2008-02-01, 12:15
Bannlyst
Låt oss säga att jag skulle dra i mig 600mg tramadol i blodet ikväll, rent pulver.
Har läst mig till att halveringstiden är 6 timmar och det skall ej vara någon fara men jag nojjar som fan samtidigt som jag lockas så oerhört av tramadoltomten.

Jag är 1,68 lång, tjej på ca. 50 kg. om det är relevant.

Alla svar är välkomna, förutom dryga jävlar, skriv inte bara för att öka på era inlägg, nollor.
2008-02-01, 12:27
Medlem
b0gfettos avatar
Det ska du nog skippa, halveringstid är inte detsamma som hur länge det syns i blod/urinprov.
2008-02-01, 12:30
Medlem
Mja, låter lite väl riskabelt faktiskt.. hade du snackat 3-4dagar innan så hade det varit annorlunda ..

Men dagen innan provet ? nja, du förstår själv vad jag tänker hoppas jag. annars så, go for it
2008-02-01, 12:32
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pårr
Mja, låter lite väl riskabelt faktiskt.. hade du snackat 3-4dagar innan så hade det varit annorlunda ..

Men dagen innan provet ? nja, du förstår själv vad jag tänker hoppas jag. annars så, go for it

Ta idag, Blodprov på måndag =)

TS: Låter som en chansning, men du kanske är sån där som gillar att leva "farligt" ;D
2008-02-01, 13:55
Medlem
Eelss avatar
Som det står i den låsta tråden om man orkar lyfta lite på huvudet. TRAMADOL SYNS INTE PÅ VANLIGT PISSEPROV!
2008-02-01, 13:56
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eels
Som det står i den låsta tråden om man orkar lyfta lite på huvudet. TRAMADOL SYNS INTE PÅ VANLIGT PISSEPROV!

Man antar att personen har läst den och ska göra ett pissprov där det syns.
2008-02-01, 13:59
Medlem
Eelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Man antar att personen har läst den och ska göra ett pissprov där det syns.

Du menar alltså att de skickar in pisset på analys som kostar staten flera tusen?

Nej, bara om personen i sig isf är misstänkt för att ha tagit LSD eller liknande. Vilket hon inte verkar vara utan bara gör vanligt pissprov med sticka.
2008-02-01, 14:46
Medlem
Citat:
Du menar alltså att de skickar in pisset på analys som kostar staten flera tusen?

Nej, bara om personen i sig isf är misstänkt för att ha tagit LSD eller liknande. Vilket hon inte verkar vara utan bara gör vanligt pissprov med sticka.
innan jag torska på ringa narkotika så hade grisarna plockat in mig kanske 3 gånger men varje gång lyckades jag på något konstigt sätt va ren och varje gång skicka dom resultatet till analys, fast jag va ren på mitt register o dom visste att jag hade pissat rent tidigare hoss dom endo skickate grisjävlarna proverna till analys. menar du att det bara e i min stad dom gör så grisfanskapen eller ?
2008-02-01, 16:26
Bannlyst
För det första, dagen innan?! Det är fredag idag och på måndag ska dom tappa blod. Är det bättre då om jag skjuter upp blodprovet till onsdag? Har ändå ingen tid bokad, så. Då ska det väl tamigfan vara borta

Inget pissprov, det har jag redan gjort

Nu nojjar jag dock ännu mer, eftersom att min psykläkare har i samband med blodprovet gett mig Nozinan att sova på, men jag läste att det ska stärka effekten på smärtstillande medel. Eftersom att hon vet att jag sover dåligt så antar hon att jag tar Nozinan i helgen för att sova på, sen kanske hon tänker att jag tar Tramadol också fast lite, men att då Nozinan förstärker Tramadolens effekt så det syns i blodet, och att hon då kan konstatera att jag är "beroende".

Nu blev det luddigt, men hjälp hjälp hjälp
2008-02-01, 16:33
Medlem
Citat:

Var det inte blodprov nu?
2008-02-01, 16:42
Bannlyst
Nu har jag läst att Nozinan delas ut till patienter som dom misstänker vara missbrukare. Jävla häxa, hon försöker lura mig

Nu tillbaka till tramadolen, b0gfetto skrev "halveringstiden har inget att göra med hur länge det syns i blodet" ÄR du riktigt säker på det? fan kan jag inte ens ta 500mg nu till 18.00? då har jag ju bara 250mg vid tolvslaget, och sedan halveras det hela tiden var sjätte timme, om halveringsdealen skulle stämma

Kan nån läkarjävel svara, eller nån kunnig som inte snackar skit?
2008-02-01, 17:15
Bannlyst
Med risk för att låta som en riktigt jäkla präktig moralkärring...Varför inte vänta med att ta Tramadol tills du har lämnat blodprov,så slipper du vara så orolig?

Som sagt, halveringstiden kan man inte lita till 100% på, det fick jag själv erfara när jag knaprade Distalgesic och fick lämna urinprov. Hade käkat på en torsdag, tror jag det var, och fick lämna oförberett prov måndagen efter. Det skulle ju vara "lugnt" om man enbart såg till halveringstid men nog f*n gav det utslag.
Som sagt, det allra bästa är nog att undvika att ta något när man vet att man ska lämna prov.
Men du gör självklart som du vill!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in