• 1
  • 2
2008-01-31, 19:48
Medlem
isroks avatar
hej

har call of duty 2, nerladdade vesionen. det r s att nr jag frsker spela single player s kan jag brja spela men nstan direkt jag startat upp ett uppdrag s stngs det ner och s str det typ: "insignifficant drive space, please leave atleast 5mb left on you're harddrive" inte ordagrant men nt liknande

jag har 44 gig kvar p hrddisken, vad r felet?
Citera
2008-01-31, 20:39
Medlem
stng ner allt innan du brjar spela se till att inte ha ngonting ign frutom call of duty och testa snka upplsningen.

och nu tnkte jag stlla en frga varfr gr det inte skinna cod2 p mac?
Citera
2008-01-31, 21:23
Medlem
isroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
stng ner allt innan du brjar spela se till att inte ha ngonting ign frutom call of duty och testa snka upplsningen.

docken visar att jag inte har nt igng frrutom finder och om det gr s vet jag inte hur man stnger s det sluta lysa under, sen hinner jag inte stnga ner fnstret jag ppnar spelet frn, kan det vara det? har p minsta upplsningen och har ven testat optimize for this computer lr va det nu heter

nt tips hur jag fr det att funka?

edit: shr ser det ut: http://i28.tinypic.com/2ep7dpy.png
nt mer ja kan stnga?
Senast redigerad av isrok 2008-01-31 kl. 21:28.
Citera
2008-01-31, 21:41
Medlem
N du ska/kan inte stnga nt mer.. Hur mycket RAM har du? Ser ut att vara en Macbook. Kan va s att Cod2 krver mycket ram och anvnder upp en jkla massa hrddiskutrymme som virtuellt minne? Hur som helst lter det konstigt. Har du ett demo eller har du tankat hela spelet? Om det r demot, testa ta bort hela skiten frn hrddisken och hmta filen igen. Om det r ett helt spel s kan det ju va nt fel med cracket till spelet.
Citera
2008-01-31, 21:49
Medlem
isroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootliner
Hur mycket RAM har du?
1 gig RAM

Citat:
Ser ut att vara en Macbook
ja det r en macbook

Citat:
Kan va s att Cod2 krver mycket ram och anvnder upp en jkla massa hrddiskutrymme som virtuellt minne?
hmm, inte s bra p datorer, vad menar du?

Citat:
Om det r ett helt spel s kan det ju va nt fel med cracket till spelet.
ja, hela spelet. men det funkar ju att ppna och den klagar ju inte p avsaknad av orginal-DVDn
Senast redigerad av isrok 2008-01-31 kl. 21:51.
Citera
2008-01-31, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isrok
1 gig RAM

ja det r en macbook

hmm, inte s bra p datorer, vad menar du?

ja, hela spelet. men det funkar ju att ppna och den klagar ju inte p avsaknad av orginal-DVDn

1 gig RAM med Leopard och ett ganska minneskrvande spel gr troligtvis att det vanliga RAM-minnet inte rcker till. D anvnder datorn extra mycket av hrddisken som ett "fejkat" RAM-minne, men den tar upp vldigt mycket. Vet inte om detta skulle kunna vara en frklaring, har aldrig hrt ngot ftt ett snt felmeddelande frut med 40 gig ledigt.. Men jag rekommenderar dig nd hursom helst att stta i lite mer RAM-minne. OS X fullkomligt LSKAR ram-minne och din datorupplevelse kommer bli betydligt trevligare om du t ex har 2 GB istllet.

Ang. spelet igen, s visst kan det funka men crackade versioner av spel kan gra lite allt mjligt. Har iofs sjlv en fungerande crackad version av call of duty 2. Tycker dock du kan prova att hmta demot p http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=19203
och se om det funkar.
Citera
2008-01-31, 22:39
Medlem
det funkar p min macbook utan problem, har du 1.3 eller 1.0?
Citera
2008-01-31, 22:40
Medlem
isroks avatar
Citat:
1 gig RAM med Leopard och ett ganska minneskrvande spel gr troligtvis att det vanliga RAM-minnet inte rcker till. D anvnder datorn extra mycket av hrddisken som ett "fejkat" RAM-minne, men den tar upp vldigt mycket. Vet inte om detta skulle kunna vara en frklaring, har aldrig hrt ngot ftt ett snt felmeddelande frut med 40 gig ledigt.. Men jag rekommenderar dig nd hursom helst att stta i lite mer RAM-minne. OS X fullkomligt LSKAR ram-minne och din datorupplevelse kommer bli betydligt trevligare om du t ex har 2 GB istllet.

Ang. spelet igen, s visst kan det funka men crackade versioner av spel kan gra lite allt mjligt. Har iofs sjlv en fungerande crackad version av call of duty 2. Tycker dock du kan prova att hmta demot p http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=19203
och se om det funkar.

tyvrr r det en skoldator s jag kan nog inte stta in mer minne, men tack s mycket fr hjlpen!

det konstiga r att jag kan starta en ny server p multiplayer och hade jag haft en cdkey kanske jag t.o.m kunnat spela multiplayer ver internet p andra servrar, men man fr vl kra LAN d, fr det funkar ska ven testa demot, men det tar nstan 1 timme att ladda
Citera
2008-01-31, 22:42
Medlem
LOL, minerva?
Citera
2008-02-01, 01:13
Medlem
Hr har du en massa crackade servrar om du vill spela online

http://epcgaming.com/epcgaming_v2/se....php?gameid=25
Citera
2008-02-01, 09:11
Medlem
isroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
det funkar p min macbook utan problem, har du 1.3 eller 1.0?

tror jag har 1.3
Citera
2008-02-02, 00:54
Medlem
om du vill vara sker kan du ju kolla lngst ner i hgra hrnet d du startat spelet. och om du har 1.3 s kan det vara det som r felet, frgan kvarstr r du MinervaBarn?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in