Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Faktan är ju att du tycker att han spelar dåligt och jag tycker att han spelar bra. Thats it.
Många tycker säkert att David Gilmore spelar mycket mer högkvalitativ musik och gitarr än Steve Vai medans jag anser att Vai är mycket vassare på båda planen, det går ju licksom inte att fastställa vad som är kvalité i musik, vad som är kvalitet och känsla i musik ligger ju i betraktarens öga/öra och är högst personligt.
För övrigt var det ett ganska slemmigt svar, då både du och jag vet att det är faktafel att påstå att Vai är en dålig gitarrist. Det har ingenting med subjektivitet att göra.
Men som vanligt argumenterar du mest för argumenteringens skull, inte nödvändigtvis för att du tror du har rätt. Så fort du ser de där tre stjärnorna måste du tycka tvärtom och argumentera, även om du egentligen inser att du har fel.
Är en bil en båt bara för att jag tycker det är en båt? Nej. En bil är en bil oavsett vad jag tycker. Himlen är blå oavsett om jag tycker den är neonbrun. Steve Vai är en bra gitarrist oavsett om jag inte gillar honom. Håkan Hellström är en dålig textförfattare oavsett om hans texter berör dig.