• 1
  • 2
2008-01-31, 10:12
Bannlyst
Hej!

Har under en längre tid aktivt iakttagit debatten kring vansinnes-fenomenet feminism och hoppats och hoppats att denna förvirrade kamp förd av yra hönshjärnor, som bidrar till ett allt sämre samhällsklimat för oss män, inom en rimlig tidsrymd precis som alla andra extrema idiotier, ska självdö, förmultna och till sist glömmas - men icke.

Har i media, som topp styrs av pk-piskan, märkt en återkommande hetsjakt på HIV-män och potentiella sådana som verkar vara ett nytt vapen i kampen mot "jämställdhet".

En efter en radas dom upp:HIV-männen som förför eller våldtar (om nu inte detta numer räknas som samma sak), oskyldiga, unga flickebarn som inte på något sätt bär ansvar för sin sexuella aktivitet, utan enbart om och om igen i alla möjliga och omöjliga sammanhang manifesterar sin i alla sammanhang ytterst framträdande offeroll.

Man kanske kan anta att Hiv än så länge i dagens Sverige är en ganska isolerad smitta där främst homosexuella och sprutnarkomaner befinner sig i riskzonen. Detta stämmer procentuellt om man ser till antalet hivsmittade i respektive riskgrupp jämfört med antalet hivsmittade utanför denna grupp. Men fortfarande är majoriteten som bär på HIV viruset heterosexuella icke-narkomaner. En viss del av den "normala" gruppen har ju kanske blivit smittade av homosexuella eller narkomaner som bär på HIV viruset. Men en hel del har ju också blivit smittade genom heterosexuella förbindelser. Då undrar man ju vart alla HIV-kvinnor tagit vägen. Har hittills i media enbart hört talas om en sådan HIV-kvinna och i det reportaget utmålades hon dessutom som ett offer och hade trots att hon haft en regelbunden sexuell relation med sin dåvarande man under tre års tid undsluppit straffansvar.

Det måste ju i rimlighetens namn vara minst lika vanligt att kvinnor som bär på HIV viruset smittar män, som det motsatta, i tillfälliga sexuella förbindelser? Varför hör man aldrig om detta? Är det ytterligare en lömsk metod av de politiskt korrekta elitfeministerna att få chans att smutskasta mannen?
Citera
2008-01-31, 10:48
Medlem
Snövits avatar
Det var väl en "HIV-kvinna" som varit gift och skaffat två barn med killen utan att någonsin berätta att hon var HIV positiv?
Citera
2008-01-31, 12:03
Medlem
Max Powers avatar
Fenomenet "HIV-man" syftar inte på en HIV-smittad man utan på en HIV-smittad man som känner till sin smitta och dess smittrisk men ändå har oskyddat sex med kvinnor.

Detta sjuka beteende är inte speciellt vanligt hos kvinnor. Just därför finns det inga HIV-kvinnor.
Citera
2008-01-31, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Detta sjuka beteende är inte speciellt vanligt hos kvinnor. Just därför finns det inga HIV-kvinnor.

Det vet jag inte om jag håller med dig om.. så alla HIV-män har först bögat med en annan karl eller bytt sprutor med en narkoman eller blivit smittad på något annat konstigt sätt och sedan gått ut och smittat ner en massa "oskyldiga" kvinnor? Mannen kan väl inte vara ensam om att sprida detta virus vidare? Det är väl solklart att det även finns kvinnor som smittar ner män kors och tvärs utan att berätta om sin smitta som media inte skriver om eftersom det kanske enligt den politiskt korrektheten skulle vara "att sparka på den som redan ligger".

Jag tycker att det är tvärtom; det är ju den moderna jämställde mannen som hamnat i ett rejält underläge redan ligger. Kvinnor har ju massor av rättigheter som vi inte har. Kvinnorna idag vill ju både ha kvar sina gamla favörer som att vi ska vara gentlemän, öppna dörren etc bla, bla och samtidigt få samma respekt som mannen utan att först behöva förtjäna den. Den kvinnliga könsrollen har ju en oförtjänt överlägsen makt i många sammanhang som nästan uteslutande verkar baseras på att hon är ett offer på ett eller annat sätt. Respekt kan man ju inte kvotera fram även om socialdemokraterna med flera verkar tro det. Dessutom är ju det flesta "sexarbetare" kvinnor. Där lär det ju kunna florera en del virus som överförs utan någon närmare information presenteras innan könsakten. Syftar då främst "gatuprostitutionen". Men där är kvinnan ju också ett offer och mannen en bov som genom sina idoga sexköp gör att sexmarknaden fortlever.

Inte tänker man så i andra sammanhang när det gäller tvivelaktigt affärsidkande tex narkotikahandel, då är det ju säljaren som är boven och köparen offret. Men så fort det blir en kvinnofråga så är mannen automatiskt skurk, för så måste det vara, inte kan en kvinna bära ansvar för sina handlingar nej, nej... Blir så trött på detta omvända förtryck..
Senast redigerad av Sweetbird 2008-01-31 kl. 12:53.
Citera
2008-01-31, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det var väl en "HIV-kvinna" som varit gift och skaffat två barn med killen utan att någonsin berätta att hon var HIV positiv?

Det var precis det reportaget jag syftade på! Hon fick dessutom vårdnaden om barnen och killens föräldrahem. Skulle vara intressant hur det sett ut om det varit ett omvänt förhållande. Då hade nog mannen fått både besöksförbud, fängelse och social utfrysning att dras med.
Citera
2008-01-31, 13:41
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetbird
Det var precis det reportaget jag syftade på! Hon fick dessutom vårdnaden om barnen och killens föräldrahem. Skulle vara intressant hur det sett ut om det varit ett omvänt förhållande. Då hade nog mannen fått både besöksförbud, fängelse och social utfrysning att dras med.
Nej nu tror jag du blandar ihop det med ett helt annat fall. Ta fram lite källor på detta i så fall.

Enligt Aftonbladet fick hon två års fängelse men det står inget om vårdnaden om barnen. Hon borde fortfarande sitta inne och då verkar det konstigt att hon har vårdaden om barnen och har killens föräldrarhem.

http://www.aftonbladet.se/helsingborg/article538585.ab
Senast redigerad av Snövit 2008-01-31 kl. 13:46.
Citera
2008-01-31, 15:00
Bannlyst
Ok det kan vara möjligt att jag mixat i hop det, detta har jag för mig gick på Stinas Dabrowskis program, har iofs för mig att killen efter ett tag fick veta att hon var HIV-smittad och ändå fortsatte knulla henne oskyddat vilket är mycket konstigt. För min del tror jag att det är en efterhandskonstruktion för att skydda henne. Kvinnan födde båda barnen fast hon var HIV smittad men båda klarade sig inklusive killen. Vet att det var en ojjande ton i hela reportaget iaf, man fick känslan av att det var henne det var synd om fastän hon gjort ett par riktiga etiska generalfel, tror inte att det är straffbart att föda barn fastän man är HIV smittad, men skulle det vara så att männen födde barn då skulle det nog vara stränga straff kan man nog ge sig fan på Men vi pratar nog inte om samma case... Det kanske finns lite HIV kvinnor som uppmärksammats ändå! Nån mer som har några infekterade fiskar för offentlig granskning
Senast redigerad av Sweetbird 2008-01-31 kl. 15:02.
Citera
2008-01-31, 19:16
Medlem
Falkenhayns avatar
Negrer från afrika är en stor smittorisk för HIV. De som dejtar dessa borde nog tänka om rejält, om de inte planerar att bli HIV-kvinnor i framtiden.

Sen finns det andra invadrare som också är HIV-smittade och som gör sitt bästa för att smitta ner svenska kvinnor. Ett exempel är denna man:
http://www.den-svenske.com/txt/EElEFAlVEpPijMTlyn.shtml
Citera
2008-01-31, 20:00
Medlem
skalman1973s avatar
Har funnits exempel med sådana kvinnor iaf både i kalmar och i växjö .......Växjö som var det senaste jag hörde talas om så försökte dessutom kvinnan sätta dit sitt sista offer för våldtäkt Hon försökte allt för att skjuta ansvaret från sig Rättegång är under uppsegling

Och kvinnan i kalmar såsade runt riktigt duktigt om jag minns rätt var iaf ett 10 tal killar som gick omkring o var nervösa ett bra tag där .......hon dömdes iaf för 4 fall av grov misshandel :/
Citera
2008-02-01, 21:33
Bannlyst
Problemet är att smittorisken är 1000 ggr större för en kvinna än en man vid ett heterosexuellt samlag. För några år sen var det en hiv-smittad kvinna i en finsk by som medvetet knullat 200 män med uppsåt att smitta. Det sker nog, men risken för smitta är större för en kvinna vid heterosexuellt samlag. Hiv är hemskt, det är hemskt att någon oavsett kön vill smitta någon annan medvetet.
Citera
2008-02-02, 20:51
Medlem
thailandstrolls avatar
Pluttskrutt.

Ja det stämmer, en man måste statistiskt sett knulla 300 HIV positiva kvinnor vaginalt för att bli smittad (eller samma kvinna 300 ggr om man bor i sverige ).

Därför finns det nog inte så många "HIV kvinnor" eftersom det är så svårt att överföra smittan.
Citera
2008-02-02, 20:57
Medlem
slippys avatar
Såg en sån HIV-Kvinna på Ricki Lake. Hon och hennes man hade 2 barn och hade oskyddat sex regelbundet. Hennes man var dock inte smittad(ännu). Dessutom vägrade denna idiot till människa gå på de bromsmediciner som finns. Enligt henne var det bättre att leva livet som det var och ignorera sjukdomen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in