2007-11-28, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Fast om det var den kristna friskolan som dådet skedde i så faller teorin.
Hursom, vi får väl tids nog veta vad som hänt.

Det kanske var en kulturberikare från en annan skola som inte gillar att vi har kristna friskolor i Sverige.
Snart blir väl dessa skolor förbjudna för att de anses rasistiska.

Citat:
Ursprungligen postat av December
Oj, det dröjde inte mer än 2 sidor innan någon loser drog upp rasistsnacket. Seriöst, jag vill utrota kryp som dig. Starta gaskammare och gasa ihjäl din typ. Dina föräldrar, barn och vänner. Om jag någonsin får minsta makt ska jag se till att det sker.

I de flesta fall visar det sig vara blattar så man tycker att du någon gång borde anse dig tillräckligt intelligent att inte dementera dessa fakta.
Men du flummar vidare som vanligt
Citera
2007-11-28, 14:32
Medlem
j0h2ns avatar
Killen överreagerade såklart lite, på ett löjligt sätt, men att kasta ur sig siffror utan källa är värre.
Citera
2007-11-28, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Här föreligger sannolikt s k kulturberikning. Invandrar-radarn ger ett högt utslag, närmare bestämt 9.6.

Du tror att moppegänget i Rödeby, du vet, de där imbecillerna som "ägde sin hood" och där vissa av dem hade knivhotat rektorn i sin skola, är ett abnormt undantag orsakat av radioaktiv strålning över vissa delar av landsbygden?
Jo det tror du. Vita fina ungdomar begår ju inte brott. "det vet ju alla".
Citera
2007-11-28, 15:13
Bannlyst
Skolan det gäller är typ en galen kristen skola. Bor själv ganska nära skolan. Jag är nästan väldigt helt säker på att det är en invandrare som har något med detta och göra.
Citera
2007-11-28, 15:52
Medlem
HolySimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Kan du snälla sluta skriva tre inlägg efter varandra? Uppdatera bara det första är du snäll.

Verkligen supersorry. Visste inte att man kunde det. Tack för upplysningen.
Citera
2007-11-28, 16:18
Medlem
Rolf Royces avatar
Med tanke på flyktvägen så var han väl på väg hem... (Bergvägen)
Citera
2007-11-28, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf Royce
Med tanke på flyktvägen så var han väl på väg hem... (Bergvägen)
Haha, ja. Bor han inte på Bergvägen eller Östervägen blir jag riktigt förvånad

Vet inte om ni vet, men polisen vet iaf vem det är. Han har tidigare gått på Upplands-bro Gymnasiet som ligger intill denna skolbyggnad. Han bor i Kungsängen och delar av kollektivtrafiken har varit avstängd.
Citera
2007-11-28, 16:33
Medlem
rotbergs avatar
Det står inte så mycket om Källskolan i Kungsängen. Påstås vara obunden kristen. Säger inte mig ett skvatt. Visst är det invandrartätt, men om det spiller över på Källskolan vet jag inte. Kanske FG vet mer om det?
Citera
2007-11-28, 16:40
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Haha, ja. Bor han inte på Bergvägen eller Östervägen blir jag riktigt förvånad

Vad är det för speciellt med dessa gator? Alla av oss bor inte i Sthlm.
Citera
2007-11-28, 16:41
Medlem
Kan ju vara så att tidningarna har skrivit "fel" när som skrev kristen. Det kanske skulle vara "religös". Och då klarar ju stora delar av befolkningningen av att räkna ut vad det är för attentatsman.
Religösa krig finns ju inte i europa (förutom på irland)
Citera
2007-11-28, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpa Berra
Många blattar är muslimer!!! De kristna är inte speciellt besvärliga då de har helt andra grunder och värderingar. Då pratar jag om turkar och dylikt.

I tredjevärden är det gott om muslimer och de rensar ut kristna med stor möda.Vet inte vart du fått din "fakta" ifrån?

Men nu til huvudfrågan. Vilken skola????

i många länder med "hederskulturer" är föräldrarna inte nödvändigtvis muslimer. även många i afrika är kristna. många kurder likaså. det visar att kulturella värderingar inte nödvändigtvis är kopplat till religion.

var inte fadimes farsa nån sorts ortodox kristen?

dessutom är det aldrig utövande muslimer som ingår i blattegäng som hänger i köpcentrum och rånar jämnåriga eller knarkar. det är killar som klämts mellan kulturer och är sekulära medan deras föräldrar kanske inte är det
Citera
2007-11-28, 16:46
Medlem
Kasim Habbas interjuvas just nu på radion (P4). Han går på den utsatta skolan och var hörselvittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in