Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Postade detta i en annan tråd igår men jag tycker att en egen tråd för ämnet skulle vara på sin plats.
Ett litet förslag angående att många moderatorer verkar tycka att tiden ofta är för knapp för att de skall kunna göra all den moderering de faktiskt vill göra vore ju att varje moderator endast hade en forumsdel att moderera i istället för som nu att varje moderator har flera forumsdelar som denne modererar?
Varje forumsdel innehåller 2 moderatorer som endast har den specifika forumsdelen som sin uppgift?
Det behövs helt klart fler moderatorer, så att samtliga forum kan övervakas ännu mer aktivt än idag och kontakten med användarna skötas på ett tillfredsställande sätt. Dock, som Snövit påpekat, gäller det att hitta folk som i grunden har ungefär samma syn på hur forumet skall fungera och förmår omsätta detta i praktiskt moddande. Inte alla vettiga modämnen vill bli mods, så är det och det får man acceptera, men det pågår i alla fall en ständig rekrytering.
Edit: Glömde säga att en viktig faktor för att effektivisera moddandet skulle vara smartare tekniska lösningar, där vi mods inte måste göra varenda moment manuellt. Det jobbas på sådana lösningar, vilka kommer effektivisera vårt arbete avsevärt.
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag kan bara hålla med. Jag har även haft som ambition att svara på alla som RP:ar, men det sista så har jag haft riktiga tokforum, och ibland när man loggar in kan det ligga hundra RP och vänta. Då hinner man tyvärr inte svara på alla...
Se detta som en kollektiv ursäkt, och även ett stort tack för dessa RP i mina forum, de underlättar betydligt, och jag ska försöka bättra mig, även när det gäller att återkoppla.
/ChX
Jag ser det som att vi mods arbetar med och för användarna, och uppskattar mycket att få rp och även PM. Rp-funktionen underlättar verkligen för oss mods att hålla ordning i forumet - till fromma inte för våra egna egon, utan för alla vettiga, konstruktiva användare som är här för att diskutera.
Min ambition är också att besvara alla rp och PM, och det tror jag att jag fixar hyfsat. Dock har jag precis som du, ChristianX, gjort en brandkårsutryckning i ett forum där Vilda Västern brutit ut och det därmed rp:as friskt, och då har jag bara inte grejat att besvara varenda rp. Dock: alla rp kollas upp och är till stor hjälp. Varmt tack till alla som värnar den goda diskussionen!