2008-02-02, 16:18
Medlem
RuslanArakelians avatar
Hej,

Jag är ganska novis när det gäller bromsoksfärger. Så som jag har förstått så finns det 1- och 2-komponentsfärger, vad är skillnaden?

Har ni några förslag var man kan handla bromsoksfärg?

tack på förhand
Citera
2008-02-02, 16:20
Medlem
oskar_ericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuslanArakelian
Hej,

Jag är ganska novis när det gäller bromsoksfärger. Så som jag har förstått så finns det 1- och 2-komponentsfärger, vad är skillnaden?

Har ni några förslag var man kan handla bromsoksfärg?

tack på förhand

Vanlig slät hammarlack är det bästa, finns ju i ett par olika färger.
Citera
2008-02-02, 19:03
Medlem
bogarleffes avatar
Köp penselfärg, inte spray.. Det känns som att tvåkomponent är bättre men jag vet inte säkert..

Citat:
Ursprungligen postat av oskar_ericson
Vanlig slät hammarlack är det bästa, finns ju i ett par olika färger.

Tål den värmen?
Citera
2008-02-02, 19:07
Medlem
ettens avatar
Biltema är din vän med Hammarlack.
Svart, Silvergrå, Blå, Guld, Mörkgrön, Röd & Vit

Kostar 54.90:-

Lånar tråden lite själv, vilken färg tycker ni skulle passa ok'n på en Grönmetallic Audi A6'a.
Citera
2008-02-03, 13:33
Medlem
Jag använde helt vanlig sprayburk och vanlig klarlack på på sprayburk. Var inga problem överhuvudtaget. Körde den bilen i över ett år, hur det ser ut nu vet jag inte, bilen blev stulen.
Citera
2008-02-03, 14:12
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etten
Biltema är din vän med Hammarlack.
Svart, Silvergrå, Blå, Guld, Mörkgrön, Röd & Vit

Kostar 54.90:-

Lånar tråden lite själv, vilken färg tycker ni skulle passa ok'n på en Grönmetallic Audi A6'a.

Testa i något NFSU spel?

Förövrigt tror jag att färg man penslar på håller bättre, vanlig sprayfärg håller fan aldrig! Har testat s.k "bromsoksfärg" från något respektabelt märke (kommer dock inte ihåg nu) och den var precis lika ömtåligt som all annan burklack, skit med andra ord.
Penslad färg håller oftast och är slagtålig, men ytan kan ju diskuteras. :/

Annars kan man ju plocka isär bromsoken och blästra för att sedan lämna in, då lär det hålla. Men det är ju lite jobb om man säger så.
Citera
2008-02-03, 22:14
Medlem
orvarens avatar
Har på ett nytt lager biltema hammarlack(blå"metallic" på silvermetallic bil)med samma pensel och lite slabb varje år sommar hjulen åker på..
funkar bra,hinner inte bli fult,tar inte så lång tid (när man ändå har bort hjulen..)
Citera
2008-02-04, 08:29
Medlem
rebbans avatar
Jag har alltid kört med hammarlack när jag målat oken.
Håller bra men blir lite missfärgad om man laddar på bana annars funkar det gott och väl minst ett år innan man behöver måla igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in