2008-01-28, 21:01
Medlem
new noises avatar
Mitt ljud funkar inte. Jag har instalerat rätta drivrutinen från Acers hemsida och drivisens medföljda program funkar också. Men inget ljud, och när jag ska öppna Volymkontrollen så står det att det inte finns någon mixerenhet.

I enhetshanteraren står det att maskinvaran ska fungera korrekt. Jag har testat tagit bort drivrutinen och installerat den på nytt. Inga ljud funkar, inte Windows-ljuden heller. Det är alltså ett intregerat ljudkort i moderkortet, datorn är en Acer Aspire 3100.

Någon som har en aning om vad jag kan göra? Tack.
Citera
2008-01-30, 02:21
Medlem
ziphens avatar
leta efter en äldre drivrutin!
Citera
2008-01-30, 06:14
Medlem
Späks avatar
Det enda jag kan tillföra är att mina liknande problem, nästan uteslutande löses med Vinyl Ac-97 ljudrutin..
Citera
2008-01-30, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Det enda jag kan tillföra är att mina liknande problem, nästan uteslutande löses med Vinyl Ac-97 ljudrutin..

har du kollat så du har stängt av de intärna ljudkortet som sitter på moderkortet i biosen?
Citera
2008-01-30, 10:01
Medlem
Jag hade exakt samma problem i höstas med en Siemens Fujitsu. Efter ominstallation så funkade inte ljudet och enhetshanteraren hittade inga problem. Efter många samtal med Nicator ( och ytterligare ominstallationer) så skickade jag in datorn. Felet visade sig ligga på installationsCDn
Citera
2008-01-30, 10:33
Medlem
lilleolovs avatar
testa någon program liknande everest (http://tinyurl.com/28ckwy) och kolla upp vad du har för ljudkort, sen letar du efter någon drivrutin som fungerar.

P.S nerladdning av piratkompierade program är olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in