• 1
  • 2
2008-01-31, 00:29
Medlem
Jag har en PC och har nyligen laddat ned Age of Empires III. När jag spelar just det spelet (händer inte vid något annat tillfälle) så fungerar allting perfekt en bra stund, tills hårddisken (eller någonting i datorklumpen) efter ett tag börjar pipa och "windows avslutas" kommer fram och datorn stängs av. Detta är något nytt fenomen för mig, då det inte inträffat för mig tidigare. Jag har provat att sänka grafikinställningarna men det gjorde ingen skillnad. Kan det vara så att programmet är trasigt? Men borde inte det i så fall resultera i "Ett fel uppstod och programmet avslutades"?

Tack på förhand för all hjälp jag kan få
Citera
2008-01-31, 00:42
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkismedlök
Jag har en PC och har nyligen laddat ned Age of Empires III. När jag spelar just det spelet (händer inte vid något annat tillfälle) så fungerar allting perfekt en bra stund, tills hårddisken (eller någonting i datorklumpen) efter ett tag börjar pipa och "windows avslutas" kommer fram och datorn stängs av. Detta är något nytt fenomen för mig, då det inte inträffat för mig tidigare. Jag har provat att sänka grafikinställningarna men det gjorde ingen skillnad. Kan det vara så att programmet är trasigt? Men borde inte det i så fall resultera i "Ett fel uppstod och programmet avslutades"?

Tack på förhand för all hjälp jag kan få

har du vista eller xp?
Citera
2008-01-31, 01:02
Medlem
Värmeproblem???
Citera
2008-01-31, 06:09
Medlem
Operativsystemet är XP Home Edition.

Värme är ett tänkbart alternativ, men varför inträffar det i så fall bara just då? Och vad kan man göra åt det? Kan det vara så att den börjar pipa om den blir för varm och gör man ingenting åt det så släcker den ned sig?
Citera
2008-01-31, 13:40
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Operativsystemet är XP Home Edition.

Värme är ett tänkbart alternativ, men varför inträffar det i så fall bara just då? Och vad kan man göra åt det? Kan det vara så att den börjar pipa om den blir för varm och gör man ingenting åt det så släcker den ned sig?

ja i bios kan man ställa in vilken temperatur som det ska varna(pipa) vid och stängas av vid. kan vara så att dom är ställda på samma temperatur eller väldigt lågt
Citera
2008-01-31, 14:49
Medlem
Så pipandet är alltså något som har med värme att göra, är det helt klart?
Hur ska jag lösa det? Fläkten verkar fungera och jag vet inte hur jag annars skulle hålla datorn kall.
Citera
2008-01-31, 21:51
Medlem
Finns det något program till PC som håller koll på fläktaktiviteten? Jag vet vara att det finns till mac.
Citera
2008-01-31, 22:31
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Kolla in Speedfan på http://www.almico.com/speedfan.php
Citera
2008-02-01, 00:00
Medlem
Speedfan säger att min CPU temperatur är 70 grader. Det låter ohälsosamt, kan man misstänka att någonting inte fungerar?
Citera
2008-02-01, 00:06
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Speedfan säger att min CPU temperatur är 70 grader. Det låter ohälsosamt, kan man misstänka att någonting inte fungerar?

det låter inte bra nej, kolla så att det inte finns massa damm i kylaren annars kan det vara dax att köpa ny cpukylare kanske
Citera
2008-02-01, 15:14
Medlem
Vad kan något sådant kosta då tro?
Citera
2008-02-01, 15:20
Medlem
Zajins avatar
från 100:- och uppåt, beror lite på vad du har för krav på kvalitet och ljudnivå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in