Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-24, 21:48
Medlem
-jOE!s avatar
Wiki har en del läsning: http://en.wikipedia.org/wiki/Rothschild_family
Citera
2007-08-25, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon
Huset Rotschild är en av våra mest anrika och fina europeiska familjer, med en gedigen tradition av humanism, välgörenhet och moralisk verksamhet. En familj vi alla sannerligen borde tacka hundra gånger om varje morgon.

"Våra" mest anrika europeiska familjer. Skulle inte tro det va. Ghettojudar, ett främmande asiatiskt folk, som på 1700-talet genom fiffel och manipulationer lyckades jobba sig upp och sen få sig ett europeiskt namn. Moralisk verksamhet? Jo sponsring av krig, revolution och annat är ju verkligen moraliskt och humanistiskt.
Citera
2007-08-25, 13:28
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Absolut inte. Vi européer har huset Rotschild med den gode baronen att tacka för åtskilligt. Få familjer har gjort så mycket för vår välfärd som denna.

Källa tack!
Kan tänka mig att det uteslutande beror på samvetskval, då man visar s.k moralisk ömhet. Likt husbonden som som ger en brödskiva extra, enbart för att de skall jobba hårdare!
Citera
2007-08-27, 08:11
Medlem
nazgul4s avatar
Citat:
Absolut inte. Vi européer har huset Rotschild med den gode baronen att tacka för åtskilligt. Få familjer har gjort så mycket för vår välfärd som denna.

Du är jude va?
Citera
2007-08-27, 08:40
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myggen
Fan grabben...Rotschild är världens mest handlingskraftiga familj när det gäller ekonomin och de styr den till sina egen fördel genom att skapa sina egna krediter ur luft. De styr ekonomin i högsta grad upp och ner och skapar dessa booms and busts för att fördärva din och min ekonomi. De tänker inte på andras bästa.

Du har en hel del ekonomi att lära dig innan du kan delta i denna diskussion.
Citera
2007-08-27, 08:40
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One Way Street
"Våra" mest anrika europeiska familjer. Skulle inte tro det va. Ghettojudar, ett främmande asiatiskt folk, som på 1700-talet genom fiffel och manipulationer lyckades jobba sig upp och sen få sig ett europeiskt namn. Moralisk verksamhet? Jo sponsring av krig, revolution och annat är ju verkligen moraliskt och humanistiskt.

Vilka krig? Vilken revolution?
Citera
2007-08-27, 08:42
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazgul4
Du är jude va?

Nej, jag är svensk och ateist.
Citera
2007-08-27, 12:17
Bannlyst
Citat:
Du har en hel del ekonomi att lära dig innan du kan delta i denna diskussion.

Varför det?
Citera
2007-08-27, 12:45
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myggen
Varför det?

För att det du skriver är fullständigt vansinnigt och så avlägset riktig ekonomi som man bara kan komma.
Citera
2007-08-27, 13:43
Medlem
Bluewavess avatar
Den svenska grenen av Rothschild är väl inte judisk? Har en bok skriven av en Lazarus von Rothschild och i den påstår han sig inte ha en enda judisk blodsdroppe i sig..
Citera
2007-08-27, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sogg
text

Läste de två första delarna och jag fick precis likadana känslor som
när jag först stötte på "Och sanningen ska göra er fria". Jag undrar bara hur det här kommer tas emot av majoriteten och framförallt hur det kommer sluta? Det är trots allt väldigt spännande.
Citera
2007-08-27, 15:19
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewaves
Den svenska grenen av Rothschild är väl inte judisk? Har en bok skriven av en Lazarus von Rothschild och i den påstår han sig inte ha en enda judisk blodsdroppe i sig..

Även om de inte är bekännande judar är de dock av judiskt ursprung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in