• 1
  • 2
2008-01-28, 23:53
Medlem
Sartres avatar
Räknas detta till en s.k. highend-produkt i matsammanhang. Jag har alltid tyckt oerhört mycket om deras soltorkade tomater i olja samt deras tapastallrik etc.

Vad tycker ni andra? Berätta om era favoritprodukter-kombinationer från denna tillverkare.
Citera
2008-01-29, 00:36
Medlem
troböds avatar
Det enda jag har hört om Ridderheims är att det är samma skit som alla andra märken erbjuder, fast med finare namn och högre prislapp. Jag kan inte uttala mig om saken själv dock.
Citera
2008-01-29, 00:38
Medlem
-jOE!s avatar
Knappast high-end!

En kompis till mig (förstahandsinfo!) har jobbat där och det är allt annat bra kvalité dom säljer. Dessutom skall tydligen dom där lösviktsstånden som finns i butiker vara en ren smittohärd.
Citera
2008-01-29, 01:11
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Jag har handlat av dom en gång i tiden då jag drev en delikatessaffär och jag har då inget att klaga på.
Prima varor!
Citera
2008-01-29, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Jag har handlat av dom en gång i tiden då jag drev en delikatessaffär och jag har då inget att klaga på.
Prima varor!

Min erfarenhet är att de blivit för stora, de har varit bra en gång i tiden men nu är det mainstreem crap med en hög prislapp. skulle aldrig för mitt liv ha med deras produkter på någon av mina vin- och matprovnigar
Citera
2008-01-29, 07:37
Medlem
Sartres avatar
jOE!: Det fattar ju vem som helst att man köper deras vacuum-förpackade saker och inte deras lösvikt. Lösvikten är ju hur jävla skabbig som helst.

Fiskmånglaren: Vilka varor tycker du var bra då?
Citera
2008-01-29, 07:43
Medlem
apanola IIs avatar
Gillar en del produkter som dom har, men inte allt.
deras stora tapas-tallrik tex är en udda skapelse. oligt och med en stark kryddning som gör att smaklökarna blir bedövade efter de första tuggorna. detta gör att i princip allt på tapas-tallriken smakar likadant!
Citera
2008-01-29, 21:05
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
jOE!: Det fattar ju vem som helst att man köper deras vacuum-förpackade saker och inte deras lösvikt. Lösvikten är ju hur jävla skabbig som helst.

Fiskmånglaren: Vilka varor tycker du var bra då?

Jag brukade köpa olika sorters oljor och vinäger som jag sålde direkt över disk.
Jag köpte även olika sorters köttpatéer som jag tyckte var bra.
Deras lösviktssortiment kan jag inte uttala mig om.
Citera
2008-02-06, 17:01
Bannlyst
Det enda jag kan säga om Ridderheims är att de tar ett jävla överpris på allt, men tack för aiolin. Passar UTMÄRKT som dipp till Svenska Lantchips
Citera
2008-02-10, 22:59
Medlem
OliTs avatar
Flyttad till Mat.

/Moderator
Citera
2008-02-11, 08:31
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Vitlöken har jag köpt några gånger, överjävligt dyr, men såklart bekvämare än att göra själv...dessutom tröttnar man...men den var väldigt god i början. (vitlöksklyftor inlagda i örtblandning/olja i minirundförpackning)
Citera
2008-02-11, 17:45
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWilhelmFree
Vitlöken har jag köpt några gånger, överjävligt dyr, men såklart bekvämare än att göra själv...dessutom tröttnar man...men den var väldigt god i början. (vitlöksklyftor inlagda i örtblandning/olja i minirundförpackning)

Ah, fan va längesen man åt dom.

Tycker dom är förjäkla goda emellanåt, får bli lite sånna när man drar och handlar sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in