2008-02-02, 18:58
Bannlyst
Så jag blev avstängd i en månad den 2 janurai, avstäningen försvinner den 2 Februari alltså idag. Det är 31 dagar som jag har varit bannad, skulle jag ha fått samma avstöningen i februari skulle jag ha haft 28 dagars avstäning. Det är totalt förkastligt och det bör införas en 30 dagars avstäning inte en månad som det är nu då det skiljer en hel del.
Citera
2008-02-02, 20:10
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Gissar att det är så enkelt att forumprogramvaran är skriven så att det är lätt att stänga av någon just en månad. Stängs man av en månad behöver nämligen inte forumet ta hänsyn till antalet dagar i månaden.
Halvt OT: Hur fungerar det inom kriminalvården?
Citera
2008-02-02, 21:07
Medlem
Fet-Everts avatar
På något vis får jag en upplevelse av att det här är dagens I-landsproblem. Varför komma till forumet och be det ordna upp så att avstängningarna blir mer millimeterrättvisa? Det är ju inte forumet som är ansvariga för att ni bryter mot reglerna. Men om någon nu upplever detta som djupt orättvist kan jag inte annat göra än att ge rådet att ska vederbörande bråka så gör det en kort månad. Februari är en utomordentlig månad för den oregerlige bråkstaken, så passa på innan mars
Citera
2008-02-02, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
På något vis får jag en upplevelse av att det här är dagens I-landsproblem. Varför komma till forumet och be det ordna upp så att avstängningarna blir mer millimeterrättvisa? Det är ju inte forumet som är ansvariga för att ni bryter mot reglerna. Men om någon nu upplever detta som djupt orättvist kan jag inte annat göra än att ge rådet att ska vederbörande bråka så gör det en kort månad. Februari är en utomordentlig månad för den oregerlige bråkstaken, så passa på innan mars

Ja, för att införa 30 dagar är otroligt svårt, allt vi diskuterar här är ett I-landsproblem. Vi använder väl internet för att skriva här alltså har vi ingen rätt att klaga vi har ju tillgång till internet.

Citera
2008-02-02, 23:10
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Så jag blev avstängd i en månad den 2 janurai, avstäningen försvinner den 2 Februari alltså idag. Det är 31 dagar som jag har varit bannad, skulle jag ha fått samma avstöningen i februari skulle jag ha haft 28 dagars avstäning. Det är totalt förkastligt och det bör införas en 30 dagars avstäning inte en månad som det är nu då det skiljer en hel del.

Enklare att ändra till ett års avstängning även om skottåren är farliga ur rättvisesynpunkt

Enklast är dock att inte bli bannad, hittills har jag klarat mig utan varningar "ta i trä". (tar sig åt huvudet)
Citera
2008-02-03, 01:14
Medlem
tjaboooos avatar
Får nog hålla med dom som pratar om i-landsproblem :/

Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Februari är en utomordentlig månad för den oregerlige bråkstaken, så passa på innan mars
Nja är ju 29 dagar i Februari så gör inte så stor skillnad
Citera
2008-02-03, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Får nog hålla med dom som pratar om i-landsproblem :/

Nja är ju 29 dagar i Februari så gör inte så stor skillnad

Så 4 dar är detsamma som 7 dar alltså? Vad är problemet med klara regler?
Citera
2008-02-03, 01:24
Bannlyst
Citat:
...
Välkommen tillbaka!
Citera
2008-02-03, 01:49
Medlem
Det här är ju inte ens ett I-landsproblem utan bara ett icke-problem.
Citera
2008-02-03, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det här är ju inte ens ett I-landsproblem utan bara ett icke-problem.

VIlken tur att du skrev din åsikt då den verkligen förgyllde tråden.

Vad händer om en person blir bannad den 31 januari, när har det då gått en månad?
Citera
2008-02-03, 05:57
Administrator
admins avatar
Citat:

Eller så låter man bli att bryta mot reglerna, så har man inte det här problemet.

admin
Citera
2008-02-03, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Eller så låter man bli att bryta mot reglerna, så har man inte det här problemet.

admin

Klart, men det är fortfarande ett problem rent tidsmässigt. Jag tar gärna mitt straff utan knot, men om någon "döms" till en månad och pga tidpunkten tjänar flera dar på det är inte det då fel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in