2008-01-31, 19:42
Medlem
Mackan52s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=QGGy0Dlw_oE

Media ifrågasätter sig själva många gånger, media demoniserar media, vissa nyheter tystas ner och vissa förstoras upp.
Länken ovan är nästan vad ser som en småaktig acceptans av Sverigedemokraterna och ett försök till att verkligen fastställa vilka Sverigedemokraterna är och vad de står för på en klar seriös nivå från vad som ses som medians elit.

Diskussionen förs på ett neutralt sätt och vad som borde accepteras i allmänhet. Men det har aldrig fastnat, jag har aldrig riktigt hört om den här diskussionen och den är ganska okänd på Youtube.
Är det här något som tystats eller som folk inte sett som intessant för att den inte talar illa om SD.
Citera
2008-01-31, 19:46
Bannlyst
Axess TV är överlag mycket bra. Det är så riktig public service görs. Intellektuell kvalitets-tv.
Citera
2008-01-31, 21:20
Bannlyst
Vad som faschinerar mig oerhört är den masshybris som finns bland journalister som faktiskt borde veta bättre ang SD. Man tycks inte studera SD själva utan lyssnar istället på tex Expos politiska agenda.

SD har inte något med varken rasism eller nazism att göra, eller antidemokrati
och deras politik är inte mer högervridet än något annat etablerat parti.

Deras invandringspolitik skiljer sig inte från den danska, - som de danska socialdemokraterna stödjer till 100% och nu även Naser Khaders ny alliance.

När journalister angriper SD för "nazism" "rasism" så måste man ju i rimlighetens namn även betrakta Naser Khader och de danska socialdemokraterna för
rasister och nazister.

Rent intellektuellt så bevakar svenska jounalister SD på samma sätt som Se o Hör bevakar Brittney Spears. Man stämplar, svartmålar, avlyssnar och talar om, - aldrig med.

Man målar ut SD så ofta som nazister o rasister att förvirrade nazister tom tror att SD är ett nazistparti och det kan man sedan frossa i. Man skapar nyheter.

- Allt blir så befängt och infantilt. Vad är det som pressen är så rädda för?
Expos domedagsprofetsior? I 15 år har de försökt övertyga oss att 300-400 halvalkoholiserade, dåligt organiserade fd specialklasselever som kallar sig för nazister "Är det största hotet mot demokratin".

Den enda kategori människor som svalt Expos profetsior tycks vara jounalistkåren. - Lösnummer före demokrati.
Citera
2008-01-31, 21:56
Medlem
ayanamiis avatar
Jag skulle vilja att de ifrågasatte andra partier lika mycket som SD. Jag tror inget skulle hålla mer än 5 min mot en riktigt kritisk journalist.
Citera
2008-01-31, 23:47
Medlem
Druganauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Jag skulle vilja att de ifrågasatte andra partier lika mycket som SD. Jag tror inget skulle hålla mer än 5 min mot en riktigt kritisk journalist.

Har du läst tidningarna på sistone? Googla på Schenström, Stegö-Chilo eller Nuder vet jag.

SD är ett marginellt parti bestående av en samling knäppgökar och konservativa gnällapor. Att de inte får någon uppmärksamhet beror på att det inte finns någon substans i deras politik, ungefär som EAP, KPML(r) med flera. De är helt enkelt totalt ointressanta annat än för forskare som studerar svenskt white trash.
Citera
2008-02-01, 00:02
Medlem
Fula Gubbens avatar
Media måste passa på nu, för när/om SD kommer in i riksdagen nästa val så går det inte att köra den aggressiva, negativa särbehandling som tidningar, TT, och TV-nyheterna kommit undan med hittills. Ett riksdagsparti har en helt annan status än ett "övriga parti"-gäng, och kan inte ljugas eller demoniseras bort.

Tiden är alltså knapp, och det vet både PK-murvlar och såssarna (som är det parti som tappar mest väljare till SD). Samtidigt så har SD positionerat sig så att nästan alla negativa skriverier slår tillbaka på murvlarna, och befäster SDs image som oberoende sanningssägare. Tiga ihjäl partiet funkar inte heller, det försökte man med under 2005-2006, med känt resultat, och (s) har konstaterat att det var en misslyckad strategi.

Knepigt värre!

- F.G
Citera
2008-02-01, 00:37
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druganaut
Har du läst tidningarna på sistone? Googla på Schenström, Stegö-Chilo eller Nuder vet jag.

SD är ett marginellt parti bestående av en samling knäppgökar och konservativa gnällapor. Att de inte får någon uppmärksamhet beror på att det inte finns någon substans i deras politik, ungefär som EAP, KPML(r) med flera. De är helt enkelt totalt ointressanta annat än för forskare som studerar svenskt white trash.

Jag menar deras POLITIK! Att företrädare för vilket parti som helst är idioter är inget att förundras över, de har alltid hängts ut.
Någon kan ju pressa SAP på deras monarki-tankar t ex. De går ju trots allt på nobelfesten.
Citera
2008-02-01, 08:58
Medlem
Så går det när man målar in sig i ett hörn.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Media måste passa på nu, för när/om SD kommer in i riksdagen nästa val så går det inte att köra den aggressiva, negativa särbehandling som tidningar, TT, och TV-nyheterna kommit undan med hittills. Ett riksdagsparti har en helt annan status än ett "övriga parti"-gäng, och kan inte ljugas eller demoniseras bort.

Tiden är alltså knapp, och det vet både PK-murvlar och såssarna (som är det parti som tappar mest väljare till SD). Samtidigt så har SD positionerat sig så att nästan alla negativa skriverier slår tillbaka på murvlarna, och befäster SDs image som oberoende sanningssägare. Tiga ihjäl partiet funkar inte heller, det försökte man med under 2005-2006, med känt resultat, och (s) har konstaterat att det var en misslyckad strategi.

Knepigt värre!

- F.G

Riksdagspartierna har, med den extrema invandringspolitik som de förespråkar, målat in sig i ett hörn och anklagar alla som är utanför hörnet för att vara hemska rasister, koppelförsedda nazister eller åtminstone inavlade främlingsfientliga med IQ<60.
PK-media har varit direkt delaktiga till att torgföra svamlet. Självkritiken har varit som bortblåst! I vanliga fall brukar media verkligen, med alla till buds stående medel, granska makten men just i detta fall har media valt att ensidigt bara föra fram en sida av den förda invandringspolitiken. Buga och bocka och morbid servilitet inför makten har plötsligt varit ledstjärna.

Jag har helt enkelt inte förstått det fenomenet. Ägarbilder, redaktionschefer á la 68-rörelser, politiska påtryckningar, masspsykos, egna försörjningen, presstöd...? Plötsligt när det gäller invandringspolitiken har vanligtvis sansade och förnuftiga journalister tappat all sans och logik och gett sig ut på en, i längden, hopplös ökenvandring. Leende, utan vatten och något som helst skydd har de gett sig ut i öknen en efter en...
Jag har ibland fått en känsla av Jehovas Vittnen, samma extrema sekterism, över hur de har tänkt, om de nu alls har tänkt.

Vanligt folk har nu börjat gå ut på golvet där målarfärgen torkat och folk kan konstatera att företrädare för SD faktiskt är som folk i stort, handlar mat på ICA/Konsum, skjutsar barnen till fotbollsträningen, bor i vanliga bostadsområden, har samma fel och brister som du och jag, etc. (Kanske t.o.m en del unnar sig ett gott vin till fredagsmiddagen, vad vet nu jag? ) Hur hantera en sådan situation? Det är sannerligen ett problem för media just nu.

För övrigt är det inte golvet som är omålat, det är hörnet. Först måste man emellertid flytta på de som står där och tjurar innan man kan börja måla.
Det är alltid fräscht att få måla om. Slippa den gamla slitna och smutsiga färgen i hörnet.
Citera
2008-02-01, 18:28
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii

http://www.youtube.com/watch?v=H_6qNm5vGfg

Jimmie Åkesson gjorde en rätt så korrekt granskning han själv inför denna intervju, där han verkligen satte sig emot de proffstryckare som han talar emot. Listan publicerades också på SDs hemsida men det verkade inte ta fart hos medierna, de var mer intresserade av SD trots att riksdagspartierna hade fler dömda för våldsbrott som fortfarande stod på listorna vid valet (SD tog bort flera av sina), däribland brott som är sjukt mycket värre än vad SD politiker var fällda för.
Citera
2019-07-07, 21:32
Medlem
Passepartouts avatar
Studsade rätt så rejält idag, självcensur av ifrågasättande PK-floskel inför öppen ridå. SVT:s politiska "expert" (ja jag skriver citationstecken tills SVT slutat helt med sitt PK-knarkande) Elisabeth Marmorstein intervjuades av SVT:s stora PK-floppare Lotta Bouvin. Marmorstein recenserade Jimmie Åkessons Almedalstal och övriga SD-utspel under veckan. Det jag studsade på var följande:

Citat:
Marmorstein: [...] Jimmie Åkesson menar att partiet behöver förnya sig när det gäller homosexuellas rättigheter, redan i valrörelsen var han ute och pratade om att man, att partiet nu borde tillåta sig att man [ohörbart] tillåter homoadoptioner till exempel; och det är ju ett sätt för honom att bredda partiet och fila ner trösklar till andra partier, och också göra det svårare för motståndarna att angripa Sverigedemokraterna i valrörelser.

Bouvin: Hur kommer det tas emot det här tror du?
M: Just det här? [förtydligar ovanstående, min anm.]
B: [förtydligar ovanstående, min anm.]
M: Ja Peter Eriksson, biståndsministern har varit ute och sagt att de här är att slå in öppna dörrar, han var ju inte egentligen kritisk mot ... mot förslaget.
B: Och på det svarade Jimmie Åkesson att det är långt kvar att gå, det finns mycket mer att göra.
M: Ja, precis, förstås, men det ... [nickar och blundar] absolut.

Här står alltså PK-flopparen Bouvin och motsäger Marmorstein med att recensera Åkesson, och Marmorstein i sin tur självcensurerar den floskel hon tänkte häva ur sig och ersätter den med ett abrupt "absolut".

Vad har hänt? Har Bouvins släkting eller vän blivit gruppvåldtagen, misshandlad, bilkapad, rånad eller annat valfritt multikultialternativ? Intervjun finns under de sista 6 minuterna av klippet.https://www.svtplay.se/video/2257786...e-akesson-sd-2

För den intresserade:
Klipp och tråd om Bouvins Nordkoreanska tillrättavisning av forskaren Ruist i Aktuellt.
https://www.youtube.com/watch?v=6Xqf...youtu.be&t=245
(FB) Joakim Ruist i Aktuellt - Vad fan hände?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in