer du in om du verkligen vill.
På sidan som jag skapar så skriver jag mer om varför en sådan diet är viktig.

Jag tror också att människor kan finna rätta sättet att äta på genom att vara mer medveten om sin hunger & törst (genom avslappningsövningar, & meditera medans man äter), & andra faktorer i kroppen som gör att man över-äter (att över-äta är det farligaste mot hälsan har vetenskapligt bevisat).

Så kanske den enda restriktion jag behöver sätta är att du lär dig vad att fokusera & slappna av verkligen betyder genom djup meditation 2-3 gånger om dagen.
Citera
2008-02-04, 04:54
Medlem
Rogge-s avatar
Hehe, verkar som att en del initiella fördomar som slog till när jag läste den här tråden inte var helt obefogade.
Citera
2008-02-23, 18:23
Medlem
Beta-testing

Denna posten var endast ett experiment, & några verkade interesserade så jag fortsatte...
Men jag har problem med att jag vill göra saker för perfekta -- så det tog lång tid.

Just nu behöver jag beta-testers endast för att läsa hemsidan.
& jag vill hälst ha de som redan är intereserade.

Så PM:a mig!
Citera
2008-03-08, 17:33
Medlem
Nu är sidan uppen.. Men hela projectet är fortfarande bara ett experiment, & ideer kan tilläggas genom vårat forum.
www.rootsolution.co.nr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in