2008-02-02, 13:22
Medlem
I Got Erections avatar
Jag har färgat håret massvis med gånger men det känns som att färgen inte håller särskilt länge. Jag färgade nyligen håret svart men redan efter en dryg månad är mitt hår mer eller mindre brunt igen, om än lite mörkare än min naturliga hårfärg.

Är det hopplöst att få färgen att hålla sig om man tvättar håret varje dag, eller finns det märken som håller längre?
Citera
2008-02-02, 23:12
Bannlyst
Färgar du eller tonar du?

Tvätta helst inte håret varje dag, försök vänja det tills du bara behöver tvätta det åtminstone varannan. Om du använder mjällschampo så ska du veta att det har en tendens att dra ur hårfärger.
Citera
2008-02-02, 23:50
Medlem
Herr_Oins avatar
Det finns en uppsjö av märken som gör shampoon som inte drar ur färgen. Respons och KMS är de jag kommer på på rak arm.
Citera
2008-02-03, 15:21
Medlem
I Got Erections avatar
Jag brukar färga, inte tona. Sen kom jag att tänka på att man kanske inte behöver tvätta håret varje dag egentligen, utan det kanske räcker med varannan eller så. Jag brukar ofta ha schampon som är speciella för färgat hår men de har inte gjort några underverk direkt.
Citera
2008-02-03, 15:52
Medlem
Jag färgar mitt hår och det brukar hålla. Man ska ju inte använda schampoo/balsam varje gång man duschar precis... Jag duschar minst 10-12 gånger per vecka och använder kanske schampoo 2-3 gånger av 10-12 ggn.
Citera
2008-02-04, 00:13
Medlem
Färgar du själv elelr hos frisör då? Om du gör det hos samma frisör så kan du ju nämna det nästa gång så lär de veta vad som ärfel. Har aldrig hört talas om att svart hårfärg inte skulle hålla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in