2008-04-23, 16:56
Medlem
dtoags avatar
Du verkar vara en väldigt fyrkantig person.
Citera
2008-04-23, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dtoag
Du verkar vara en väldigt fyrkantig person.
Nejdå. Däremot verkar Håkanlyssnarna vara väldigt naiva människor med väldigt låga krav på underhållning eller kvalitet.
Citera
2008-04-23, 16:58
Medlem
All_Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Varför skulle jag komma ihåg det? Texterna var ju urusla, så de åkte i soptunnan direkt och ungen fick en fet smäll för inkompetens. Trots det var texterna 100gr bättre än Håkans dåliga försök att verka ungdomlig och djup på samma gång.

and the rest is silence
Citera
2008-04-23, 16:59
Medlem
miloudots avatar
Citat:
För övrigt var det ett ganska slemmigt svar, då både du och jag vet att det är faktafel att påstå att Vai är en dålig gitarrist. Det har ingenting med subjektivitet att göra.

Men vafan, alla tycker ju inte att Vai är en jävligt bra gitarrist ! Hur fan kan du tro det ?

Citat:
Men som vanligt argumenterar du mest för argumenteringens skull, inte nödvändigtvis för att du tror du har rätt. Så fort du ser de där tre stjärnorna måste du tycka tvärtom och argumentera, även om du egentligen inser att du har fel.

Ska du börja med den stilen nu igen ?...

Jag blir irriterad när du kommer in och säger att allt som du upplever och anser är lag.

Citat:
Är en bil en båt bara för att jag tycker det är en båt? Nej. En bil är en bil oavsett vad jag tycker. Himlen är blå oavsett om jag tycker den är neonbrun. Steve Vai är en bra gitarrist oavsett om jag inte gillar honom. Håkan Hellström är en dålig textförfattare oavsett om hans texter berör dig.

En låttext är inte heller en melodi och ett Gdur är inte ett Am men jag kan tycka att ett Am är en jävla fin tonart medans du kan tycka att det är en naiv tonart att skriva låtar i.
Citera
2008-04-23, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Men vafan, alla tycker ju inte att Vai är en jävligt bra gitarrist ! Hur fan kan du tro det ?
Nej och vad spelar det för roll? Är han mindre teknisk på gitarr för att jag inte gillar honom? Är Carola en dålig sångerska för att jag inte gillar henne? Kan du inte göra ett intelligent försök till att förstå skillnaden mellan kvalitet och att tycka om något?

Citat:
Ska du börja med den stilen nu igen ?...

Jag blir irriterad när du kommer in och säger att allt som du upplever och anser är lag.
Det är ingen stil, det bara är så.

Citat:
En låttext är inte heller en melodi och ett Gdur är inte ett Am men jag kan tycka att ett Am är en jävla fin tonart medans du kan tycka att det är en naiv tonart att skriva låtar i.
Finta bort dig själv mer, det gör hela diskussionen enklare.
Citera
2008-04-23, 17:06
Medlem
Emptypocketss avatar
Vafan är inte Håkan Hellström överskattad? Vad har han gjort som är så bra?
Citera
2008-04-23, 17:12
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Nej och vad spelar det för roll? Är han mindre teknisk på gitarr för att jag inte gillar honom?

I såna fall skulle ju alla tycka att Zappa skrev högkvalitativ musik, är det så ? Nej.

Citat:
Är Carola en dålig sångerska för att jag inte gillar henne? Kan du inte göra ett intelligent försök till att förstå skillnaden mellan kvalitet och att tycka om något?

Nej, hon sjunger inte dåligt även om det inte tilltalar dig.

Hellström skriver inte heller lågkvalitativ musik bara för att du anser det.

Citat:
Det är ingen stil, det bara är så.

Då får du stå ut med att jag kommenterar dina diktatoriska inlägg.

Citat:
Finta bort dig själv mer, det gör hela diskussionen enklare.

Du fattade ju inte vad jag skrev.

När hörde du sist; "det här höll jävligt hög kvalité men satan vad dåligt det var." ?
Citera
2008-04-23, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emptypockets
Vafan är inte Håkan Hellström överskattad? Vad har han gjort som är så bra?
Lurat svenska folket att det är coolt att vara dålig, så att medelsvensson kan relatera till honom, och på så sätt lyckats sälja några skivor. Han har väl max sålt runt 200.000 exemplar/skiva (om ens det), vilket inte är speciellt imponerande.
Citera
2008-04-23, 17:16
Medlem
91:an Karlssons avatar
Nä, visst är det så. Hur orkar man lägga ner så mycket tid på att argumentera om varför en musiker är så fantastiskt dålig? Vi är alldeles för naiva och korkade för att fatta det ändå, lägg ner och lyssna på sånt du gillar istället.
Citera
2008-04-23, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Nej, hon sjunger inte dåligt även om det inte tilltalar dig.
Dåså, då har vi ju fastslagit att det finns ett mått på hur bra någon är som inte styrs av subjektiv uppfattning. Nu ska du bara förstå att det är detta som kallas kvalitet så har du också insett att jag hade rätt från första början.

På samma sätt är nämligen Håkan ingen bra textförfattare även om han tilltalar dig.

Citat:
När hörde du sist; "det här höll jävligt hög kvalité men satan vad dåligt det var." ?
Eh...varenda dag? Det finns mycket jag tycker är dåligt men som håller hög kvalitet. Steve Vai är ett bra exempel.
Citera
2008-04-23, 17:17
Medlem
dtoags avatar
Citat:
Lurat svenska folket att det är coolt att vara dålig, så att medelsvensson kan relatera till honom, och på så sätt lyckats sälja några skivor. Han har väl max sålt runt 200.000 exemplar/skiva (om ens det), vilket inte är speciellt imponerande.
Ja, typ så e de faktisttt...
Citera
2008-04-23, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Nä, visst är det så. Hur orkar man lägga ner så mycket tid på att argumentera om varför en musiker är så fantastiskt dålig? Vi är alldeles för naiva och korkade för att fatta det ändå, lägg ner och lyssna på sånt du gillar istället.
Hur orkar man skriva långa inlägg där man gissar sig till setlists hos artisten i fråga? Hur orkar man lägga ner så mycket tid på att berätta för alla hur man drömmer sig in i sin Håkanplansch på kvällarna?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in