2008-02-01, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Med risk för att låta som en riktigt jäkla präktig moralkärring...Varför inte vänta med att ta Tramadol tills du har lämnat blodprov,så slipper du vara så orolig?

Som sagt, halveringstiden kan man inte lita till 100% på, det fick jag själv erfara när jag knaprade Distalgesic och fick lämna urinprov. Hade käkat på en torsdag, tror jag det var, och fick lämna oförberett prov måndagen efter. Det skulle ju vara "lugnt" om man enbart såg till halveringstid men nog f*n gav det utslag.
Som sagt, det allra bästa är nog att undvika att ta något när man vet att man ska lämna prov.
Men du gör självklart som du vill!

Men men men men kan jag inte skjuta upp blodprovet då till fredag? då borde det ju fan vara borta.
2008-02-01, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FleJen
Men men men men kan jag inte skjuta upp blodprovet då till fredag? då borde det ju fan vara borta.

Ja, det kanske du kan göra. Eller också låter du som sagt bli trammet, lämnar ditt blodprov och tar tram som belöning för att du var duktig och höll ut några dagar!

(Lätt att säga, jag vet. Men jag antar att det är viktigt att du lämnar rena prover, och då kan det kanske vara värt att "stå ut" ett par dagar?)
2008-02-02, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ja, det kanske du kan göra. Eller också låter du som sagt bli trammet, lämnar ditt blodprov och tar tram som belöning för att du var duktig och höll ut några dagar!

(Lätt att säga, jag vet. Men jag antar att det är viktigt att du lämnar rena prover, och då kan det kanske vara värt att "stå ut" ett par dagar?)

Jag kom på att jag ska träffa min läkare igen typ, i början av mars så blodprovet kan gott vänta tills nån vecka innan Men visst borde det vara borta om en vecka?
2008-02-02, 14:26
Medlem
en fråga bara, är det bara tramadol som blivit narkotika klassat, inte tradolan? lite konstigt tycker jag eftersom tradolan innehåller tramadol :S
2008-02-02, 17:12
Bannlyst
Citat:
Jag kom på att jag ska träffa min läkare igen typ, i början av mars så blodprovet kan gott vänta tills nån vecka innan Men visst borde det vara borta om en vecka?

Jo, man tycker det. Och det är väl bra om du kan "hålla dig" några dagar. Se det som en utmaning! Jag antar att du inte har tagit något nu?
Senast redigerad av LadyDoOrDie 2008-02-02 kl. 17:18.
2008-02-02, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EazyECPT
en fråga bara, är det bara tramadol som blivit narkotika klassat, inte tradolan? lite konstigt tycker jag eftersom tradolan innehåller tramadol :S

Tradolan innehåller tramadolhydroklorid, det verksamma ämnet i Tradolan, Tramadol Stada, Tramadol Hexal, Tiparol, Nobligan och en massa andra preparat jag inte kan namnet på. Det är alltså inte läkemedlet Tramadol som blivit narkotikaklassat, det är dess verksamma ämne tramadolhydroklorid som klassats!

Till exempel så är inte tabletter som innehåller 400 mg eller mindre tramadolhydroklorid klassade, däremot är "rent" tramadolpulver narkotikaklassat (om jag förstått saken rätt).

Mer ingående info om detta finns bland annat i Tramadoltråden i opiatforumet.
2008-02-02, 19:20
Bannlyst
Nej jag drog i mig det ändå men det var iaf så längesen så.
Ska göra blodprovet på fredag eller nästnästa måndag, då borde jag vara ren, right?
2008-02-02, 19:21
Bannlyst
Citat:
Nej jag drog i mig det ändå men det var iaf så längesen så.
Ska göra blodprovet på fredag eller nästnästa måndag, då borde jag vara ren, right?

Ska du göra provet på fredag borde det väl vara grönt, antar jag. Hoppas det går bra!
2008-02-02, 20:51
Medlem
Citat:
Tradolan innehåller tramadolhydroklorid, det verksamma ämnet i Tradolan, Tramadol Stada, Tramadol Hexal, Tiparol, Nobligan och en massa andra preparat jag inte kan namnet på. Det är alltså inte läkemedlet Tramadol som blivit narkotikaklassat, det är dess verksamma ämne tramadolhydroklorid som klassats!

Till exempel så är inte tabletter som innehåller 400 mg eller mindre tramadolhydroklorid klassade, däremot är "rent" tramadolpulver narkotikaklassat (om jag förstått saken rätt).

Mer ingående info om detta finns bland annat i Tramadoltråden i opiatforumet.
okej då tror ja att ja fattat, tackkk
2008-02-04, 11:38
Bannlyst
har svårt att tro att dom testar på tramadol i pissprover? ingen som har koll på standardtesterna som kan svara.
jag menar det lär ju inte vara olagligt att ha det i kroppen med tanke på att medicinskt bruk av det och fabrikstillverkade piller och kapslar inte är narkotikaklassat.
2008-02-04, 16:35
Medlem
tem04s avatar
Jooo tram syns

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Man antar att personen har läst den och ska göra ett pissprov där det syns.
Tramadol syns visst på urinprov, det finns stickor för det, sen så från den 1/12-07 är tramadol klassat som narkotika.
2008-02-05, 10:00
Medlem
Visst finns det Tramadol stickor. För de som tvivlar rekomenderar jag en snabb glutt på ex. ferle.se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in