Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Media måste passa på nu, för när/om SD kommer in i riksdagen nästa val så går det inte att köra den aggressiva, negativa särbehandling som tidningar, TT, och TV-nyheterna kommit undan med hittills. Ett riksdagsparti har en helt annan status än ett "övriga parti"-gäng, och kan inte ljugas eller demoniseras bort.
Tiden är alltså knapp, och det vet både PK-murvlar och såssarna (som är det parti som tappar mest väljare till SD). Samtidigt så har SD positionerat sig så att nästan alla negativa skriverier slår tillbaka på murvlarna, och befäster SDs image som oberoende sanningssägare. Tiga ihjäl partiet funkar inte heller, det försökte man med under 2005-2006, med känt resultat, och (s) har konstaterat att det var en misslyckad strategi.
Knepigt värre!
- F.G
Riksdagspartierna har, med den extrema
invandringspolitik som de förespråkar, målat in sig i ett hörn och anklagar alla som är utanför hörnet för att vara hemska rasister, koppelförsedda nazister eller åtminstone inavlade främlingsfientliga med IQ<60.
PK-media har varit direkt delaktiga till att torgföra svamlet. Självkritiken har varit som bortblåst! I vanliga fall brukar media verkligen, med alla till buds stående medel, granska makten men just i detta fall har media valt att ensidigt bara föra fram en sida av den förda invandringspolitiken. Buga och bocka och morbid servilitet inför makten har plötsligt varit ledstjärna.
Jag har helt enkelt inte förstått det fenomenet. Ägarbilder, redaktionschefer á la 68-rörelser, politiska påtryckningar, masspsykos, egna försörjningen, presstöd...? Plötsligt när det gäller invandringspolitiken har vanligtvis sansade och förnuftiga journalister tappat all sans och logik och gett sig ut på en, i längden, hopplös ökenvandring. Leende, utan vatten och något som helst skydd har de gett sig ut i öknen en efter en...
Jag har ibland fått en känsla av Jehovas Vittnen, samma extrema sekterism, över hur de har tänkt, om de nu alls har tänkt.
Vanligt folk har nu börjat gå ut på golvet där målarfärgen torkat och folk kan konstatera att företrädare för SD faktiskt är som folk i stort, handlar mat på ICA/Konsum, skjutsar barnen till fotbollsträningen, bor i vanliga bostadsområden, har samma fel och brister som du och jag, etc. (Kanske t.o.m en del unnar sig ett gott vin till fredagsmiddagen, vad vet nu jag?

) Hur hantera en sådan situation? Det är sannerligen ett problem för media just nu.
För övrigt är det inte golvet som är omålat, det är hörnet. Först måste man emellertid flytta på de som står där och tjurar innan man kan börja måla.
Det är alltid fräscht att få måla om. Slippa den gamla slitna och smutsiga färgen i hörnet.