Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-12, 17:48
Medlem
Rubriken säger allt. Var och varannan konspirationsteori om finansvärlden berättar om Rotschild på 1800-talet. Med vad hände egentligen senare? Var finns de idag?
Citera
2007-08-12, 18:30
Medlem
Haha, var tror du? Bakom spakarna såklart!
De är med lite här och var men de är mer tillbakadragna idag än förr.
http://video.google.com/videoplay?docid=1263677258215075609&q=russo&lr=lan g_en&total=3450&start=0&num=100&so=0&type=search&p lindex=3
Citera
2007-08-15, 11:33
Medlem
cruz_vandams avatar
Stod i Sydsvenskan för någon dag sen, att en person av den franska delen av familjen Rotschild hade avlidit. Han hade stridit under WWII och blivit gripen av tyskarna "men släpptes fast han var jude, pga att han var en officer" (militär heder?). Ingen konspiration direkt, men man kan ju undra hur medlemar av nazi-tyskland arme kunde släppa en medlem av familjen Rotschild endast pga av att han var en officer , då Rotschilds borde varit Nazi regimens hatobjekt nummer 1. Hade man lyckats fånga medlem en ur familjen Rotschild bord ju det nästan varit som en trofe för Hitler, eller? .
Citera
2007-08-19, 16:22
Medlem
Det finns en gren av släkten som huserar i Stockholmsregionen. Hur pass insatta de är i släktens beryktade maktimperium har jag dock ingen aning om.
Citera
2007-08-19, 16:29
Medlem
Bitahons avatar
Huset Rotschild är en av våra mest anrika och fina europeiska familjer, med en gedigen tradition av humanism, välgörenhet och moralisk verksamhet. En familj vi alla sannerligen borde tacka hundra gånger om varje morgon.
Citera
2007-08-19, 17:37
Medlem
silverblues avatar
House of Rothschild finns kvar i både London, Paris och NewYork i högsta grad. Man ser lite nyheter då och då om dom. Finns även en Svensk släktgren i Stockholm som sagt.
Citera
2007-08-24, 15:30
Medlem
nazgul4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon
Huset Rotschild är en av våra mest anrika och fina europeiska familjer, med en gedigen tradition av humanism, välgörenhet och moralisk verksamhet. En familj vi alla sannerligen borde tacka hundra gånger om varje morgon.

Jag hoppas verkligen att det var extrem sarkasm i detta inlägg?
Citera
2007-08-24, 15:32
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazgul4
Jag hoppas verkligen att det var extrem sarkasm i detta inlägg?

Absolut inte. Vi européer har huset Rotschild med den gode baronen att tacka för åtskilligt. Få familjer har gjort så mycket för vår välfärd som denna.
Citera
2007-08-24, 16:19
Medlem
antiviruss avatar
alex jones hade en liten parvel som hette rothschild som gäst. denne råttchild hade skrivit ngn bok om klimathotet som engelska barn skall läsa i skolan. alex kunde inte riktigt släppa att han hette rothschild så intervjun spårade ut lite...
så visst fortsätter dom sin tradition i att undervisa mänskligheten i "moralism och humanism" m.m .
Citera
2007-08-24, 17:07
Bannlyst
Här är deras egen hemsida.

http://www.rothschild.info/home/

http://www.rothschild.info/finance/default.asp?doc=articles/cfin2-1

"Across two centuries there have been many shifts and many new ventures: in the 19th century, from handling the finances of royalty and statesmen to raising funds for governments from Austria to Australia, Belgium to Brazil; from trading in gold and currency, to investments in industry and mining."
Citera
2007-08-24, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon

Fan grabben...Rotschild är världens mest handlingskraftiga familj när det gäller ekonomin och de styr den till sina egen fördel genom att skapa sina egna krediter ur luft. De styr ekonomin i högsta grad upp och ner och skapar dessa booms and busts för att fördärva din och min ekonomi. De tänker inte på andras bästa.
Citera
2007-08-24, 21:17
Medlem
Upofs avatar
Denna tråd roade mig mycket.

Jag och min partner plus två hundar bodde utanför Aylesbury i UK, och då vi fick vårt hus till vrakpris (cirka 1 mill kronor för ett trerums-radhus) trodde vi att vi kunde promenera vår Jack Russell, som vi ville.

Bad Mistake.

För er som träffat Jacks vet ni att de OFÖRHAPPANDES blir bångstyriga och till och med oregerliga. Vår jycke råkade spatsera förbi en av Lordens fasaner, och inga som helst hänsyn togs därvidlag att vi hade honom "on the leash". Vi var inte lika välkomna därefter. Jag fann det väldigt ovärdigt att förhandla på alla fyra nerklafsade i Lordens gyttja, men man visste ju inte riktigt säkert...

Men våra kombinerade pengar överskuggade detta obehag, tydligen, och vi blev åter accepterade i byn.

Kommer aldrig att glömma de historier vi fick höra från Rotschilds minions. De hade döpt sitt finaste rum efter en amerikansk president, och på taket (tydligen) hade de en heliopad för kommande Kissingers...

How I Miss It!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in