2008-12-03, 17:22
Medlem
Denna tråd väcker gamla minnen. Kan själv stämma in i klagokören som säger att dom förlorat dagar och veckor med denna benso. Själv så förlorade jag en bil. Tog lite (antagligen alldeles för mycket) en kväll för att sova, och sisådär 20 timmar efteråt nästa kväll skulle jag ut med bilen, men kom inte långt före jag hade en el-stolpe i motorhuven. Tack och adjö med den bilen, och aldrig att jag skulle rört phena efter det.
Citera
2008-12-03, 17:50
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ.Pussel
Denna tråd väcker gamla minnen. Kan själv stämma in i klagokören som säger att dom förlorat dagar och veckor med denna benso. Själv så förlorade jag en bil. Tog lite (antagligen alldeles för mycket) en kväll för att sova, och sisådär 20 timmar efteråt nästa kväll skulle jag ut med bilen, men kom inte långt före jag hade en el-stolpe i motorhuven. Tack och adjö med den bilen, och aldrig att jag skulle rört phena efter det.

Oj oj oj fan vad det lät roligt, jag kan förstå att du inte rört phena.. sedan dess.

Vad hände då? blev du av med körkortet o så elr?
Citera
2008-12-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Oj oj oj fan vad det lät roligt, jag kan förstå att du inte rört phena.. sedan dess.

Vad hände då? blev du av med körkortet o så elr?

Nej. Fick hjälp av en med traktor att släpa hem bilen, sen var det bara att gå och sova igen som inget hade hänt. Ute på landet sköter man sig själv, och inget ringer snuten för att man kör in i en el-stolpe
Citera
2008-12-03, 18:31
Medlem
Jungles avatar
Ok, det var ju tur i o turen
Citera
2008-12-03, 19:08
Medlem
beastieboy99s avatar
En intressant grej hände mig bara några veckor innan det blev narkotika klassat. Var ute och snurrade på E4an med moped, några hade tydligen ringt polisen som stoppade mig. Jag kunde tydligen knappt stå på benen, har bara några enstaka minnesbilder, moppen hade jag tydligen kört in i ett vägräcke med, inte ett minne.

Dom tog iallafall in mig och slängde in mig i fyllecell för att jag var en fara för mig själv och andra. Dom sa att dom skulle åtala mig för narkotikabrott, men var tvungen att lägga ner det när dom fick provsvaren. Fick brev hem där det stog att det inte var något brott... Det här var den 2 augusti i år, vet inte riktigt när det blev klassat men det var väl bara några veckor efter.
Där hade man tur, tur att man överlevde...

Dom tog mig två gånger till också, 4 och 7 augusti, men samma visa. Detta vet jag eftersom det stod i polisrapporten, det är inget jag har några minnen av.
Sen blev jag misshandlad den 13:e augusti, och där tog min phenazepam-saga slut eftersom jag blev kvar på sjukhuset i 3 veckor.
Det var iofs en jävla tur att jag blev misshandlad, annars hade jag säkert lyckats dö på nåt sätt.

Men nu har jag lagt av med all sån skit!
Citera
2008-12-03, 19:10
Medlem
Jungles avatar
Tur att man aldrig beställde den där skiten. Då hade man väl blivit av med subben mm
Citera
2008-12-03, 19:46
Medlem
yordonyxs avatar
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1387656/johan-22-hjarndod-efter-att-ha-fatt-i-sig-medlet

Undra vilka mängder den killen fick i sig?
Citera
2008-12-04, 01:45
Bannlyst
Ja, jag gjorde av mig med 1 g på 3 dagar och det kändes av 3 dagar efter,,,

kneeeeeeeeeepigt! Med tanke på att inte benso är så toxisktigt...

eller ere så? Ska vi skylla på att andra droger har varit inblandade??
Senast redigerad av Ztek 2008-12-04 kl. 02:21.
Citera
2008-12-04, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yordonyx
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1387656/johan-22-hjarndod-efter-att-ha-fatt-i-sig-medlet

Undra vilka mängder den killen fick i sig?
Citat:
Han hade också tagit smärtstillande Doloxene och hostmedicin

Bara att blanda dom kan va dödligt i sig så. Säkert inte så mycket.
Citera
2008-12-19, 11:35
Medlem
Har prövat lite olika benso. Främst för att hämma tvångstankar som jag lider av, det är i perioder såpass jobbigt att jag vill slå mig själv i huvudet med en hammare för att få lite sinnesfrid.

Hur som helst skulle jag inte vilja rekommendera Phena till någon. Tycker bara att man uppträder som ett mongo. Man får stora problem med motoriken. Sluddar enormt. Och konstigt nog fattar man inte det här själv (pröva att spela in din röst på din dator och lyssna sen när du är nykter).

Nä det är bra att det blir klassat nu, så folk väljer bättre alternativ.

Ta dig en funderare istället vad det är du vill få ut av en bensodiazepin! Självklart finns det folk som tycker Phena är kul just för att den är så oberäknerlig. Men skulle tro att 95% av alla som använt den har gjort det för att den är lättast att få tag på.

Doseringen är ju ett jätteproblem, och då speciellt eftersom det har c:a 60 timmars halveringstid. Det behövs inte speciellt mycket för att bli helt väck. Men visst vill man göra massa sjuka saker som man inte kommer komma ihåg senare så kör hårt!

Behöver inte gå in i detalj på vilka mängder jag prövat men vet vad jag pratar om. Jag kommer aldrig mer röra detta medlet.

Puss o hej
Citera
2008-12-30, 20:03
Medlem
capzyLs avatar
Tänkte bara påpeka att den här tråden var bland det roligaste jag läst. Inlägg som "FAaehen deehth ähr funkanar intee1!!!!1 täansakner aldrtig meera köpjaio" är ju ganska oslagbara
Citera
2008-12-30, 23:40
Medlem
Nu finns säkert detta sätt med någonstans i tråden, men det som jag har hört är att blanda ett gram med en liter sprit och sedan ta upp med spruta/pipett, en ml = mg.

1 liter sprit + 1 gram Phenazepam.
1 ml = 1 mg.

Varför just sprit kan ju någon gärna få berätta? Då den kombinationen vanligtvis inte är någon höjdare. Destillerat vatten borde väl då vara bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in