Jag kunde nästan tro att min svenskalärare läst denna tråd. På dagens svenskalektion så satte vi borden emot varandra 5 och 5 vid varje bord.
Min grupp på fem personer fick argumentet att vi skulle vara Mot Homosexuella och bordet mittemot För homosexuella.
Vi satte oss och skrev ner ungefär 5-6 argument och diskutera det senare med andra bordet.
Som vanligt så blev jag nervös och vågade knappt tycka till nånstans medans en klasskamrat vid andra bordet hade ordet nästan hela tiden.
Det roliga är att han igentligen är mot homosexuella av någon konstig anledning men kunde ändå "vinna" över oss och mig med att hitta på en massa anledningar För homosexuella, förstår inte ibland vart han får alla sina argument ifrån, hur man än konfroterar dem så övervinner han till sist striden och går med flaggan i topp.
Jag kom in med ett argument i detta fallet att en stor del av smittoriskerna och spridningen av olika könssjukdomar kretsar mest i dem kretsarna, men efter jag gått in med det blir jag helt kallsvettig och nervös att jag knappt kan hålla mig kvar i vad jag sagt och lägger mig när motstående sida sagt hur fel det är
Nu på Fredag ska vi göra detta igen och denna gång ska jag vara Mot Invadringen i Sverige.
Jag kommer vara lika nervös och är det redan nu. Jag tänker hela tiden att jag ska säga mitt ord, men när jag sagt det så vågar jag inte hålla kvar vid det och jag ger med mig.
Guuud vad jag hatar detta!