tjena, har haft vista nu sen sommaren och det har fungerat fint som attans.. hel nöjd tills jag skulle installera Soldier of Fortune, för då fungera inte spelet men samma spel fungerade på min kompis data med sämre prestanda fast han körde xp. Samma sak nu när jag skulle installera hitman så fungerade inte heller så börja bli lite missnöjd med vista när det gäller spelen:/ ska man byta tillbaka till Xp och är det ngn som har en bra version??
Tyvärr är det svårt att få vissa spel med något år på nacken att funka tillsammans med Vista.
För att förbättra säkerhet och stabilitet jämfört med tidigare Windowsversioner,
tillåter inte Vista programmen att göra saker som kan äventyra dessa.
De typer av program som oftast är skrivna på ett sätt som Vista inte
tolererar är spel, drivrutiner samt antivirusprog.
Jag äger själv en hel del spel som inte funkar på min nyaste dator med Vista.
Som tur är har jag den gamla PCn kvar så jag kör dessa spel på denna.
Vista har inget stöd för OpenGL, vilket gör det svårt att lira spel som endast körs med OpenGL. Alltså lite äldre spel.
Ytterligare ett exempel på hur folk inte bryr sig om vad som är sant och inte utan föredrar att framställa felaktigheter som fakta.
Citat:
1. Windows Vista fully supports hardware accelerated OpenGL;
2. OpenGL applications can benefit from Window Vista•s improved graphics resource management;
3. OpenGL performance on Windows Vista is extremely competitive with the performance on Windows XP.
Q: Is OpenGL fully functional under Windows Vista?
A: Yes, NVIDIA OpenGL drivers are available in all driver kits since Windows Vista Beta1, in early 2006. NVIDIA is fully committed to providing full OpenGL support for all of our GPUs families in order to ensure a seamless end user experience across all applications.
jag har problem med counter strike, har konstant 100 fps, kör opengl och det fungerar klockrent rent grafik mässigt men då och då så som "hackar" det till(mycket kort period men mycket störande), fpsen dippar inte när det "hackar" till, har både haft vista home premium och nu kör jag ultimate. Hoppades att det skulle fungera bättre.
Ingen med liknande problem ?
Går det inte att Konfigurera i Vistas skit brandvägg lr vare nu är så han tillåter allt utan att fråga, jag har samma problem med dark messiah o hitman nu..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!