• 1
  • 2
2008-02-02, 11:41
Medlem
mrdominiks avatar
Jag har lnge haft en teori angende universum.

Tnk er att vrt hela universum r en boll, en atom i ett annat och mycket strre universum, och kanske det finns fler universum om man skulle zooma in i varje atom?

Allts finns det ondligt mnga universum i varandra.

Haha ja blir cp nr ja tnker s.
Citera
2008-02-02, 12:51
Medlem
TheBoots avatar
Har en vldigt lik teori som jag utvecklat ganska vl, kallar den fr "Quantitism"
Citera
2008-02-02, 13:06
Medlem
West-ens avatar
Du r inte frst, givetvis. Finner dock det rtt ljligt med tanke p att jag r en anhngare till strngteorin.
Citera
2008-02-02, 15:00
Medlem
MrTambourineMans avatar
Har du ngra argument fr den teorin?
Citera
2008-02-02, 15:19
Medlem
Jag har en teori om att du har ftt allt om bakfoten.

Det som du ser som stort r kanske egentligen litet och tvrtom. Alla sinnen r kanske riktade int. Dina sinnesfrnimmelser kanske kommer inifrn, inte utifrn. Vi kanske r s att sga insidan av en sfrs skal. Alla "objekt" r kanske inuti oss.

Vi kanske r vr universum. Vr sjlvbild r endast som ett datorprogram, medan vi "egentligen" r bde datorn, programmeraren och all mjukvara i datorn.
Citera
2008-02-02, 17:53
Medlem
Dockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meric
Vi kanske r vr universum. Vr sjlvbild r endast som ett datorprogram, medan vi "egentligen" r bde datorn, programmeraren och all mjukvara i datorn.

Bara fr att ifrgastta.. Vem byggde datorn?
Citera
2008-02-02, 17:59
Medlem
godisnunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Jag har lnge haft en teori angende universum.

Tnk er att vrt hela universum r en boll, en atom i ett annat och mycket strre universum, och kanske det finns fler universum om man skulle zooma in i varje atom?

Allts finns det ondligt mnga universum i varandra.

Haha ja blir cp nr ja tnker s.

Jag har ocks tnkt s! Jorden och planeterna r ju runda som atomer.. Det tar aldrig slut..! *galen*
Citera
2008-02-02, 18:11
Medlem
Dockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godisnunna
Jag har ocks tnkt s! Jorden och planeterna r ju runda som atomer.. Det tar aldrig slut..! *galen*

lite fel dr? Vad jag vet, s r atomer helt runa, medan jorden r mer oval?

Edit: ni fr urskta att jag ifrgastter, men det r en utav grunderna till filosofi.. att alltid ifrgastta
Senast redigerad av Dockey 2008-02-02 kl. 18:22.
Citera
2008-02-02, 19:26
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ehm, det r tv helt olika krafter som skapar det. Planeter r runda pga av att gravitationen drar ihop dem mot tyngdpunkten frn alla hll. Atomer r "runda" fr att elektromagnetismen hller kvar elektronerna i "moln" runt krnan.
Elektromagnetiska kraften och gravitationen r tv helt olika krafter.
Citera
2008-02-02, 19:39
Medlem
godisnunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Ehm, det r tv helt olika krafter som skapar det. Planeter r runda pga av att gravitationen drar ihop dem mot tyngdpunkten frn alla hll. Atomer r "runda" fr att elektromagnetismen hller kvar elektronerna i "moln" runt krnan.
Elektromagnetiska kraften och gravitationen r tv helt olika krafter.

Jaja, det var bara en tanke som jag haft.
Citera
2008-02-02, 20:05
Medlem
Pentanistens avatar
Citat:

Jag undrar verkligen vart alla har ftt det ifrn.

Det finns ett intro till simpsons(som jag just drfr inte kan hitta) dr bilden zoomas ut och slutar i ett dna frn Homers huvud.
Citera
2008-02-02, 21:00
Medlem
Den hr tanken hade jag nr jag var liten

Men jag vergav den ngongng i mellanstadiet nr jag lrde mig vad en atom egentligen r. Skulle det vara shr s skulle vi ha massa (minst en (noll en kort stund (vad nu en kort stund r))) "elektroner" svvande omkring i rymden. Och ngonstans i mitten skulle en relativt ENORM "proton" finnas som vi allts borde sett vid det hr laget. Dessutom svvar ju inte elektronerna i ngot vakum, som ju mestadelen av universum r, utan i luft. Det r ocks mjligt att vi skulle ha knt av ngot "tryck" utifrn vid det hr laget.

Sen funderar jag lite p nr atomer tillfrs eller frntas energi, skjuts dom inte ivg med en jvla kraft d? Det borde vi ha knt av...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in