2008-02-02, 17:01
Medlem
Efter den senaste tidens händelser med OMC osv, hur många i BFL gick över till BMC och vilka var det som gick över?

Vad hände med dem i BFL som inte gick över, kör dem sitt egen race nu? Hur är stämningen mellan dem i BFL som gick över och dem som inte gjorde det?

utan att skriva för mycket så undar jag framförallt om statusen för dem "ursprungliga åtta".
Senast redigerad av Allstar 2008-02-02 kl. 17:24.
Citera
2008-02-02, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allstar
Efter den senaste tidens händelser med OMC osv, hur många i BFL gick över till BMC och vilka var det som gick över?

Vad hände med dem i BFL som inte gick över, kör dem sitt egen race nu? Hur är stämningen mellan dem i BFL som gick över och dem som inte gjorde det?

utan att skriva för mycket så undar jag framförallt om statusen för dem "ursprungliga åtta".

L-o-y-a-l stavas det!
Citera
2008-02-02, 19:47
Medlem
Citat:

Utan att ha en aning om hur det ser ut på insidan av BFL, kan jag nog ändå tänka mig att dom är nöjda med sig själva.
Annars hade dom ju lagt ner föreningen.

I övriga bikersverige kommer dom däremot alltid att ses som jönsar...
Citera
2008-02-02, 20:11
Medlem
Citat:

Menar du inte BokFöringsLagen(BFL)
Citera
2008-02-03, 01:38
Medlem
Softails avatar
Citat:

Det var väl så att alla fick inte gå över. Och dom som inte fick sitter väl och är bittra och är lojala mot sin fru, sambo, mamma, fröken eller dagisföreståndare.
Citera
2008-02-03, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
L-o-y-a-l stavas det!

Eller inte... Loyalty BFL, om man ska skriva ut hela namnet

Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Det var väl så att alla fick inte gå över. Och dom som inte fick sitter väl och är bittra och är lojala mot sin fru, sambo, mamma, fröken eller dagisföreståndare.

Det är en teori. Det verkar ju som att BMC var ute efter några specifika medlmmar i BFL, och att dem struntade i resten.

Jag har fått uppfattningen att dem som tackade nej till att gå över och dem som inte blev erbjudna att gå över är lite bittra över att deras forna bröder gick över till fienden istället för att stanna kvar och köra sitt eget race. Vad jag har förstått så kör BFL vidare trots medlemstappet.
Citera
2008-02-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Jag har fått uppfattningen att dem som tackade nej till att gå över och dem som inte blev erbjudna att gå över är lite bittra över att deras forna bröder gick över till fienden istället för att stanna kvar och köra sitt eget race. Vad jag har förstått så kör BFL vidare trots medlemstappet.
Tror jag med. Vissa av gubbarna i kärnan i BFL var är nog inte helt nöjda med övergången. Vi fårväl se vad som händer om OMC startar upp verksamheten igen. Jag har fått den uppfattningen att BFL har delats i två läger, dem som gick över och dem som stannar och kämpar själva, och att relationerna dem emellan inte är så goda just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in