• 1
  • 2
2008-02-01, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av framochtillbaka
Ser inte så bra ut när du får fel i HDTune... Enligt hemsidan ska du byta ut hårddisken om du får röda prickar, kan dock vara driverfel och då kan det vara värt att ta en titt på dessa:
http://www.sysresccd.org/Main_Page
http://www.tux.org/pub/people/kent-r...looplinux/rip/

men de tänker jag inte ge någon hjälp om, det är för avancerat för att förklara... Men kort så kan det vara värt att dubbelkolla med något annat program eller helt enkelt byta ut hårddisken, det beslutet får du ta.

jag skulle kunna skicka fjärrhjälp om du känenr att du har lusten och tiden någon dag.
Ser ut som hårddisken är problemet.
kan man låna en hårddisk(intern) från en gammal dator och sätta in den där den gammla sitter nu och sedan försöka instalera xp på den? Eller blir moderkort/RAm minne/grafikkort osv lustigt om man bara kör in en ny hårddisk?

är mycket tacksam för den hjälp ni ger mig. takc.
Citera
2008-02-03, 17:56
Bannlyst
Datorn stängde av sig och jag kände att jag inte orkade mer. Jag snodde en hårddisk från farsans dator och omformaterade den samt körde igång datorn. Allt fungerar klockrent!
Så nu har jag beställt en 160gb för 470:- och hoppas den kommer i veckan.
Tack till er som hjälpt mig under denna horribla resan! Jag är överlycklig idag

EDIT: vad kan jag göra med min gammla samsung hårddisk nudå? den fungerar ju ändå sådär. Eller ska jag slänga den?
Senast redigerad av Fiskis 2008-02-03 kl. 17:59.
Citera
2008-02-03, 18:22
Medlem
framochtillbakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskis
EDIT: vad kan jag göra med min gammla samsung hårddisk nudå? den fungerar ju ändå sådär. Eller ska jag slänga den?
Ja släng den tycker jag Inte värt att lägga saker på den som kan försvinna, kan ju använda den som bokstöd om inte annat ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in