• 1
  • 2
2008-02-02, 00:40
Medlem
sailawayss avatar
Hej,

Hur mättande är olivolja? Jag är lite depressiv och orkar inte göra mat.
Undrar då hur pass mättande olja är att dricka? Nyttigt ska det ju vara.
Citera
2008-02-02, 01:47
Medlem
Rhynns avatar
Fett är ju väldigt mättande, skulle inte rekomendera dig till att dricka det dock för det kommer troligtvis inte ge dig någon mättnadskänsla och du kommer rasa upp i vikt!
Citera
2008-02-02, 03:10
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhynn
Fett är ju väldigt mättande, skulle inte rekomendera dig till att dricka det dock för det kommer troligtvis inte ge dig någon mättnadskänsla och du kommer rasa upp i vikt!

Hur kan man rasa upp i vikt? Rasa ner förstår jag, men rasa upp?
Citera
2008-02-02, 03:37
Medlem
sailawayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhynn

Du emotsäger ju dig själv. Ger olivolja mättnadskänslor eller inte?

Man går ner i vikt av att äta fett, uppdatera dina kunskaper lite.
Senast redigerad av sailaways 2008-02-02 kl. 03:40.
Citera
2008-02-02, 11:18
Tror inte det ger så bra mättnadskännsla.. Är du deppig och inte orkar göra mat så köp fördiglagat på ICA istället.. Annars om du vill vara lidande och försöker få alla att tycka synd om dig så tror jag att om du dricker varmvatten med olivolja i så kommer du känna mättnads känsla.
Citera
2008-02-02, 11:39
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways

Det där är väl inte helt riktigt va?
Visst behöver kroppen fett för att förbränna fett, men att säga att man går ner i vikt för att man äter fett är lite vilseledande.
Citera
2008-02-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sailaways
Nej. Man går ner i vikt av att inta mindre energi än vad man gör av med. Vilket är svårt när man dricker olja, som är extremt energirikt (inget är mer energirikt än ren matolja).
Citera
2008-02-03, 21:04
Medlem
wreckingballs avatar
Du lär antagligen skita på dig om du lyckas få i dig en flaska olja. Om du blir mätt vet jag inte, återkom gärna med en recention om hur det var.
Citera
2008-02-03, 21:09
Medlem
Du kan dricka olivolja, äventyrare använder det på långa expeditoner pga sitt höga energi-inehåll i förhållande till vikt. Du kan dock få problem med magen och över tid så kommer du få näringsbrist då kroppen behöver en varierad kost.

Om du inte orkar äta men behöver näring kan jag rekomendera Meritene som finns på Apoteket.

http://www.novartisnutrition.se/stg/...v=&HistCount=1
Citera
2008-02-04, 12:20
Bannlyst
Mättar antagligen väldigt bra per viktenhet .. per energienhet däremot
Citera
2008-02-04, 12:29
Medlem
Jag har läst att Floyd skulle motverka bakfylla genom att dricka ett glas (fin) olivolja innan han började drika. Men det var inte riktig det TS var ute efter.
Citera
2008-02-04, 13:55
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knifeingutsout
Jag har läst att Floyd skulle motverka bakfylla genom att dricka ett glas (fin) olivolja innan han började drika. Men det var inte riktig det TS var ute efter.
Är det inte för att motverka snabb fylla man fyller buken med fett. Grädde eller olja.
Fettet binder alkoholen och går inte ut i blodet lika snabbt. Det var vanligt förr när man gjorde affärer under fyllekalasen. När väl fettet börjar släppa alkoholen kommer en dunderfylla.

Jag vet inte om det är en myt eller inte..Någon kanske vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in