• 1
  • 2
2008-02-01, 22:13
Medlem
TiniZs avatar
God kväll!

Min flickvän har lite problem vid sex och det har pågått ett bra tag nu. Efter ett tag vid sex, börjar det svida och vi får avsluta vårt samlag. Det kan handla mellan 1-2minuter till 20-30min och att det handlar om uttorkning verkar underligt. Visst, ibland kan det vara en bidragande orsak till det, men det är knappast "bara" uttorkning det handlar om.

Hon har provat Lactal, men utan några resultat. Barnmorskan har vi inte kontaktat än, utan vi vänder oss hit först.

Vad kan detta bero på?
Vad är det för något?
Hur behandlas det?

Tack på förhand!
Citera
2008-02-01, 22:25
Medlem
svamp...
Citera
2008-02-01, 22:34
Medlem
kapten zooms avatar
kan ju vara som Jäija säger, just att det är svamp.. annars så kan det vara allergi. en tjejkompis till mig får sveda där nere utav vissa kondomer.
Citera
2008-02-02, 00:12
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
kan ju vara som Jäija säger, just att det är svamp.. annars så kan det vara allergi. en tjejkompis till mig får sveda där nere utav vissa kondomer.

Hon har redan behandlat sig av svamp, och då uppstod inte sveda, utan mer en mer klådande känsla. Dock behandlade inte jag mig när hon hade svamp, trots symptom på mig själv.

Kondom använder vi ej, utan P-piller.
Citera
2008-02-02, 08:35
Medlem
Slöläste igenom. Men du kanske får göra henne lite mer våtare, typ förspel. Men det är rätt vanligt att det uppkommer sådana symptom när förhållandet inte är nytt. Du vet, man får stånd av att peta på tjejen i början. Sen så måste man ha porrfilm och gildmedel för att ha sex när man är 55.
Citera
2008-02-02, 08:37
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
God kväll!

Min flickvän har lite problem vid sex och det har pågått ett bra tag nu. Efter ett tag vid sex, börjar det svida och vi får avsluta vårt samlag. Det kan handla mellan 1-2minuter till 20-30min och att det handlar om uttorkning verkar underligt. Visst, ibland kan det vara en bidragande orsak till det, men det är knappast "bara" uttorkning det handlar om.

Hon har provat Lactal, men utan några resultat. Barnmorskan har vi inte kontaktat än, utan vi vänder oss hit först.

Vad kan detta bero på?
Vad är det för något?
Hur behandlas det?

Tack på förhand!
Vestibulit kanske?
Citera
2008-02-02, 09:40
Medlem
Jag tror inte att svamp är problemet. Om det var svamp så skulle det svida och vara irriterat inte bara efter sex.

Det verkar som om din flickvän har torra och sköra slemhinnor.
Testa glidmedel är mitt tips.
Citera
2008-02-02, 09:49
Medlem
Nedomanskys avatar
Är din penis ren?
Citera
2008-02-02, 11:38
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasus
Slöläste igenom. Men du kanske får göra henne lite mer våtare, typ förspel. Men det är rätt vanligt att det uppkommer sådana symptom när förhållandet inte är nytt. Du vet, man får stånd av att peta på tjejen i början. Sen så måste man ha porrfilm och gildmedel för att ha sex när man är 55.

Den våta biten verkar inte vara någon fara, enligt henne. Det är nog inte där problemet ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Jag tror inte att svamp är problemet. Om det var svamp så skulle det svida och vara irriterat inte bara efter sex.

Det verkar som om din flickvän har torra och sköra slemhinnor.
Testa glidmedel är mitt tips.

Vi har testat glidmedel, och det hjälpte ej.

Citat:
Ursprungligen postat av Evilhoney
Vestibulit kanske?

Hon "vill" nästan att det ska vara det. Hon har tydligen läst om det, och symptomen stämmer. Hon får ta och ringa barnmorskan på måndag angående detta.

Citat:
Ursprungligen postat av nedomansky
Är din penis ren?

Beror på vad du menar som ren, men oftast - ja. Kan väl vara någon droppe kiss då och då och kanske t om. någon gammalt torkat fittslem. Men inte mer.

Men om vi säger såhär; det svider när jag är nyduschad och klar också. Det beror inte på det, känns det som.
Citera
2008-02-02, 12:00
Medlem
[quote=TiniZ]Den våta biten verkar inte vara någon fara, enligt henne. Det är nog inte där problemet ligger.

Jo men vad känner du? Du har väl känsel i penis/kuken? Om inte så har du nog smittat henne med nåt eller hon dig
Citera
2008-02-02, 13:44
Medlem
TiniZs avatar
[quote=rasus]
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ
Den våta biten verkar inte vara någon fara, enligt henne. Det är nog inte där problemet ligger.

Jo men vad känner du? Du har väl känsel i penis/kuken? Om inte så har du nog smittat henne med nåt eller hon dig

Haha, vadfan ska man känna? Hon är våt, enligt mig. Men jag har ingenting att jämföra med. Plaskvåt eller bara våt? Vet ej! Torr för jämnan eller plaskvåt? Vet ej. Men hon säger, och jag tror på det, att hon är våt och att det inte är därför. Jag kan inte säga så mycket mer.

Jag är oskuld. Hon har haft en pojkvän och haft oskyddat sex med honom. Han var inte oskuld vid tillfället, men vägrade säga vem det var han hade sex med. Kan ligga där, men symptomet kom med mig så att hon kan ha fått klamydia eller liknande ligger långt ner i listan. Men som sagt; hon ringer barnmorskan på måndag.
Citera
2008-02-11, 00:54
Medlem
Nä, nu har funderat på det här.

Jag tror nog att hon har fått en svampinfektion igen. Följ med henne till gyn (branmorska, ungdomsmottagning), och förklara symptomen.

Kanske det var som så att den förra kuren inte botade henne helt. Kanske du också behöver behandling.

Eller så kan det vara överkänslighet mot kondomer, men jag antar att ni skippat den biten eftersom du hade symptom tidiager.

Hur som helst. Lycka till, sånt där är aldrig trevligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in