Någon som vet något om WESTERN DIGITAL WD Caviar GreenPower 1TB HDD ?
Är ju bra pris och stället jag vill köpa ifrån har den i lager.
Är den något att ha? Kostar 2 117:-
Har någon ett tips på liknande disk som finns i lager för ungefär samma pris?
Eller ska jag vänta på:
SEAGATE SEAGATE BARRACUDA 7200.11 750GB SATA/300 32MB
eller
SEAGATE BARRACUDA 7200.11 1TB 7200RPM SATA/300 32MB
Eller bör jag välja någon annan bättre 750GB istället?
Vill inte ha en Samsung då jag har haft dålig erfarenhet va dom.
EDIT: Hårddisken kommer inte att användas som systemdisk om det gör någon skillnad.
Lutar just nu mest åt SEAGATE BARRACUDA 7200.11 1TB 7200RPM SATA/300 32MB eftersom jag får bäst pris på den.
Har någon ett tips på liknande disk som finns i lager för ungefär samma pris?
Eller ska jag vänta på:
SEAGATE SEAGATE BARRACUDA 7200.11 750GB SATA/300 32MB
eller
SEAGATE BARRACUDA 7200.11 1TB 7200RPM SATA/300 32MB
Eller bör jag välja någon annan bättre 750GB istället?
Vill inte ha en Samsung då jag har haft dålig erfarenhet va dom.
EDIT: Hårddisken kommer inte att användas som systemdisk om det gör någon skillnad.
Lutar just nu mest åt SEAGATE BARRACUDA 7200.11 1TB 7200RPM SATA/300 32MB eftersom jag får bäst pris på den.
Jag hade köpt en Maxtor OneTouch 4 750GB då. Har själv 500GB och är hur nöjd som helst, liksom många andra då den har mycket bra recensioner på prisjakt.se. Du har även en femårig karanti från tillverkaren.
Jag hade köpt en Maxtor OneTouch 4 750GB då. Har själv 500GB och är hur nöjd som helst, liksom många andra då den har mycket bra recensioner på prisjakt.se. Du har även en femårig karanti från tillverkaren.
2 x 500 är mycket billigare just nu, och köp en konverterare så du får plats med en hdd i tex 5,25 platserna de flesta brukar ha en eller två ( eller som jag tre ) lediga.
vad du änn gör, köp aldrig maxtor eller lacie..
wd's greenpower ska va bra enligt spec. däremot vet man ju inte riktigt hur bra dom är in real life. men tydligt är att det är precis vad du letar efter om du bara ska ha det som "sporadisk lagring" och inte en "tunga jobb disk".
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!