• 1
  • 2
2008-02-03, 05:48
Medlem
Jag vill starta ett kollektiv utomlands, med folk som har ambition & är kreativa.
Med folk som behöver ett mer vänligt klimat för att uppnå sina mål.
För folk som vill ha mer syfte i sitt liv -- & inte bara gå till ett jobb & göra samma sak om & om igen för att överleva i sammhället!!!
För folk som vill se ändring i den sociala världen.

För folk som vill experimentera med livsstil & personlighet utan att vara rädd för vad folk tänker om dem!

De flesta människor har ingen ambition, & bara sitter framför TV, läser böcker, tidningar eller annat som inte förbättrar dem -- som bara är halv-kul & gör så att de glömmer sina meningslösa liv temporärt!

Vi startar kollektivet i ett land som accepterar droger & ger mer frihet åt människor!

Ambition? hmm... Du behöver endast vara trött på samhället du lever i, & något av det andra jag nämnde.

I detta kollektivet vi drar inga onödiga slutsatser om människor, & behandlar alla som vi själv vill bli behandlade, & ingen ser ner på någon eftersom alla har samma potential som dig.

Vi kommer att använda droger endast för att förbättra våra hjärnor -- & inte fly ett meningslöst eller smärtsamt liv genom dem!

Vi kommer att leva på optimal näring (rå/levande föda & rätt närings-sammansätning) & kalori-restriktion, & 3-7-dagars-fasta.
Vi måste offra oss lite för teamet!
Vi kommer också att ha så mycket mer energi, & vara mycket mer lugna & fokuserade! En fokus som endast någon som mediterat i år kan uppnå, eller någon på LSD.

Så detta måste klargöras:
-land val
--mänsklig frihet (för droger i första hand)
--jobb
--bostads kostnad
--matkostnad
--härligt värder

Om du vill hjälpa med forskningen så posta med struktur, ie:
Land: Goa
Jobb:
...
Citera
2008-02-03, 06:52
Medlem
Rogge-s avatar
Jag är ruskigt trött på samhället jag lever i men är rätt övertygad om att ditt projekt kommer rinna ut i sanden alternativt ersättas av nån annan insikt efter svamptripp or whatever
Citera
2008-02-03, 08:47
Medlem
Nej

Med en sådan negativitet kan du inte inspirera andra.

Jag gör en internationell hemsida som generallisarar denna idé just nu.
Bara att människor förstår denna idé kommer att starta projektet!

Det är endast en idé som ska inspirera till handling. & själv så kommer jag att handla ganska snart...
& att det är ett kolektiv i utlandet är inte nödvändingt -- bara en krydda.
Citera
2008-02-03, 08:52
Medlem
WaRs avatar
Så du är trött på "samhället", och ska alltså starta ett kollektiv i ett land med "bättre klimat" där man inte får äta vad man vill men man får knarka hur mycket som helst, för att... "förbättra" människorna som kommer att bo där? Hur gammal är du?

PS. Goa är inget land...
Citera
2008-02-03, 10:42
Medlem
Rocco026s avatar
-land val
Självklart vart värder, antagligen något asiatiskt land vilket borde vara hyfsat lätt att "muta" nån så man får sig en ö lr liknande.
i ansendet med att bara ha en gemensam "fristad" i kanske bara nån form av hyresbostad i ett lagligt land så är de även asien so jag röstar starkt på

Självklart ska "vi" vara drogliberala men även så lär de altid finnas regler, jag har inget intresseav att leva i något skitigt och "pundigt" samhälle om de ska kallas så. De ska vara de softa som är intresset för min del, men våra egna odlingar av Cannnabis, svamp och andra örter m.m.

--jobb
Skulle ju vara en dröm om alla kunde ta en liten börda av som behövs i ett relativt fritt land, de kommer alltid finnas folk som inte vill göra något och bara njuta av livet och jag förmodligen en så, .... men trots allt så behövs ju lite av alla. Lite som i filmen Beach, du fixar en bonde, metallkunninga osv. där även en fråga om hur pass utvecklat det ska vara.
--bostads kostnad
Nu är ju mina ambitioner lite störe än dina, men lägger man 1000kr i månaden och är kasnske 7-10 inblandade så har du väldigt hög månadsbudget.
--matkostnad
ju mer självproducerande du kan vara desto bättre skulle de vara. men behöver ju altid importera mycket varor men de anser jag vara en fråga lite längre fram i planeringen hur budget ska läggas upp och vilka som ska ansvara

lär springa iväg nu men hoppas på en vidare diskution i ämnet, Mvh
Citera
2008-02-03, 11:14
Bannlyst
Ett knark-kollektiv är väl inge att aftersträva??
Min egna erfarenhet säger att det inte blir så mycket bra tillfällen för
knarkerier om det knarkas hela tiden.
Senast redigerad av SailerRipley 2008-02-03 kl. 11:18.
Citera
2008-02-03, 11:19
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Ett knark-kollektiv är väl inge att aftersträva??
haha, jodå, i landet Goa!
Citera
2008-02-03, 11:20
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
haha, jodå, i landet Goa!
Goa är inget land, det är en del av Indien...
Citera
2008-02-03, 12:14
Medlem
Inget land? Men mer generellt en benämning på en plats, så skit samma.

"Ett knark-kollektiv är väl inge att aftersträva??"
Dricker du en dryck som innehåller koffein? Alkohol? Röker?
Det är också droger/knark.

Jag har letat efter många sätt att öka energi, förmåga att fokusera & kreativitet, & jag har funnit vissa droger som hjälper.
Citera
2008-02-03, 12:22
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Goa är inget land, det är en del av Indien...
vissa förstår nog inte ironin i sammanhanget, om du läser lite längre upp så är inte jag den första som har tagit upp "landet Goa" redan!
Citera
2008-02-03, 14:05
Bannlyst
obehagligt

Citat:
Ursprungligen postat av svamp_mani
Jag vill starta ett kollektiv utomlands, med folk som har ambition & är kreativa.
Med folk som behöver ett mer vänligt klimat för att uppnå sina mål.
För folk som vill ha mer syfte i sitt liv -- & inte bara gå till ett jobb & göra samma sak om & om igen för att överleva i sammhället!!!
För folk som vill se ändring i den sociala världen.

För folk som vill experimentera med livsstil & personlighet utan att vara rädd för vad folk tänker om dem!

De flesta människor har ingen ambition, & bara sitter framför TV, läser böcker, tidningar eller annat som inte förbättrar dem -- som bara är halv-kul & gör så att de glömmer sina meningslösa liv temporärt!

Vi startar kollektivet i ett land som accepterar droger & ger mer frihet åt människor!

Ambition? hmm... Du behöver endast vara trött på samhället du lever i, & något av det andra jag nämnde.

I detta kollektivet vi drar inga onödiga slutsatser om människor, & behandlar alla som vi själv vill bli behandlade, & ingen ser ner på någon eftersom alla har samma potential som dig.

Vi kommer att använda droger endast för att förbättra våra hjärnor -- & inte fly ett meningslöst eller smärtsamt liv genom dem!

Vi kommer att leva på optimal näring (rå/levande föda & rätt närings-sammansätning) & kalori-restriktion, & 3-7-dagars-fasta.
Vi måste offra oss lite för teamet!
Vi kommer också att ha så mycket mer energi, & vara mycket mer lugna & fokuserade! En fokus som endast någon som mediterat i år kan uppnå, eller någon på LSD.

Så detta måste klargöras:
-land val
--jobb
--bostads kostnad
--matkostnad
--härligt värder

Om du vill hjälpa med forskningen så posta med struktur, ie:
Land: Goa
Jobb:
...
känns som du har varit inne i min järna och tagit del av mina tankar och ideer och satt dom i text.. coolt att hitta fler som är inne i mina banor
Citera
2008-02-03, 16:04
Medlem
Lekbarns avatar
Ja vackra tankar är det och jag hoppas innerligt att antingen du eller någon annan lyckas med det.

Men tro inte att du är den förste som tänker det, att inse alla fel med samhället är ofta tankebana nr 1 - 2 när en person börjar experiminetera med hallucinogener. Sedan kommer de anarkistiska "bryta" sig loss från samhället och bilda ett kollektiv-tankarna.

--

Vad jag vet existerar det inga kollektiv i Goa längre, det är några avdankade hippies kvar som bor vid ett stort träd i Arambols djungel. Vissa längre perioder men de flesta har hotellrum att sova i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in