2011-12-18, 04:01
Medlem
Detta brukade svenskar göra förr i tiden. Nu är det ingen som vågar längre.
Citera
2011-12-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buttra Molnet
Vad tillför dessa kulturberikare Borås?
Nu för tiden inte mycket, kostnader mest. Men det fanns en tid i Borås på 50-60 talet då arbetskraftsinvandrare kom till textilindustrin som var stor där, dom som kom då har inte kostat något.
Dessa personer har min respekt.
Citera
2012-02-10, 13:22
Medlem
roswalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Jag har på ryktesvägen (jag är inte så involverad i Borås) hört att det skall finnas ett i det närmaste etnosomaliskt område. Stämmer detta?

Ursäkta ett sent svar, men ja det är Norrby som tidigare nämnts i tråden. Bodde i utkanten av Norrby och det är väl, i ett specifikt höghusområde, säkert 50% somalier som bor där. Av de som syns utanför och runt husen är det 90% eller mer, och det området går man helst inte igenom. Har hänt en del grejer där genom åren kan man säga.
Somalierna äter rå fisk och pissar i trappuppgångarna i vanlig ordning.

Komiskt nog har de flesta, så vitt jag vet, bott där länge. Men under de knappa 20 år jag bott i stan har jag inte sett mer än en handfull somalier ute i arbetslivet (busschaufförer). Skumt..
Citera
2012-06-26, 08:00
Medlem
Ördögs avatar
Borås Tidning har granskat det tilltagande hatet mot invandrare i Borås.

Hatet mot invandrare ökar
http://www.bt.se/nyheter/boras/hatet-mot-invandrare-okar(3327291).gm

Citat:
För att ett brott ska räknas som ett hatbrott och därmed kunna medföra ett hårdare straff, krävs att offret utsätts på grund av etnisk bakgrund, hudfärg, nationalitet, religiös tro, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet.

År 2010 anmäldes 59 sådana brott i Borås kommun, men mycket tyder på att den verkliga siffran är högre än så. När någon kallar en tjej i klassen för ”jävla flata” eller när en man på busstorget ropar ”neger” efter en annan kille, är det inte särskilt troligt att de händelserna resulterar i en polisanmälan, trots att det alltså rör sig om brottsliga handlingar.

Anmälda fall i Borås 2012 - här är några exempel
http://www.bt.se/nyheter/boras/anmalda-fall-i-boras-2012---har-ar-nagra-exempel(3327290).gm

Citat:
"Svartskalle!"
April 2012.
Folk köar för att komma på en krog i centrala Borås. En man nekas inträde. Han blir upprörd och frågar varför, men får ingen förklaring. I diskussionen som följer kallar vakten honom för "svartskalle". Utredningen är nedlagd.

"Sieg Heil! Sieg Heil!"
Februari 2012.
Sent på natten vid en korvkiosk i Sjuhärad har det samlats en grupp människor. En av dem upprepar det nazistiska slagordet "Sieg Heil" till en person med invandrarbakgrund. En anmälan om hets mot folkgrupp görs. Fallet är nedlagt.
Senast redigerad av Ördög 2012-06-26 kl. 08:04.
Citera
2012-06-26, 15:29
Medlem
gentlemans avatar
Raketgänget hängdes ut och kränktes! Någon avslöjade de offentliga uppgifterna att de som misshandlat en entrévärd och två kvinnor i Borås heter

Khalil Benjamin. Född 1990 i Irak, kom till Sverige 1994.
Van Chin Phan. Född 1989 i Hongkong, kom till Sverige 1992.
Tapia Vargas. Född 1991 i Sverige, men föräldrarna är födda i Chile och kom till Sverige 1978.
Van Chau Phan. Född 1988 i Kina, kom till Sverige 1992.
Babak Abdollahi. Född 1988 i Iran, kom till Sverige 1992. .

Min klient är mycket upprörd över det. Han tycker inte det var rätt att han skulle bli uthängd på det här sättet, säger advokaten.
Advokaten har aldrig varit med om något liknande tidigare. Men säger att det är ett nytt fenomen som kan bli allt mer vanligt.
- Det här är ett forum som inte fanns tidigare. När det yttrar sig så här är det givetvis inte bra.

http://www.expressen.se/nyheter/raketganget-hangs-ut-pa-internet/

Gammal nyhet men den förtjänade en bump - alltså, RAKETGÄNGET....
Allt med en rasistisk underton.
Senast redigerad av gentleman 2012-06-26 kl. 15:38.
Citera
2012-06-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Borås Tidning har granskat det tilltagande hatet mot invandrare i Borås.

Hatet mot invandrare ökar
http://www.bt.se/nyheter/boras/hatet-mot-invandrare-okar(3327291).gm

Anmälda fall i Borås 2012 - här är några exempel
http://www.bt.se/nyheter/boras/anmalda-fall-i-boras-2012---har-ar-nagra-exempel(3327290).gm
Ja tydligen var det en diskution på deras hemsida också. Dagen därpå stängde de ner kommentarsfunktionen med motiveringen att "hatet förhindrar dialogen".

BT agerar åsiktspolis med andra ord. Men det är en skit PKtidning så vad kan man förvänta sig...
Citera
2012-09-09, 18:24
Medlem
Guitarsmokes avatar
Det har varit ett "stökigt" veckoslut i Borås, eller närmare bestämt i den invandrartäta stadsdelen Hässleholmen. I torsdags sköts en man benen med ett flertal skott inför många vittnen mitt på ljusa dan, natten mot söndagen slogs ett femtontal fönsterrutor sönder och entrén sattes i brand på kommuns lokaler och idag attackerades en brandbil efter att en container hade satts i brand. Någon kastade in en rökgranat i en av brandbilarna och ett flertal personer sågs springa från platsen.

Citat:
När räddningsstyrkan kom till platsen lämnade brandmännen sina bilar och dörrarna ställdes öppna.

– Det var ganska mycket folk i rörelse och några av dem angrep bilen och kastade in en rökpatron i förarhytten, säger Markus Bodén till DN.se. Som tur var befann sig ingen person i bilen.

Händelsen inträffade vid en återvinningsanläggning på Marklandagatan vid 15-tiden och flera personer sågs springa från platsen. Flera personer har kunnat lämna signalement på förövarna som beskrivs som unga pojkar.

Är det här några som ni känner till sedan tidigare?

– Det kan jag nog svara ja på, säger Ulf Andersson, inre befäl på polisen i Borås.

Såväl Ulf Andersson som Markus Bodén är bekymrade över att brandpersonalens fordon attackerdes.

– Det är för bedrövligt att man ska attackera oss och samhället i övrigt när vi borde hjälpas åt istället, säger Markus Bodén.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/rokpatron-kastades-in-i-brandbil

Skjutningen: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5260739

Kommunhuset: http://www.bt.se/nyheter/boras/misstankt-mordbrand-i-kommunens-lokaler-pa-hassleholmen(3427238).gm
Citera
2012-09-09, 21:23
Medlem
Fler utvisningsfall kan man säga.
Citera
2012-09-10, 00:26
Medlem
KlisterKarlsons avatar
Jahapp då brinner det på Hässleholmen i natt igen...
Polishelikoptern ligger över området sedan en stund tillbaka och blåljusen lyser upp natten.

http://www.bt.se/nyheter/boras/nya-brandattacker-pa-hassleholmen%283427921%29.gm

Är detta resultatet av att Hässleholmen utsetts till ett av de områden i landet som är "värst" och skall få del av miljonregnet som skall "lösa" problemen med dödsrasistnazistsvennarna...?

/KK
Citera
2012-09-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlisterKarlson
Jahapp då brinner det på Hässleholmen i natt igen...
Polishelikoptern ligger över området sedan en stund tillbaka och blåljusen lyser upp natten.

http://www.bt.se/nyheter/boras/nya-brandattacker-pa-hassleholmen%283427921%29.gm

Är detta resultatet av att Hässleholmen utsetts till ett av de områden i landet som är "värst" och skall få del av miljonregnet som skall "lösa" problemen med dödsrasistnazistsvennarna...?

/KK

Nu hänger jag inte med. Insinuerar du att svenskar/nordbor skulle ligga bakom detta? Sannolikheten för det är praktiskt taget noll. Eller du kanske inte har hängt med i utvecklingen? Jag reserverar mig för en ev. missuppfattning.
Citera
2012-09-10, 15:51
Medlem
KlisterKarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Nu hänger jag inte med. Insinuerar du att svenskar/nordbor skulle ligga bakom detta?

Sannolikheten att det skulle vara vita människor som ligger bakom detta är naturligtvis noll.

Men kulturberikarna har helt andra sätt att agera i olika situationer än vi vita. Jag förstår bara inte varför???

När civiliserade normalbegåvade människor upplever något bra, som att man vill snygga till husen i kvarteret där man bor så firar man kanske detta genom att tacka samhället för detta på något sätt, en insändare kanske. Men när lågbegåvade inavlade somalier får bidrag av samhället så firar men genom att förstöra det sista lilla som är helt.

Varför skiter dom där dom äter!?

Varför bränna ner sitt eget bovärdskontor och sina grannars bilar??? En riktig protest skulle ju givetvis vara att mörkermännen brände bilar i Villastan eller i Brämhult där de rika vita bor. Men på samma sätt som i andra delar av landet så eldar man hemma i sitt eget kvarter. VARFÖR???

Att staten bestämmer sig för att satsa på ett område kan mycket väl göra pensionsräddarna upphetsade. Antingen blir dom glada och eldar, eller så blir dom arga för att någon anser att området är skit, och då eldar dom också.

Men varför elda i sitt eget område???

/KK
Citera
2012-09-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlisterKarlson
Sannolikheten att det skulle vara vita människor som ligger bakom detta är naturligtvis noll.

Men kulturberikarna har helt andra sätt att agera i olika situationer än vi vita. Jag förstår bara inte varför???

När civiliserade normalbegåvade människor upplever något bra, som att man vill snygga till husen i kvarteret där man bor så firar man kanske detta genom att tacka samhället för detta på något sätt, en insändare kanske. Men när lågbegåvade inavlade somalier får bidrag av samhället så firar men genom att förstöra det sista lilla som är helt.

Varför skiter dom där dom äter!?

Varför bränna ner sitt eget bovärdskontor och sina grannars bilar??? En riktig protest skulle ju givetvis vara att mörkermännen brände bilar i Villastan eller i Brämhult där de rika vita bor. Men på samma sätt som i andra delar av landet så eldar man hemma i sitt eget kvarter. VARFÖR???

Att staten bestämmer sig för att satsa på ett område kan mycket väl göra pensionsräddarna upphetsade. Antingen blir dom glada och eldar, eller så blir dom arga för att någon anser att området är skit, och då eldar dom också.

Men varför elda i sitt eget område???

/KK

Troligtvis så handlar det om ett slags genetiskt fel som ärvs från den ena generationen till den andra. All inavel där bror har samlag med syster och muhammeds mamma samtidigt är faster etc så kan den ändlösa cykeln aldrig brytas av förståeliga skäl. Någonstans på vägen så gick allt snett. Islam är förstås ingenting annat än en doktrin förklädd till att likna en religion. Med koranen som handbok i vansinne och terrorism så är den här typen av reaktioner bara normalt. Allt annat har upprepats tusenfalt så jag tänker inte ens gå in djupare på självklarheter som att invandringen borde stoppas till 100%, och då framför allt från utomeuropeeiska länder - MENA alltså. Och givetis borde en utvisningsprocess dras igång på allvar och se över situationen med brottslingar, bidragssnyltare m.fl. Som sagt - självklarheter egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in