2008-01-29, 21:09
Medlem
tjena, har haft vista nu sen sommaren och det har fungerat fint som attans.. hel njd tills jag skulle installera Soldier of Fortune, fr d fungera inte spelet men samma spel fungerade p min kompis data med smre prestanda fast han krde xp. Samma sak nu nr jag skulle installera hitman s fungerade inte heller s brja bli lite missnjd med vista nr det gller spelen:/ ska man byta tillbaka till Xp och r det ngn som har en bra version??

snlla hjlp mig och frklara vad jag ska gra...
Citera
2008-01-30, 21:29
Bannlyst
Tyvrr r det svrt att f vissa spel med ngot r p nacken att funka tillsammans med Vista.
Fr att frbttra skerhet och stabilitet jmfrt med tidigare Windowsversioner,
tillter inte Vista programmen att gra saker som kan ventyra dessa.
De typer av program som oftast r skrivna p ett stt som Vista inte
tolererar r spel, drivrutiner samt antivirusprog.

Jag ger sjlv en hel del spel som inte funkar p min nyaste dator med Vista.
Som tur r har jag den gamla PCn kvar s jag kr dessa spel p denna.
Citera
2008-01-30, 21:36
Medlem
Slash4s avatar
gr inte det att lsa genom att kra komptibilitetslge(XP)?
Eller genom att ge spelet fri vg genom UAC?
Rena hypoteser men kan vara vrt att testa
Citera
2008-01-30, 22:03
Medlem
Vista har inget std fr OpenGL, vilket gr det svrt att lira spel som endast krs med OpenGL. Allts lite ldre spel.
Citera
2008-01-30, 22:16
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ez0n
Vista har inget std fr OpenGL, vilket gr det svrt att lira spel som endast krs med OpenGL. Allts lite ldre spel.
Ytterligare ett exempel p hur folk inte bryr sig om vad som r sant och inte utan fredrar att framstlla felaktigheter som fakta.

Citat:
1. Windows Vista fully supports hardware accelerated OpenGL;
2. OpenGL applications can benefit from Window Vistas improved graphics resource management;
3. OpenGL performance on Windows Vista is extremely competitive with the performance on Windows XP.
http://www.opengl.org/pipeline/article/vol003_9/

Citat:
Q: Is OpenGL fully functional under Windows Vista?
A: Yes, NVIDIA OpenGL drivers are available in all driver kits since Windows Vista Beta1, in early 2006. NVIDIA is fully committed to providing full OpenGL support for all of our GPUs families in order to ensure a seamless end user experience across all applications.
http://www.nvidia.com/page/technolog...html#driver_q9

Citat:
Behver jag installera OpenGL?
Nej. OpenGL finns redan p datorn.
http://windowshelp.microsoft.com/Win...a66e41053.mspx
Citera
2008-01-30, 22:41
Medlem
jag har problem med counter strike, har konstant 100 fps, kr opengl och det fungerar klockrent rent grafik mssigt men d och d s som "hackar" det till(mycket kort period men mycket strande), fpsen dippar inte nr det "hackar" till, har bde haft vista home premium och nu kr jag ultimate. Hoppades att det skulle fungera bttre.
Ingen med liknande problem ?
Citera
2008-01-31, 20:13
Medlem
Ukklenitrats avatar
Gr det inte att Konfigurera i Vistas skit brandvgg lr vare nu r s han tillter allt utan att frga, jag har samma problem med dark messiah o hitman nu..

As irriterande mste ju g o lsa :<
Citera
2008-01-31, 22:38
Medlem
Zairas avatar
vilket sammantrffande, installerade soldier of fortune idag och mrkte att det gick kpprtt t helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in