2008-05-18, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Här har vi en gammal ukrainsk-amerikansk judinna vid namn Irene Famulak

Så beslogs du med en lögn igen...
Citera
2008-05-18, 22:28
Bannlyst
Ja herre gud så fel det kan gå:

Citat:
PHILADELPHIA — A Philadelphia woman separated from her family by the Nazis is preparing for a reunion with a brother she hasn't seen in 66 years.

Irene Famulak (FAM'-yoo-lak) was 17 and when the Nazis invaded the Ukrainian Catholic family's home in 1942. Famulak was sent to be a cook in Germany and never saw another family member again. But that's about to change.

The Red Cross says the 83-year-old's youngest brother Sevelud (SEV'-eh-lood) has turned up in Germany trying to trace his sister.

Irene Famulak's daughter says the family will now plan a reunion.
http://www.foxnews.com/wires/2008May15/0,4670,HolocaustReunion,00.html

Man kan ju alltid uppfinna en jude att håna om inte annat...
Citera
2008-05-18, 22:28
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Hoppsan:
Du vet väl att om man arbetar hårt på att deformera sitt sinnelag kan man bli en judewannabe som karikatyriskt överträffar de flesta äktfödda judar, det har Ahlmark och andra eftertryckligt bevisat.
Citera
2008-05-18, 22:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Hoppsan:

Se på fan, nu kallas tydligen även katoliker "Holocaust survivors". Lutheraner och icke-judiska ateister och agnostiker också, kanske? Det blir ett härligt urvattnat begrepp om man, som journalisten i den artikel jag länkade till, använder det (förvisso absurda) begreppet på det sättet. Och termen "Förintelseöverlevare" borde verkligen skrotas, den är löjlig och uttrycker endast tro på en propagandamyt.

Hur går det förresten med nyckelvittnet till Belzec, Rudolf Reder, vars trovärdighet du skulle försvara? Har du "glömt" det?
Citera
2008-05-18, 22:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Det här är också en typisk idiotamerikansk artikel om en judetant vid namn Auerbacher:

http://www.lacrossetribune.com/articles/2008/04/22/news/z03inge22.txt

Citat:
"Holocaust survivor Inge Auerbacher vividly remembers the 1.5 million children killed during the Nazi occupation of Germany.

“Those ... children’s eyes still haunt me, because their story was mine,” she told a packed house at Viterbo University’s Fine Arts Center on Monday night.
Auerbacher spent ages 7 through 10 in the Terezin, or Theresienstadt, concentration camp with her family during World War II.---

Sentimentala och brutala bestar kanske gillar sådana hjärndöda formuleringar som Auerbacher och reportern frossar i. Ockuperade nazisterna verkligen Tyskland och mördade 1,5 miljon barn där? Och alla dessa paraderade först förbi lilla Inge så hon kunde se deras ögon?
Citera
2008-05-18, 22:56
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Se på fan, nu kallas tydligen även katoliker "Holocaust survivors". Lutheraner och icke-judiska ateister och agnostiker också, kanske? Det blir ett härligt urvattnat begrepp om man, som journalisten i den artikel jag länkade till, använder det (förvisso absurda) begreppet på det sättet. Och termen "Förintelseöverlevare" borde verkligen skrotas, den är löjlig och uttrycker endast tro på en propagandamyt.

Hur går det förresten med nyckelvittnet till Belzec, Rudolf Reder, vars trovärdighet du skulle försvara? Har du "glömt" det?

Hur vore det med förlåt istället?
Förlåt för att du ljög och inte klarar av att granska en text innan du spammar forat med den.
Dessutom förlåt för att du inte klarar av att hålla ljugandet inom trådens topic.

/VV
Citera
2008-05-18, 22:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
En ren lögn.
Visa nu var jag påstått detta.

Bra, du bestrider alltså nu (den icke-existerande) "planen att Förinta alla judar".
Se upp bara så inte GoodGuyISwear och Tinnitus då anklagar dig för att vara "Förnekare av Förintelsen" och försöker stoppa ner dig du vet var.
Citera
2008-05-18, 23:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Förlåt för att du ljög och inte klarar av att granska en text innan du spammar forat med den.
Dessutom förlåt för att du inte klarar av att hålla ljugandet inom trådens topic.

Stäng kakhålet och sluta nu ljuga och sura och muppa dig för i kväll. Ring Tinnitus och trösta gubben i stället, vet jag...I den artikel jag länkade till och läste stod det inget om att käringen tillhört en katolsk familj. Där stod inget om att hon var judinna heller, men eftersom termen "Holocaust survivor" brukar reserveras för buhujudar låg det nära till hands att förmoda att tanten var jude - men nu är vi uppenbarligen alla "Förintelseöverlevare", vilket ju på sitt sätt är rätt coolt.
Senast redigerad av Ezzelino 2008-05-18 kl. 23:08.
Citera
2008-05-18, 23:10
Bannlyst
Citat:
Stäng kakhålet och sluta nu ljuga och sura och muppa dig för i kväll. Ring Tinnitus och trösta gubben i stället, vet jag...I den artikel jag länkade till och läste stod det inget om att käringen tillhört en katolsk familj. Där stod inget om att hon var judinna heller, men eftersom termen "Holocaust survivor" brukar reserveras för buhujudar låg det nära till hands att förmoda att tanten var jude

Det är nog pressen som vill ha en bra rubrik. Holocaust innefattar ju dock inte bara judar också som du vet. Dessutom så översteg antalet dödade slaver antalet judar, så det finns fog kanske att använda begreppet.
Du som i övrigt är misstänksam mot all media kanske får anledning att dubbel eller trippelkolla dina klipp nästa gång.
Citera
2008-05-18, 23:41
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Bra, du bestrider alltså nu (den icke-existerande) "planen att Förinta alla judar".
Se upp bara så inte GoodGuyISwear och Tinnitus då anklagar dig för att vara "Förnekare av Förintelsen" och försöker stoppa ner dig du vet var.

Du har inte få tomtar på loftet ser jag.

Citat:
Du påstår att tyskarna försökte döda varje jude de fann.

Detta är din lögn.
Sluta med halmgubbarna och plocka fram där jag sagt detta.
Att jag påstod att tyskarna försökte döda varje jude de fann.

Babbla inte om någon plan eller andra forumiter utan ta fram informationen.

/VV
Citera
2008-05-18, 23:49
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Du har inte få tomtar på loftet ser jag.
Detta är din lögn.
Sluta med halmgubbarna och plocka fram där jag sagt detta.
Att jag påstod att tyskarna försökte döda varje jude de fann.

Babbla inte om någon plan eller andra forumiter utan ta fram informationen.

Det är offtopic. Jag förstår att du har väldiga problem att få ihop din blinda tro på "planen att Förinta alla judar" med det faktum att så många judar, även sådana som helt klart inte kunde arbeta, ändå överlevde mängder av "dödsläger" och "dödståg" och "dödsmarscher" - men du delar ju det problemet med den Holocaustindustri du valt att solidarisera dig med. De kan inte lösa den paradoxen, det kan inte heller du. Endast revisionister kan förstå det "mysteriet" - i och med att revisionister inte postulerar planen, intentionen, försöket att "Förinta alla judar".
Citera
2008-05-19, 01:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:

/VV
Det är väl du som ska säga förlåt som inte granskat den text som Ezzelino länkat till. Där står nämligen inget om att de skulle ha varit en katolsk familj:

http://www.nbc10.com/news/16266580/detail.html
Citat:
It was 1942, when Nazis raided then 17-year-old Famulak's family home in the Ukraine
Det verkar finnas två exemplar av samma artikel hos NBC10. Sidan ovan är postad 6:51 den 14 maj och följande - där familjen nu konverterat till katolicismen är postad 11:14 dagen efter:

http://www.nbc10.com/news/16273563/detail.html

Undrar hur många fler katolska överlevare det finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in