• 1
  • 2
2008-01-29, 19:06
Medlem
petorias avatar
Hejsan

Jag är en kille som har småsnusat i ca 2 år. Jag har ofta tagit en snus när jag varit på fester och i samband med alkohol. Sen har jag tagit en snus med mina polare när vi haft film kväll ibland. Jag har klarat mig från att snusa regelbundet, men tycker det är jäkligt soft vid sådanna hära tillfällen.

Frågan är bara om det går att snusa lite grann utan att börja på riktigt? Jag har sett hur svårt mina kompisar som snusar på heltid har att sluta, men jag har inte riktigt tänkt på att sluta snusa eftersom jag bara gör det då och då.

Frågan är alltså om det går att hålla den här snus "rytmen" utan att en dag vara helt fast. Vad tror ni?
Citera
2008-01-29, 19:11
Medlem
Ju oftare du accepterar ett nytt snustillfälle ju större blir ju risken att du en dag vaknar upp som "oss andra" där första tanken är; vart är snuset?

Men håll på din självdisciplin och planera din snusning istället för att ta en när det skulle kännas skönt, så är nog inte risken så stor att du trillar dit :P
Citera
2008-01-29, 19:21
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petoria
Hejsan

Jag är en kille som har småsnusat i ca 2 år. Jag har ofta tagit en snus när jag varit på fester och i samband med alkohol. Sen har jag tagit en snus med mina polare när vi haft film kväll ibland. Jag har klarat mig från att snusa regelbundet, men tycker det är jäkligt soft vid sådanna hära tillfällen.

Frågan är bara om det går att snusa lite grann utan att börja på riktigt? Jag har sett hur svårt mina kompisar som snusar på heltid har att sluta, men jag har inte riktigt tänkt på att sluta snusa eftersom jag bara gör det då och då.

Frågan är alltså om det går att hålla den här snus "rytmen" utan att en dag vara helt fast. Vad tror ni?

Är det gott att bara snusa nån gång då o då? Man kan typ ha inne den i 5 min sen mår man illa. Om det inte är Mini.
Citera
2008-01-29, 22:19
Medlem
petorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Är det gott att bara snusa nån gång då o då? Man kan typ ha inne den i 5 min sen mår man illa. Om det inte är Mini.

Jag tycker det är gott i ca 15 min, när det börjar rinna så tycker jag det är obehagligt att svälja, detta är dock bra, det får mig att tycka snus är äckligt i vissa tillfällen, tex när jag just vaknat. Om jag dricker öl till så märker jag det dock inte, då brukar jag ha en snus inne i några timmar, tror mest jag gillar att ha något under läppen.
Citera
2008-01-29, 22:19
Medlem
coqs avatar
Svårt att svara på. Sådant är väldigt personligt.
Citera
2008-01-29, 22:33
Medlem
Ja, det går. Själv så snusar jag på heltid medan morsan tar 1-2 snusar av mig per vecka.
Citera
2008-01-29, 23:23
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brico
Ja, det går. Själv så snusar jag på heltid medan morsan tar 1-2 snusar av mig per vecka.

Hon röker?
Citera
2008-01-30, 20:22
Medlem
Nej, hon har aldrigt rökt seriöst och med seriöst menar jag att hon aldrig har köpt cigg i sitt vuxna liv eller rökt mer än en cigg under en dag men röker gör hon också då och då, alltså en gång per vecka kanske.
Citera
2008-01-30, 20:28
Medlem
skurkmans avatar
Exakt så där tänkte jag med cigg. Ett halvår senare var jag daglig rökare. När jag sedan slutade röka så gjorde jag om exakt samma sak med snus och här är jag nu 100% snusare. Jag tänkte också som du att det är soft att ta en snus ibland när man ser på film med polarna men sen blir det att man tar en av dem i skolan/på jobbet och rätt som det är köper man sitt eget snus och snusar hemma också. Och det där med att du inte gillar att svälja gör över ganska snabbt. Om du inte vill börja får du se till att hålla dig stenhårt till att snusa på fyllan och filmkvällar annars blir du fast.
Citera
2008-01-30, 22:35
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurkman
Exakt så där tänkte jag med cigg. Ett halvår senare var jag daglig rökare. När jag sedan slutade röka så gjorde jag om exakt samma sak med snus och här är jag nu 100% snusare. Jag tänkte också som du att det är soft att ta en snus ibland när man ser på film med polarna men sen blir det att man tar en av dem i skolan/på jobbet och rätt som det är köper man sitt eget snus och snusar hemma också. Och det där med att du inte gillar att svälja gör över ganska snabbt. Om du inte vill börja får du se till att hålla dig stenhårt till att snusa på fyllan och filmkvällar annars blir du fast.

Det går inte att ha sådan disciplin. Alla börjar väl sina snusar/rökarkarriär genom att ta någon då och då. Sen sitter man där med dosa efter dosa och paket efter paket.
Citera
2008-02-04, 00:05
Medlem
Forums_hornys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurkman

Haha så har nog vid alla fastnat. Dock så har jag varit rökfri i ett par månader nu och det känns guld. Men snuset kommer jag nog aldrig lämna, började på exakt samma väg som TS. Tog nån på fyllan, filmkväll och annat. Sen så började ta en på vardagar när jag umgicks med vänner så tänkte jag "Varför inte köpa egna dosor så man slipper tigga?" så gjorde jag det, så hade man ju snuset där och då var det lika bra att ta en för det är ju så gott o sen var man fast.

Men om du håller stenhårt på det där ser jag nog ingen fara, men bortsett från ekonomin... Varför inte snusa? Det är ju trots allt en gudagåva.
Citera
2008-02-05, 19:28
Medlem
Commandantejrs avatar
Det är väldigt mycket upp till dej själv. När jag nyss hade börjat, var det snus på hälger, inget mer. Men det sket sig ganska fort. Så nu snusar jag dagligen. När snuset höjdes, för första gången trappade jag ner, så jag skulle hålla en dosa på 3 dar, men det kom ganska fort till samma nivå som förut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in