• 1
  • 2
2008-01-30, 14:38
Medlem
Spaes avatar
Ja har ju hört talas om att när man kör upp skall man genomföra en intre och en yttre kontroll på bilen, Men vad är det exakt man skall kunna här?
Har uppkörning om 7 dagar så kan va schyst om jag får tips om det här, eventuellt annat jag ska tänka på under uppkörningen!

Tack!
Citera
2008-01-30, 15:10
Bannlyst
Inre och yttre, ja !

Inre är typ förrutom speglar och sånt som du ska ställa in för dig själv innan du kör ska du testa bältet, värmefläktarna på fram och bakrutor, bromsservo, styrservo, tuta, spolarvätska och vindrutoretorkare, parkeringsbrom.

Yttre är typ parkeringsljus, halvljus, helljus, höger & vänster blinkers, hjulen, dimbakljus och bromsljus.
Citera
2008-01-30, 15:31
Medlem
Spaes avatar
Tack!, ska fila på de där så man kan de utantill, skulle suga att bli kuggad på någon skitsak:P
Citera
2008-01-30, 15:40
Medlem
Howlin Albins avatar
Gå in på trafikskolan och be om en lapp där allt står, svårt för oss att rabbla upp allt och jag hade inte litat på att vi har rätt här på fb

I korthet är väll innre kontrollen i alla fall att kunna säkra fri sikt utåt (vindrutetorkare, spolare, defroster typ) och servoverkan. Yttre är mer lampor, däck, vätskor.

Lycka till med kortet!
Citera
2008-01-30, 15:43
Medlem
http://korkortonline.se/teori/sakerhetskontroll/

Simpelt förklarat hur kan man göra i praktiken för att det ska gå smidigt Oftast vad jag förstått så behöver man inte göra allt, utan något/några av momenten, men är ju ändå bra att ha lite koll.
Citera
2008-02-06, 09:48
Medlem
Spaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zecn
http://korkortonline.se/teori/sakerhetskontroll/

Simpelt förklarat hur kan man göra i praktiken för att det ska gå smidigt Oftast vad jag förstått så behöver man inte göra allt, utan något/några av momenten, men är ju ändå bra att ha lite koll.

Tack, pluggat in de och det är dags om .. 5 timmar ungefär får väl se hur de går!

Klarar ja de skriver ja de, så kan ni ta åt er lite av äran varför ja faktiskt klara de!
Citera
2008-02-06, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spae
Tack, pluggat in de och det är dags om .. 5 timmar ungefär får väl se hur de går!

Klarar ja de skriver ja de, så kan ni ta åt er lite av äran varför ja faktiskt klara de!

Nja, det känns inte som att säkerhetskontrollen betyder alls så mycket.
Liksom om du kan göra både intre och yttre peeeeeeeeerfekt och sen gör nån liten dumhet i trafiken kuggar man ändå.
Citera
2008-02-06, 12:59
Medlem
pixxx_s avatar
Lycka till! I´m on your side!
Citera
2008-02-06, 14:08
Medlem
Norrloaders avatar
Bara baklycktor...
Lättar att backa upp mot en lämplig ljus vägg alt. reflekterande yta... då ser du utan att kliva ur bilen (å be nån annan bromsa...)
Detta är det normala man gör men vissa uppkörningslärare ser inte med blida ögon på detta
För man kan ju få reflektioner som ger en illusion om att ljusen fungerar
Citera
2008-02-06, 15:49
Medlem
undrar hur det gick för honom
Citera
2008-02-06, 17:17
Medlem
Spaes avatar
WAYYYYYYY TACK ALLA! klarade uppkörningen!:P fyfan va gla ja blir!!!!!!

För er som bor i Stockholm, Democrazy ikväl!! nu blir de röj hela natten lång!!! WIE!!!!!!!!!!!
Citera
2008-02-06, 21:31
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spae
WAYYYYYYY TACK ALLA! klarade uppkörningen!:P fyfan va gla ja blir!!!!!!

För er som bor i Stockholm, Democrazy ikväl!! nu blir de röj hela natten lång!!! WIE!!!!!!!!!!!

Stort grattis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in