• 1
  • 2
2008-02-02, 15:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Arabers kvinno-syn är ett skolexempel på "Hora-Madonna"-syndromet, som jag förstått kort och gott går ut på att man inte kan se människor av det motsatta könet som indiviuella varelser med eget känsloliv eller egen sexualitet, utan den skall helt och hållet vara tillägnad mannen. ?

Finns ytterligare ett skolexempel som är skrämmande vanligt bland invånarna i Sverige ex en tjej som legat med, i omgivningens ögon, en kille för mycket - blir snabbt stämplad som hora.

Väldigt irriterande synsätt.
Citera
2008-02-02, 23:18
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Ja det är ett sätt att uttrycka det.
Många kvinnor är för mjäkiga i sängen även om de är av den kåta varianten, varför kan inte ni kvinnor ta för er lite mer i just sängen ?

Mor och far glömmer bort att tala om för sin tös att män/pojkar gillar att kvinnor tar för sig i sängen när det är dags att tala om kondomer och knulla..
Citera
2008-02-03, 12:58
Medlem
kornfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
http://www.flashback.org/showthread...229035&page=11

Som i mitt inlägg idag angående yrken då kanske?

Jag syftade dock inte på den psykoanalytiska termen utan snarare på paradoxen "redbar" kvinna i en sexuell situation, som något erotiskt i sig. Inte alltså som en kvinnosyn eller psykoanalytisk term.

Alltså, jag tror att många använder uttrycket Hora/Madonna även i en ennan betydelse än vad psykoanalytikerna gör.

jajemän, var ditt inlägg som fick mig att starta tråden, men du kan känna dig långt ifrån ensam om att använda uttrycket på ett eller annat sätt

Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Mor och far glömmer bort att tala om för sin tös att män/pojkar gillar att kvinnor tar för sig i sängen när det är dags att tala om kondomer och knulla..

men det är ju det FB finns för! informera tjejer om kondomer (2%) och knulla (50%) samt tvåan (48%)
Citera
2008-02-05, 13:22
Bannlyst
En snygg tjej som har mycket sex helt enkelt därför att hon gillar de tycker jag kan vara rätt intressant. Ser egentligen inte någon skillnad på de och en kille som har mycket sex (nu tycker jag visserligen inte att de är någon merit att kunna ta hen en ny tjej från krogen varje helg). Folk som knullar runt för mycket blir dock löjliga oavsett kön.

När jag letar efter en flickvän så vill jag dock inte att hon ska vara en tjej som man bara kan bjuda på en drink och ta med hem, de måste vara någon slags utmaning annars blir de tråkigt. Kan beror på min egna inställning till sex också, jag vill definitivt inte ha sex med vem som helst på vilket sätt som helst.

Den osäkerhet som många killar känner när tjejer har sex, vilket visar sej i den rad rara tillmäten, beror på en vilja att kontrollera kvinnor sexualitet. Helt enkelt där för att den tjej man kan få till stor del både beror på och av gör vilken status man har. För länge sen så var de en tjejs pappa som bestämde vem som skulle ”få” hanns dotter, och där med den status de innebar. När kvinnor springer runt och väljer skälva så raserar hela de här systemet vilket är tråkigt för en del bittra skälar.
Citera
2008-02-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Finns ytterligare ett skolexempel som är skrämmande vanligt bland invånarna i Sverige ex en tjej som legat med, i omgivningens ögon, en kille för mycket - blir snabbt stämplad som hora.

Väldigt irriterande synsätt.

Min tjej har legat runt en del och det tycker jag är kanon, jag tänder på att hon är lite "slampig" eller vart lite "slampig" och skulle absolut inte vilja ha en tjej som hållt på sig och är präktig innan jag träffar henne.
Citera
2009-04-26, 23:56
Medlem
R.Rs avatar
Har för mej att jag tagit upp detta i någon tråd förut och då blev hänvisad till att jag kunde ha problem med madonna/hora komplex. Iof tycker jag inte det instämmer på mina problem men jag lyfter väl ändå mina funderingar i denna tråd då.

Jag har ett stort problem vad gäller min sexualitet.
Varje gång jag kärar ner mig i någon låser jag mig fullständigt till denna sas.
Alltså, jag tappar nästintill totalt lusten för andra kvinnor eller för självbefläckelse. Har inga problem att gå många dagar utan att runka eller ha sex om jag inte har möjlighet att ha sex med den person jag för tillfället gillar.
Om jag ändå försöker runka t ex går det djävulskt segt, har svårt att få orgasm och det känns inte ens bra för det känns fel på något sätt.

Det här är kanske drömmen för många kvinnor, en man som knappt skulle klara av att få upp staken för att kunna vara otrogen. Men det är helt vrickat och jag vill inte ha det så här. Det blir jobbigt för innerst inne har jag sexuella frustrationer för att jag inte kan få min dagliga dos. Vad i helsike ska man göra egentligen?
Citera
2009-04-30, 23:52
Medlem
superhemligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Har för mej att jag tagit upp detta i någon tråd förut och då blev hänvisad till att jag kunde ha problem med madonna/hora komplex. Iof tycker jag inte det instämmer på mina problem men jag lyfter väl ändå mina funderingar i denna tråd då.

Jag har ett stort problem vad gäller min sexualitet.
Varje gång jag kärar ner mig i någon låser jag mig fullständigt till denna sas.
Alltså, jag tappar nästintill totalt lusten för andra kvinnor eller för självbefläckelse. Har inga problem att gå många dagar utan att runka eller ha sex om jag inte har möjlighet att ha sex med den person jag för tillfället gillar.
Om jag ändå försöker runka t ex går det djävulskt segt, har svårt att få orgasm och det känns inte ens bra för det känns fel på något sätt.

Det här är kanske drömmen för många kvinnor, en man som knappt skulle klara av att få upp staken för att kunna vara otrogen. Men det är helt vrickat och jag vill inte ha det så här. Det blir jobbigt för innerst inne har jag sexuella frustrationer för att jag inte kan få min dagliga dos. Vad i helsike ska man göra egentligen?

Dagar??? Det är väl inte så värst konstigt, eller?

Jag tycker det är sött, du är en romantiker helt enkelt!

Sen om du själv tycker det är ett problem så kan jag nog inte hjälpa dig. (Jag är ju tjej.) Men du kan ju testa med tjejen om det går att skruva upp frekvensen lite?

PS. Hoppas du menar lyckligt kär, annars kan jag verkligen förstå att det blir jobbigt.
Citera
2009-05-01, 01:29
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemligt
Dagar??? Det är väl inte så värst konstigt, eller?

Jag tycker det är sött, du är en romantiker helt enkelt!

Sen om du själv tycker det är ett problem så kan jag nog inte hjälpa dig. (Jag är ju tjej.) Men du kan ju testa med tjejen om det går att skruva upp frekvensen lite?

PS. Hoppas du menar lyckligt kär, annars kan jag verkligen förstå att det blir jobbigt.

För mej känns det konstigt, men jag är väl ännu en av alla "översexuella" killar. Visst, onanera är inget jag måste göra varje dag men efter 2-3 dagar utan någon form av relief känns det bara stentungt.

Du kan nog vara inne på rätt spår vad gäller romantiker, jag kan vara lite sådär. Men det känns ändå konstigt att det känns fel om jag fantiserar om något annat än personen ifråga, eller? Kanske inte egentligen, det är väl bara att man är så van att de flesta verkar använda sig av porr också oavsett.

Jo, jag menar lyckligt kär. Fast den här "fixeringen" framträder väldigt snabbt, så fort allt verkar klappat och klart med någon sas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in