Citat:
Ursprungligen postat av skurkman
Exakt så där tänkte jag med cigg. Ett halvår senare var jag daglig rökare. När jag sedan slutade röka så gjorde jag om exakt samma sak med snus och här är jag nu 100% snusare. Jag tänkte också som du att det är soft att ta en snus ibland när man ser på film med polarna men sen blir det att man tar en av dem i skolan/på jobbet och rätt som det är köper man sitt eget snus och snusar hemma också. Och det där med att du inte gillar att svälja gör över ganska snabbt. Om du inte vill börja får du se till att hålla dig stenhårt till att snusa på fyllan och filmkvällar annars blir du fast.
Haha så har nog vid alla fastnat. Dock så har jag varit rökfri i ett par månader nu och det känns guld. Men snuset kommer jag nog aldrig lämna, började på exakt samma väg som TS. Tog nån på fyllan, filmkväll och annat. Sen så började ta en på vardagar när jag umgicks med vänner så tänkte jag "Varför inte köpa egna dosor så man slipper tigga?" så gjorde jag det, så hade man ju snuset där och då var det lika bra att ta en för det är ju så gott o sen var man fast.
Men om du håller stenhårt på det där ser jag nog ingen fara, men bortsett från ekonomin... Varför inte snusa? Det är ju trots allt en gudagåva.