Givetvis undviker jag att snacka om det ifall det är en situation som kräver det. Då jag är på stan och handlar eller liknande kan jag lätt svamla på om diverse droger, men jag är allt annat än en upmärksamhetssökare. Känns bara onödigt nojjigt att oroa sig för att Sven Svensson som går förbi en på Ica ska ringa 112 så fort han ordet cannabis nämnas. Sen är jag noga med vilka bekantskaper som ska få reda på mitt drogbruk, är det en liberal snubbe som jag känt länge så visst, men sen då det kommer till ragg och ytliga bekantskaper håller jag käften om det. Är faktiskt lite jobbigt då man hela tiden måste hitta på lögner kring vad man gjort på helgerna och ifall man ska berätta nån historia blir det hela tiden en omskrivning där alkohol var boven i dramat.
Citat:
Ursprungligen postat av Brandalarmz
vi kan nog alla skriva under på att det är töntigt att tro det är coolt och något att "skryta om" att man röker. dock tycker jag inte man ska behövas skämmas heller.
En bra sammanfattning av det hela som jag tror dom flesta håller med om
Citat:
Ursprungligen postat av smokejohn
Om alla vet vad du sysslar med så är det ingen fara!? personligen tycker jag att man ska prata mer öppet om sina (o)vanor så att folk börjar accepttera än som man är, istället för att smyga och tissla om det.
Smygandet är otroligt jobbigt, det är därför jag berättade för mina vänner om mitt bruk. Inte fan ids jag koda allt jag säger då jag är med dom och hitta på lögner hela tiden, hade dom inte gått att lita på hade dom inte varit mina vänner hursomhelst så jag är inte orolig.